Jag har också 16/42, fast på en SP-2:a. Det som är bra med 42 bak, är just att hjulet hamnar så långt fram = kort hjulbasEldstorm skrev:2656515Japp det fungerar. (Se även MickeG:s kommentar).
Alternativet är att gå upp 2 kuggar bak - det fungerar utan problem med originalkedjelängden (även om det blir något svårare att kränga på kedjan på bakdrevet när man haft lös bakhjulet).
Har själv gått upp till 42 bak och funderar på att gå ner en kugg på framdrevet till våren, mest för att prova skillnaden.
Det vore ju kul om den accade och powerwheelade lite mera, så det kanske blir ett 15 drev fram. Det är alltid kul att prova
Ett annat alternativ är kanske att byta framhjulsaxeln till en SP-1 axel. Dom bytte nämligen till en tyngre modell för att flytta fram vikten på SP-2:an
/Roger
Last edited:
...kanske tom hänger med kompisens gixxer 1000?
ser ut som Xenon eller dimljus från nån sak med 4:a hjul på....

Jag behöver komma i kontakt med någon/några som kör SP1/2 i Göteborgstrakten. Håller på och förbereder en Superbikemonter på Göteborgs Motorshow. Alltså någon som vill ställa ut sin fina röd/svarta SP1a och Vit/grå/svarta? SP2a. Dessa kommer att dela utrymme med Hondas legendariska RC30 och 45a. Totalt kommer montern att rymma 15+ motrocyklar. World Superbike homologiseringsmodeller 1988 till 2002 och de ska vara i det skick som de såldes till konsument på gatan. Med viss mindre modifikation. Om allt går bra kommer Hondas NR750 att visas i denna monter.