Honda VFR-tråden

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Rätt lugnt i den här tråden..

Är alla ute och åker tills dom somnar ???

Men jag kan uppdatera med lite nytt :D
Staintune pipor och en svart buble ruta.
 

Bifogat

  • DSC032145.JPG
    DSC032145.JPG
    211.3 KB · Visningar: 94
  • DSC032155.JPG
    DSC032155.JPG
    220.2 KB · Visningar: 83
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Rätt lugnt i den här tråden..

Är alla ute och åker tills dom somnar ???

Men jag kan uppdatera med lite nytt :D
Staintune pipor och en svart buble ruta.

Moddningen börjar i vinter :)
Har sedan jag köpte VFR:n klämt iväg drygt 400 mil 4v. , skall in på 1200 mils service omgående, sedan får vi se, inget hoj väder precis.
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Nej slutet av Aug och början av Sep har verkligen inte bjudit på hojväder, så min har mest stått i garaget nu.
Sedan när solen dyker upp så har jag tagit på mig massa extra jobb så då missar jag några mil där åxå..

Vet inte vad jag ska göra för mod i vinter, synd att kompressor kostar lite väl :rolleyes:

Får väll sikta på att nå 600mila service nästa vår jag..:)
 

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Ort
Hörby
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Någon har en Power commander 5 installerad? Blev det någon skillnad karaktärsmässigt? Funderar på en nu i vinter tillsammans med mina Staintunepipor.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Har sedan jag köpte VFR:n klämt iväg drygt 400 mil 4v. , skall in på 1200 mils service omgående, sedan får vi se, inget hoj väder precis.


Vaddå "inget hojväder"?? Du bör ju vid ekvatorn, jämförelsevis... :krama ;)
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Händer inte mycket i tråden.

Efter en kanon helg och drygt 55 mil så är det på måndag dags för 1200 mils service, ett j----a pris för oljebyte, och ett par filter.
Men vad gör man inte för garantin.

Tycker min inte frikopplar till 100% vid högavarv så dem får lufta kopplingen också.


Detta hade kunnat vara intressant men tycker priset är lite högt.
(Någon som är sugen på ett slip-on?
http://www.blocket.se/kristianstad/LeoVince_Honda_VFR800_V4_2002_2009_35413753.htm?ca=23_5&w=3
)

Tror det kan bli det här istället :)
http://www.ebay.co.uk/itm/190574229790?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
 
Last edited:

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Kanonhelg ? När jag vaknade imorse så låg det frost på backen och bilrutorna var isiga, 12:00 sken solen och jag rullade ut Vfren, det blev en kort sväng då tempen visade 8-9grader direkt när man kom in i skuggan, kanske närmade sig 12 i solen.. :tummenner

Jag vill inte vinterparkera redan, minst en månad till hoppas jag.

Håller med om slipon priset, jag försökte med ett bud på 5t men det var inte intressant..
Så sikta på ebay slipon..:tummenupp
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Måste börja med att säga att jag funderar på att köpa mej en vfr. Dom verkar vara det jag vill ha med en blanding av touring med väskor på och lite lagom kurvmaskin om man vill det.
Någon som har några fördelar/nackdelar eller kanske saker som kan va bra att kolla upp??
Har inte snöat in på någon årsmodell men en budget på 30-40k.

Och föresten Frostis jag tog min hoj hem från jobbet igår morse med +3 på mätaren. Det kändes på däcken att hojen stått ute hela natten.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Måste börja med att säga att jag funderar på att köpa mej en vfr. Dom verkar vara det jag vill ha med en blanding av touring med väskor på och lite lagom kurvmaskin om man vill det.
Någon som har några fördelar/nackdelar eller kanske saker som kan va bra att kolla upp??
Har inte snöat in på någon årsmodell men en budget på 30-40k.

Och föresten Frostis jag tog min hoj hem från jobbet igår morse med +3 på mätaren. Det kändes på däcken att hojen stått ute hela natten.

Har kört det mesta, fick MC kortet 79
Allt ifrån RD 500 , Bonneville , CBR1000F , ZX10R osv. (ca: 25st.)
Utav alla dessa hojar jag haft är det bara 2 jag saknar.
RD500 givetvis samt CBR1000F 93:a

När jag tänker efter var CBR1000F ungefär samma typ som VFR:n.
Bra på det mesta.

Men oavsett tidigare hojjar så är detta den mest praktiska jag haft, kanske inte bäst på något men förbannat bra på det mesta:tummenupp

Denna hojjen kommer stanna i min ägo mycket länge.
Kan verkligen rekomendera en VFR
 
Last edited:

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Jag har Power commander 5 och leovinc slipon som funkar kanon.

Utan power comander och enbart slipon var hojen okörbar, kunde lika gära haft en strömbrytare istället för gashandtag.

Jag kör i alla väder då jag pendlar till jobbet varje veckan och nu uppskattar jag verkligen hojens grymma framlysen. 5 grader varmt och mörkes samt rengn var och varanan dag alltid lika kul.

Hoppas på en lång hoj sesong.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Kanonhelg ? När jag vaknade imorse så låg det frost på backen och bilrutorna var isiga, 12:00 sken solen och jag rullade ut Vfren, det blev en kort sväng då tempen visade 8-9grader direkt när man kom in i skuggan, kanske närmade sig 12 i solen.. :tummenner

Jag vill inte vinterparkera redan, minst en månad till hoppas jag.

Håller med om slipon priset, jag försökte med ett bud på 5t men det var inte intressant..
Så sikta på ebay slipon..:tummenupp

Jag tänkte köpa härifrån http://www.motorradteile-hamburg.de/
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Måste börja med att säga att jag funderar på att köpa mej en vfr. Dom verkar vara det jag vill ha med en blanding av touring med väskor på och lite lagom kurvmaskin om man vill det.
Någon som har några fördelar/nackdelar eller kanske saker som kan va bra att kolla upp??

Fördelar: Bra på allt. Nackdelar: Inte bra på nånting.

Lite men klyschigt, men va' fan... :)

Jag använder min viffer till Knixkörning på gokartbana åtminstone två ggr i veckan under säsong. Pendlar fem dar i veckan till jobbet från ungefär maj till oktober. En och annan långtur med väskor och fru bakpå blir det också. En hoj som mäktar med allt ovanstående och som gör det utan att skämmas, ja - det blir inte bättre så.

Mindre bra grejor är laddregulatorn/likriktaren som fram tom 1999 års modell sägs ha varit ett problem. En del vifferägare har lyckats bra med att byta ut denna mot tredjepartsdel. Hondas regulator var visst inte så bra.

Har man inte kört en VFR med insprutning, och då speciellt de tidigare modellerna med insprut kan behöva lite tid att vänja vid rycken på låga varv, typ krypkörning på ettan under 3000 rpm. Jag behövde lite inkörningstid iaf.

Annat övrigt, en viffer är väl som motorcyklar är mest, underhålls de inte skrotar de ihop. Men de verkar allmänt tåligare för misskötsel. Många av mina VFR-kollegor kör lite äldre viffrar och annat än de vanliga slitage-grejorna som belägg, kedja och drev, tuffar de på år ut och år in.

Jag har fö en grön 97:ans VFR till salu. Lätt moddad. Lite patinerad, men i bra skick. :D Bilder på http://home-skynet.servehttp.com/gallery2/main.php/v/Mina_mc/Honda/VFR750F-1997/2010-06-06/. Filmklippet i slutet kan vara segkört om du kör det direkt i din webbläsare. Ladda ner det och lyssna på lite kul V4 med slipon. ;)
 
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
1200 mila servicen

Gjord idag, bad dem även att lufta/kolla kopplingen, tyckte inte den kopplade ur till 100% på vid lite varv.
Dem gav även bromsarna en omgång när dem ändå var igång.

Koppling fungerar nu perfekt, tydligen har hydral kopplingen en förmåga att glägga ihop sig lite, så den behöver luftas vartannat år.

Även bromsarna blev det bättre bett i.

Var kanske trots allt värt priset förutom att man får behålla garantin. :tummenupp
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Vilken dag

Helt underbart, 21 grader.
Hade det inte varit för alla löv så hade jag antagligen slagit personligt på min egen bus sträcka :)

Tog igår bort väskhållarna för att se hur det blev, tycker det blev helt OK.
 

Bifogat

  • IMG_1730-1.jpg
    IMG_1730-1.jpg
    247.5 KB · Visningar: 89
  • IMG_1725-1.jpg
    IMG_1725-1.jpg
    252.6 KB · Visningar: 84

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Helt underbart, 21 grader.
Hade det inte varit för alla löv så hade jag antagligen slagit personligt på min egen bus sträcka :)

Är din viffer sänkt, eller är det kameravinkeln som får det att se ut så?
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top