Honda VFR-tråden

Tackar hjärtligt!!!

Är reggad på VFR-forat, men heter där "snowman", det blir inte så modellåst.

Tack åter igen!!

Är det någon som har koll på vad skillnaden mellan PC(PowerCommander) 3 och 5 Är??

Och passar en 126-411 på en -02 till -05, den är egentligen till -06 och fram till -08. Om jag nu inte läst helt fel.

Och då en 111-411 på en -06 till -08 ä, till en -02 till -05???

Låter fel eller??? Är det hårdvaran så man kan byta mjukvara eller är eet mer skillnad???
 
Tackar hjärtligt!!!

Är reggad på VFR-forat, men heter där "snowman", det blir inte så modellåst.

Tack åter igen!!

Är det någon som har koll på vad skillnaden mellan PC(PowerCommander) 3 och 5 Är??

Och passar en 126-411 på en -02 till -05, den är egentligen till -06 och fram till -08. Om jag nu inte läst helt fel.

Och då en 111-411 på en -06 till -08 ä, till en -02 till -05???

Låter fel eller??? Är det hårdvaran så man kan byta mjukvara eller är eet mer skillnad???

Den frågan ställdes nyligen på VFR-forum. Killen som hade en Vtec lyckades montera och få att funka, en PC5. Om jag minns rätt, berodde det på vilken Powercommande-smurfare man frågade, huruvida en PC5 passade på Vtec eller inte. :va
 
Halo !

Tänkte bara meddela att även jag blivit med VFR :tummenupp

Lämnade Er6 tråden som visserligen nöttes flitigt med mycket nytt rätt ofta.

En VFR800 FA 08:a hämtades igår med 189mil på mätaren, nu har det lagts till 40mil extra, känns rätt bra, lite tyngre än er6an men känns även tryggare och bra mycket roligare när nålen passerar 7000rpm.

Har precis gjort "Flapper valve mod" och plockat snabeln, hoppas på lite mer morr, då den är rätt tyst orginal.

Hoppas den här tråden hålls igång, ska väll bli medlem på vfr forum åxå..:D
 
Jag var helt inne på att byta till en Street Triple R, men sen lånade jag en Bmw K1300S och märkte att det var ganska skönt med vindskydd :näsblod

Bmwn var lite för extrem för både mig och :tuttar och då dök en VFR upp till bra pris, va lixom inget att fundera på:tummenupp

Enda som saknas är lite mer ljud, Er6an mullrade ju lite med GPE system.

VFR känns som sagt lite tyngre men även lite mer krut, Er6an var mer som en moped, man gjorde vad man ville med den.:D
 
Gjort samma resa själv med att ha bytt från en ER6f. Är mer än nöjd. Bytte till ett slipon från Staintune och är riktigt nöjd.
 
Det råkar inte finns nån här som sitter på en monteringsbeskrivning av en Hepco & Becker-väskhållare på en VFR gen 98-00?

Köpte en beggad ställning idag, men ingen monteringsbeskrivning fanns. :va
 
Vart hittade du staintune slipon ?
Ca pris ?

Skaffade du PC och mappade eller bytte du bara piporna ?

Köpte dom lätt begagnade på blocket för 3000:- Nypris lär vara runt 9500:- - 10.000:-. Finns nog ingen svensk återförsäljare utan en norsk och en brittisk. Läs mer här: http://www.staintune.com.au/exhausts/honda/index3.htm

Bytte bara piporna. Har sedan tidigare gjort pair vLve och flapper mod. Går perfekt. Inga avgasknallar utan bara ett mysigt "gurgel" vid gassläpp. Med tanke på hur kvävd Viffern är i grundutförande så motsvarar fett nog bara hur det skulle varit egentligen. Kan lägga upp en film när jag kommer hem från semestern.
 
Köpte dom lätt begagnade på blocket för 3000:- Nypris lär vara runt 9500:- - 10.000:-. Finns nog ingen svensk återförsäljare utan en norsk och en brittisk. Läs mer här: http://www.staintune.com.au/exhausts/honda/index3.htm

Bytte bara piporna. Har sedan tidigare gjort pair vLve och flapper mod. Går perfekt. Inga avgasknallar utan bara ett mysigt "gurgel" vid gassläpp. Med tanke på hur kvävd Viffern är i grundutförande så motsvarar fett nog bara hur det skulle varit egentligen. Kan lägga upp en film när jag kommer hem från semestern.


Skapligt fynd där :tummenupp kikar varje dag på blocket, ifall det dyker upp nått intressant till VFRen, men ingen panik.
Har gjort pair valve, flapper mod och ryckt snabeln nu, går hur fint som helst.:D
 
Införskaffat VFR800 2007

Hej
Har idagarna precis skaffat mig en VFR800A 2007 på 900 mil.
Är supernöjd hittills, handlar bilder finns i mitt Garage.
Har säkert 1000 frågor om ett tag :)
 
Hej
Har idagarna precis skaffat mig en VFR800A 2007 på 900 mil.
Är supernöjd hittills, handlar bilder finns i mitt Garage.
Har säkert 1000 frågor om ett tag :)

Grattis till en bra köp!

Ett annat bra ställe att ställa de frågorna på är i vfr-forum.se. Välkommen in!
 
Grattis till en bra köp!

Ett annat bra ställe att ställa de frågorna på är i vfr-forum.se. Välkommen in!

Tackar, är supernöjd så här långt.
Kan nog vara den praktiskaste hojjen jag köpt, bra på det mesta :tummenupp
Vill man leka så fungerar det, pendla, inga problem, åka på lång tur, ja man har ju alla väskorna som behövs.......
Lägger upp en nytagen bild också.
 

Bifogat

  • IMG_1662-2.jpg
    IMG_1662-2.jpg
    249 KB · Visningar: 72
Däck

När jag fick min VFR i Onsdags hade handlaren monterat på helt nya Metzeler Z8, det är antagligen det bästa däck jag åkt på.
Har kört 150 mil, på landsväg i högfart och en hel del inspirerat på 70 sträckor.
Däcket är ruskigt förlåtande i alla situationer.
Enligt uppgift skall det även vara lite hårdare i mitten så får se hur många mil dem räcker.
Kan verkligen rekomenderas. :tummenupp
 
När jag fick min VFR i Onsdags hade handlaren monterat på helt nya Metzeler Z8, det är antagligen det bästa däck jag åkt på.


Är det efterföljaren till Roadtech Z6?
 

Tack. Har Z6 på grönviffern, men tyckte det var lite hårt. Å andra sidan kör jag en del på bana,,, :rolleyes:

Det jag gillade bäst var att det inte är nåt mönster på mitten - spelar ingen roll om man får en touringplatta på mitten. :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top