Hotande Utlänningar/Vart är landet på väg?

Status
Ej öppen för fler svar.

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Nu blir jag riktigt upprörd! :mad:

Var ute och körde hoj igår med tobbe_en1 vid runt 20:00 på kvällen och såg ett pack med folk som visslade och skrek till oss, vi trodde det var några vi kände så vi vände tillbaka och körde sakta förbi dom och kollade, såg att det var ca 15 st invandrare. Vissa skriker mer och mer och snart börjar alla skrika och springa efter oss, petar ner en växel och spetar ifrån dom. Tänker inte mer på det.

Senare när tobbe_en1 ska köra hem från mig, vid runt 20:30 ser han i uppförsbacken påväg ut ur byn på väg hemåt några människor gå på vägen på den korsande vägen. När dom ser honom springer dom ut och ställer sig i vägen och gastar o skriker och tobbe ser att det är samma pack, dom står med "träpåkar" i händerna. Han drar på som fan och kör genom klungan, med kanske 20 cm till godo på varje sida att komma fram på :kocko :mad: . Han kommer hem, säger detta till mig på MSN.

Senare under kvällen hände ytterligare en sak (som jag fick höra om idag).
Min moster bor längre ner i byn och dom hade tydligen kretsat i dom kvarteren med, detta var vid runt 9-tiden. Min moster hör hur några utlänningar gapar utanför fönstret när hon är på toa. En av dom får syn på henne och säger på svenska "vi snor deras bil". Min moster går ut från toan och berättar det för sin man som minst sagt är rätt så biffig.

Dom går ut på gatan och frågar dom vad dom menade med det dom sa. Vid det här laget var det bara 7 pers från den ursprungliga klungan kvar. Några av dom blev nervösa och sa att dom inte menade något och att dom precis var på väg till byn för att äta pizza. "Ledaren" i gruppen går då fram till min mosters man, nosig som fan och börjar hota och dom stirrar på varandra ett tag. Mostern och hennes man säger att om det händer något med våran bil eller huset osv så vet vi hur ni ser ut ska ni veta. Ledaren säger då "Ja, och vi vet hur ni ser ut, och var ni bor, och det kommer hända er något inatt!".
Packet drar sog bortåt.

Dom blir självklart oroliga och ringer till en som dom och vi känner som äger ett säkerhetsbolag, Protecta, och anställer en till att köra runder under natten och hålla koll i trakterna.

Vid 00:30 får han syn på 3 personer som skyger fram från en parallelgata till min mosters gata. Dom smyger över gårdarna närmare hennes hus och säkerhetsvakten tänder strålkastarna, och dom börjar springa.

Han jagar dom i typ 1,5 km tills dom delar på sig och springer och gömmer sig. :rofl

Vad hade hänt om dom inte hade anställt vakten?!
Vad är vårt hemland på väg att bli för nåt med maffior, bråkande/farliga gäng som huserar våra gator?!

För fem år sen kunde man utan oro gå hemmifrån utan att låsa. Nu vågar man knappt ställa hojen i sitt eget garage. :(

PollySmurf skrev:
......
....

För fem år sen kunde man utan oro gå hemmifrån utan att låsa. Nu vågar man knappt ställa hojen i sitt eget garage. :(

För fem år sen var du tolv år och lyckligt ovetande om vad som händer i den vuxna världen. Nu håller du på att lära dig och det kommer inte bli roligt...

Såna här gäng har funnits länge och av diverse nationaliteter och kommer antagligen finnas länge till.

Last edited:
Chrille skrev:
För fem år sen var du tolv år och lyckligt ovetande om vad som händer i den vuxna världen. Nu håller du på att lära dig och det kommer inte bli roligt...

Såna här gäng har funnits länge och av diverse nationaliteter och kommer antagligen finnas länge till.

DU har fel, i våran fridfulla håla VAR det frid och fröjd tills för ett par år sedan.
Då började nämligen busslasterna med invandrare ramla in på centralen titt som tätt...

Sen dess har inget varit sig likt

EDIT: Det är inte konstigt man får en kass syn på invandrare.

Jag ger denhär tråden ungefär 15-20 inlägg innan den börjar bli brun.

gladh

Chrille skrev:

Yeah right. :rolleyes:
Du må vara skäggig och groteskt gammal, ändå är du så blåögd.

Om killen säger att det inte var så förut, då kanske det stämmer. Vad vet du om det?

Samhället har förändrats, vare sig du vill inse det eller inte.

Chris Ash skrev:
Skulle det vara något nytt med stöddiga snorisar?

I min lilla värld (vår by) är det de. Klart det är tråkigt när "evolutionen" drabbar ens egna områden..

EDIT: Visst det har funnitsgäng/listigt folk som skjuter med vapen i parken med mera här från och till, men nu börjar det bli för mycket.

PollySmurf skrev:
.....

EDIT: Det är inte konstigt man får en kass syn på invandrare .

Nej, är man trög och inte orkar se längre än till hudfärg och brytning så är det inte ett dugg konstigt.

Markus, det luktar snobbhylla/skyddad uppväxt runt dig, men för många av oss andra var det precis likadant när vi var i Polly's ålder.

Last edited:
Chrille skrev:
Du är så snäll och tror så väl om människor. Det brukar inte ta mer än 5-10

Det sista som överger människan är hoppet :rolleyes:
Uppe i 11 inlägg med våra och än ser jag bara små ljusbruna skyar i horisonten. Dock är jag inte kapabel att se om de tornar upp sig eller drar förbi.

gladh

PollySmurf skrev:
Nu blir jag riktigt upprörd! :mad:

Var ute och körde.... :(

Svin är vad dom är. Sånt folk ska bara sitta inne... Sen om dom är svenskar, finnar som drar kniv eller utlänningar har däremot ingen betydelse....

PollySmurf skrev:
....

EDIT: Visst det har funnitsgäng/listigt folk som skjuter med vapen i parken med mera här från och till, men nu börjar det bli för mycket.

Och när jag var i din ålder så satt jag och berätta hur jobbigt vi hade det för en kille på bussen när han berätta att när de var i övre tonåren så var inte stiletter ett problem, som det var för oss, utan armborst. Då är vi 30 år tillbaks i tiden. Du vet, då när Sverige var sådär vacker skandinaviskt blont......det var bara finnarna som ställde till det....invandrare vettu.

juha01 skrev:
Svin är vad dom är. Sånt folk ska bara sitta inne... Sen om dom är svenskar, finnar som drar kniv eller utlänningar har däremot ingen betydelse....

Nej det har det inte, men i detta fallet var det så. Är dock inte förvånad.

PollySmurf skrev:
Nej det har det inte, men i detta fallet var det så. Är dock inte förvånad.

Det var en femtioårig svensk lärare som försökte köra ihjäl mig på fyllan en gång...
Ett jävla pack dom där lärarna... Dom ska bara ha ett NacSkÅt hela jävla lärarkåren....

Edit: Men jag förstår fullt din ilska, men det är lätt att man blir väldigt enkelspårig i jakten på en syndabock. I det här fallet kommer det att bli hela sveriges invandrare...

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back