Hotande Utlänningar/Vart är landet på väg?

Status
Ej öppen för fler svar.
Ni vet den där fisken i Nemo som inte har något minne. Hon den lilla blåa som glömmer allt lika fort som hon hör det. Hon var en jävel på diskussioner...

"Vem är du och varför följer du efter mig?"

juha01 skrev:
En sak som är säker är att en utredning slog fast för max två år sedan att invandrarna kostar inte mer än dom smakar.

Tänk ett steg längre, en invandrare som är 18 kommer till sverige har redan allt det som kostar.
Bara att födas, in och ut på sjukan när man är liten, dagis, förskola, skola, gymnasium osv. slipper "vi" betala för. Detta är miljonbelopp det handlar om!
Ja finns det jobb som genererar skattepengar åt staten stämmer det förstås.

Vet nån siffran på hur många % invandrare som är arbetslösa?

Chrille skrev:
Ja berätta du Markus. Du vet ju "sanningen"!

...nästan.
Arbete.

Jag vet inte vad du försöker uppnå med din extremt spydiga attityd, är det beundran från 125-killarna? Hur gammal är du, 36-37?

Kostnaden för invandringen, ackumulerad, under 1999 var 270 miljarder. Det redogörs i en synnerligen omdebatterad bok, när den kom, som hette någonting med "Invandring och Välfärd" eller liknande. Det är en lektor i FE som skrivit den.

Chrille skrev:
Ni vet den där fisken i Nemo som inte har något minne. Hon den lilla blåa som glömmer allt lika fort som hon hör det. Hon var en jävel på diskussioner...

"Vem är du och varför följer du efter mig?"

Där fick du till det..... :hihi

Markus skrev:
Arbete.

Jag vet inte vad du försöker uppnå med din extremt spydiga attityd, är det beundran från 125-killarna? Hur gammal är du, 36-37?

Kostnaden för invandringen, ackumulerad, under 1999 var 270 miljarder. Det redogörs i en synnerligen omdebatterad bok, när den kom, som hette någonting med "Invandring och Välfärd" eller liknande. Det är en lektor i FE som skrivit den.

Ajdå, så vi gick 270 miljarder back, det var inte lite det..... :rolleyes:

juha01 skrev:
Intressant om du vore representativ för genomsnittsliberalen här inne, att så snart man är 18 så är man "hemma" - bara att gå till Kommunhuset och kvittera ut bidraget.

Markus skrev:
Arbete.

Vem är det som står på genierna från 125-forumets sida? Tja eftersom du inte står för några åsikter alls, förutom att Reagan och Rumsfeld är coola då, så kan man enbart gissa sig till att det är du.

Det är åtminstone du som får deras ryggdunkningar när de läst något de tycker ser bra ut men inte förstår.

Markus skrev:
Arbete.

Kostnaden för invandringen, ackumulerad, under 1999 var 270 miljarder. Det redogörs i en synnerligen omdebatterad bok, när den kom, som hette någonting med "Invandring och Välfärd" eller liknande. Det är en lektor i FE som skrivit den .

Vill du diskutera utan spydigheter så är det ju bara att diskutera som folk. Du vet saker som att svara på frågor och bemöta argument. Och inte vara otrevlig.

Se det var väl inte så svårt?!? Nu har du angett en siffra. Du vet lika väl som jag att det finns andra undersökningar som tyder på att summan är runt noll även i den nuvarande situationen så du kommer bli ifrågasatt.

Det är väl det en diskussion går ut på?

Messiah skrev:
nja, ca 200miljarder/år går till invardrar bidrag osv
Får de det var eller är det till alla?

Markus skrev:
Intressant om du vore representativ för genomsnittsliberalen här inne, att så snart man är 18 så är man "hemma" - bara att gå till Kommunhuset och kvittera ut bidraget.

Glöm inte att du och jag är säkert skyldiga över en halv miljon till staten bara för att vi växt upp. (om du nu inte har ett jobb som gör att du pröjsar in flerahundra tusen i skatt varje år...)

Silwer skrev:
Ja finns det jobb som genererar skattepengar åt staten stämmer det förstås.

Vet nån siffran på hur många % invandrare som är arbetslösa?

Sisådär en 5-10% av Sveriges befolkning va. DET är väl problemet eller?

Bingo skrev:
Varför drar alla barn alltid till med 95%? Fascinerande...

För den del av befolkningen som begriper något (alltså inte dina polare med upp till 95%-iga förståndsgåvor) är det tvärtom så att invandringen förefaller vara det enda som kan rädda oss från kommunalskattesatser på över 40%, det är en tia till på varje hundralapp vi tjänar, och att det beror på den svenska befolkningens skeva åldersfördelning. Enkelt uttryckt innebär det att färre unga skall ta hand om fler gamla, om vi inte kan öka andelen unga.

När det gäller åldersfördelningen så är du säkert inte alldeles ute och cyklar och jag tror visst arbetskraftsinvandring kan ske. Däremot att det behovet skulle fyllas av asyl/flyktingmottagning betvivlar jag. Har du sett något företag som vill anställa 100 personer rent allmänt utan krav på kvalifikationer... :va

PollySmurf skrev:
Varför ska man lägga en sån jävla massa pengar på... skolor...
Jo de där stålarna till skolan verkar ju inte ge någon nytta i vart fall. Skall man döma efter dig och han den andre idioten från 125-forumet, vad han nu har för nick, så sitter barnen bara och sover där.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti