Honda SP1-tråden

Någon som har några tips på hur man luftar kopplingen? Har tryckt i olja från luftnippeln tills det kommer upp i behållaren men handtaget går fortfarande för lätt... (har bytt till stålomspunnen slang..)
 
limp home läge?

Tjena!

Finns det limp home läge på SP1:an?
Jag har monterat en beg PC3r, nya Micronblås och Durbahnluftburk.
Nu har jag varvtalsstopp på ca 5-6000rpm.
Tvärdör när jag öppnar spjällen lite mer.
Jag antar att det är bara att lämna in för injustering...

/Micke
 
Någon som har några tips på hur man luftar kopplingen? Har tryckt i olja från luftnippeln tills det kommer upp i behållaren men handtaget går fortfarande för lätt... (har bytt till stålomspunnen slang..)

På KTM brukar man få pumpa vätskan fram och tillbaka med sprutan.
Och även ibland skruva loss hela arrangemanget och hänga det lodrätt med öppen kopp i ett par dygn.
 
Tjena!

Finns det limp home läge på SP1:an?
Jag har monterat en beg PC3r, nya Micronblås och Durbahnluftburk.
Nu har jag varvtalsstopp på ca 5-6000rpm.
Tvärdör när jag öppnar spjällen lite mer.
Jag antar att det är bara att lämna in för injustering...

/Micke

Lågdragna eller högdragna micron? Kolfiber? PC3 usb? Du måste nog bara mappa om den....

På KTM brukar man få pumpa vätskan fram och tillbaka med sprutan.
Och även ibland skruva loss hela arrangemanget och hänga det lodrätt med öppen kopp i ett par dygn.

Hur menar du? Fram o tillbaka?!:va

Någon som har vägarna förbi uppsala och vill hjälpa till lite? Fika bjuds det på!
 
Last edited:
Lågdragna eller högdragna micron? Kolfiber? PC3 usb? Du måste nog bara mappa om den....



Hur menar du? Fram o tillbaka?!:va

Någon som har vägarna förbi uppsala och vill hjälpa till lite? Fika bjuds det på!

Ja precis. Se till att ingen luft är i sprutan och att den är full. När det sedan börjar rinna över i koppen pumpar du lite fram och tillbaka. Då ser man alltid ett par bubblor komma efter ett tag. Se bara till att du inte drar tillbaka för långt så att det suger i ny luft i koppen.
 
Ja precis. Se till att ingen luft är i sprutan och att den är full. När det sedan börjar rinna över i koppen pumpar du lite fram och tillbaka. Då ser man alltid ett par bubblor komma efter ett tag. Se bara till att du inte drar tillbaka för långt så att det suger i ny luft i koppen.

har du vägarna förbi? Har en inte alltför bra sk "pump" så det blir lite svårt.... Ska kopplingshandtaget vara i normal läge (ute) eller indraget när man gör detta? :näsblod
 
har du vägarna förbi? Har en inte alltför bra sk "pump" så det blir lite svårt.... Ska kopplingshandtaget vara i normal läge (ute) eller indraget när man gör detta? :näsblod

Hej
Har inte vägarna förbi just nu tyvärr.
På KTM så ska handtaget vara ute, det borde vara samma princip på alla hydrauliska kopplingar.
Ang. pumpen så kolla på biltemas 82-399 byt ut röret på den pumpen mot en urborrad nippel. Ta bort nippel på slavcylindern och skruva fast pumpen.
 
Hej
Har inte vägarna förbi just nu tyvärr.
På KTM så ska handtaget vara ute, det borde vara samma princip på alla hydrauliska kopplingar.
Ang. pumpen så kolla på biltemas 82-399 byt ut röret på den pumpen mot en urborrad nippel. Ta bort nippel på slavcylindern och skruva fast pumpen.

Är den inte för liten? Kan jag inte bara sätta på en slang som passar på luftnippeln som jag bara öppnar? :confused:
 
Är den inte för liten? Kan jag inte bara sätta på en slang som passar på luftnippeln som jag bara öppnar? :confused:

Det ska absolut räcka eftersom man låter nivån åka upp och ner i koppen och koppen kan inte rymma mycket. Viktigt är att ha koppen i våg när man gör detta.
Jag har provat med nippeln som satt i slavcylindern förut och tyckte att det gick för trögt, därför borrade jag upp en nippel och hade i sprutan.
 
Hej

Är man tvungen att göra hål i sidokåpan för att få dit krashpuckar? eller finns det någon annan lösning?

Softishman... tack för uppladdningen, super:tummenupp

Mvh
 
Last edited:
Hej

Är man tvungen att göra hål i sidokåpan för att få dit krashpuckar? eller finns det någon annan lösning?

Softishman... tack för uppladdningen, super:tummenupp

Mvh

Tyvärr är det så att man måste borra.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top