Hotande Utlänningar/Vart är landet på väg?

Status
Ej öppen för fler svar.
McB skrev:
Så pensionsåldern har ändrats nu med? Det var väldigt var du var upplyst.

Fucko.

hahaha, nä men den lär väl, blir så trött på alla "brorduktig" som är så snälla och helylle..... tänk om alla miljarder som går till invandrare kunde gå till sjukvård, skola osv osv.
95% av alla som man pratar med om detta har samma åsikt

Markus skrev:
Inte ens Mona Sahlin har en så blåögd förklaring, (Aktuellt 24/-2004).
De bor i Rosengård förr att de får någon form av "eget boende bidrag", som jag inte vet exakt vad det innebär
Jag hörde att de fick bidrag för att de ordnade egen bostad utanför förläggningar och liknade.
Det innebar i slutändan att de bodde 10 pers i en 2a och liknade för att få mycket bidrag.

Bingo skrev:
Och du, ditt svullo, ger fan i att stänga den innna Markus redogjort för "Nazistkulturen" :mad: :hej

Jag är mycket förväntansfull. Mest på den efterföljande slakten iofs. Gör det mig till en negativ invandrare :confused:

Ärt det någo som bett mig redogöra för den?

Messiah skrev:
hahaha, nä men den lär väl, blir så trött på alla "brorduktig" som är så snälla och helylle..... tänk om alla miljarder som går till invandrare kunde gå till sjukvård, skola osv osv.

Är du trött på snällt folk?

Messiah skrev:

Så om du kunde skulle du flytta till ett land som inte tar emot invandrare?

Silwer skrev:
Jag hörde att de fick bidrag för att de ordnade egen bostad utanför förläggningar och liknade.
Det innebar i slutändan att de bodde 10 pers i en 2a och liknade för att få mycket bidrag.

Ja, och det är inte statens, samhällets, kommunens, mitt, ditt eller SH's fel.

PollySmurf skrev:

Nej det var det inte. Läser du några böcker och funderar över långa ords betydelse så kommer du förhoppningsvis inse att det var skitigare än bajjamajjorna på Hultsfredsfestivalen

Markus gjorde just en av sina klassiska ynkryggsmanövrar där han duckar för en ett antal direkta frågor angående hans åsikter och värderingar för att sedan känna sig förorättad när folk tröttnar på svamlet och börjar gissa om hans åsikter.

Åneej, inte igen. Hade det inte räckt att lyfta förra 1000-inläggstråden om ämnet?

Markus skrev:
De bor i Rosengård förr att de får någon form av "eget boende bidrag", som jag inte vet exakt vad det innebär
Stod på SVT text igår, kolla om det itne ligger kvar.

På tal om att inte veta exakt vad något innebär, "Nazikulturen", du har väl inte glömt att du skall redogöra för den?

Markus skrev:

Oh ja, jag är väl medveten om att bidraget till eget boende fått till följd att många söker sig till dessa områden eftersom det är där de med säkerhet kan finna sina landsmän. Ett högst naturligt beteende som är ganska symptomatiskt för alla som flyttar från sitt hemland.

Det är väl dessutom en av anledningarna till att just detta bidrag nu kommer att omprövas med ambitionen att få en bättre spridning.

Frågan är ju vad som gjort att dessa områden blivit så invandrartäta från början!? Det är ju inte så att vi alla tider haft detta bidrag. Det har ju snarare varit så att vi placerat flyktingar och invandrare där det funnits plats och där det är billigt. Var är det billigt och finns plats. Jo, där knappt någon vill bo... Varför flyttar de inte därifrån?!
Kan det ha något med deras ekonomiska och sociala situation att göra månne!?

Chrille skrev:
Nej det var det inte. Läser du några böcker och funderar över långa ords betydelse så kommer du förhoppningsvis inse att det var skitigare än bajjamajjorna på Hultsfredsfestivalen

Markus gjorde just en av sina klassiska ynkryggsmanövrar där han duckar för en ett antal direkta frågor angående hans åsikter och värderingar för att sedan känna sig förorättad när folk tröttnar på svamlet och börjar gissa om hans åsikter.

Jag syftade på hans "ynkryggsmanöver".

Markus skrev:
Ärt det någo som bett mig redogöra för den?
Jag har bett dig redogöra för den. Om det har undgått ditt öga ber jag dig vänligast igen att göra det.

Messiah skrev:

Tror faktiskt att den störta boven i detta drama är byråkratin him self. Mycket kommer in men det mesta fastnar på vägen ut i ett nät med stora hål ner i sossarnas små fickor. Skulle man ta bort alla mellan händer och löjliga tjänste poster och löningar för jobb som inte behövs så skulle pengarna hamna där de behövs.

Messiah skrev:

...om 95% av de man umgås med tillhör någon av alla våra korthåriga, kängförklädda sammanslutningar är det en högst rimlig siffra!

McB skrev:
Så om du kunde skulle du flytta till ett land som inte tar emot invandrare?

nej inte på det sättet jag menar, ni ser på det som att jag hatar invandrare, men att skära ner på sjukvård, skola, polis, räddningstjänst går utmärkt.
att ifrågasätta invandring går verkligen inte för sig....

Messiah skrev:
nej inte på det sättet jag menar, ni ser på det som att jag hatar invandrare, men att skära ner på sjukvård, skola, polis, räddningstjänst går utmärkt.
att ifrågasätta invandring går verkligen inte för sig....

Japp det gör vi, vi skär ner på allting för att kunna ta emot några invandrare till. Helst vill vi ha såna som inte gör någonting.

Har du några siffror på hur stor minusaffär invandringen är?

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back