Honda SP1-tråden

Någon som har några tips på hur man luftar kopplingen? Har tryckt i olja från luftnippeln tills det kommer upp i behållaren men handtaget går fortfarande för lätt... (har bytt till stålomspunnen slang..)
 
limp home läge?

Tjena!

Finns det limp home läge på SP1:an?
Jag har monterat en beg PC3r, nya Micronblås och Durbahnluftburk.
Nu har jag varvtalsstopp på ca 5-6000rpm.
Tvärdör när jag öppnar spjällen lite mer.
Jag antar att det är bara att lämna in för injustering...

/Micke
 
Någon som har några tips på hur man luftar kopplingen? Har tryckt i olja från luftnippeln tills det kommer upp i behållaren men handtaget går fortfarande för lätt... (har bytt till stålomspunnen slang..)

På KTM brukar man få pumpa vätskan fram och tillbaka med sprutan.
Och även ibland skruva loss hela arrangemanget och hänga det lodrätt med öppen kopp i ett par dygn.
 
Tjena!

Finns det limp home läge på SP1:an?
Jag har monterat en beg PC3r, nya Micronblås och Durbahnluftburk.
Nu har jag varvtalsstopp på ca 5-6000rpm.
Tvärdör när jag öppnar spjällen lite mer.
Jag antar att det är bara att lämna in för injustering...

/Micke

Lågdragna eller högdragna micron? Kolfiber? PC3 usb? Du måste nog bara mappa om den....

På KTM brukar man få pumpa vätskan fram och tillbaka med sprutan.
Och även ibland skruva loss hela arrangemanget och hänga det lodrätt med öppen kopp i ett par dygn.

Hur menar du? Fram o tillbaka?!:va

Någon som har vägarna förbi uppsala och vill hjälpa till lite? Fika bjuds det på!
 
Last edited:
Lågdragna eller högdragna micron? Kolfiber? PC3 usb? Du måste nog bara mappa om den....



Hur menar du? Fram o tillbaka?!:va

Någon som har vägarna förbi uppsala och vill hjälpa till lite? Fika bjuds det på!

Ja precis. Se till att ingen luft är i sprutan och att den är full. När det sedan börjar rinna över i koppen pumpar du lite fram och tillbaka. Då ser man alltid ett par bubblor komma efter ett tag. Se bara till att du inte drar tillbaka för långt så att det suger i ny luft i koppen.
 
Ja precis. Se till att ingen luft är i sprutan och att den är full. När det sedan börjar rinna över i koppen pumpar du lite fram och tillbaka. Då ser man alltid ett par bubblor komma efter ett tag. Se bara till att du inte drar tillbaka för långt så att det suger i ny luft i koppen.

har du vägarna förbi? Har en inte alltför bra sk "pump" så det blir lite svårt.... Ska kopplingshandtaget vara i normal läge (ute) eller indraget när man gör detta? :näsblod
 
har du vägarna förbi? Har en inte alltför bra sk "pump" så det blir lite svårt.... Ska kopplingshandtaget vara i normal läge (ute) eller indraget när man gör detta? :näsblod

Hej
Har inte vägarna förbi just nu tyvärr.
På KTM så ska handtaget vara ute, det borde vara samma princip på alla hydrauliska kopplingar.
Ang. pumpen så kolla på biltemas 82-399 byt ut röret på den pumpen mot en urborrad nippel. Ta bort nippel på slavcylindern och skruva fast pumpen.
 
Hej
Har inte vägarna förbi just nu tyvärr.
På KTM så ska handtaget vara ute, det borde vara samma princip på alla hydrauliska kopplingar.
Ang. pumpen så kolla på biltemas 82-399 byt ut röret på den pumpen mot en urborrad nippel. Ta bort nippel på slavcylindern och skruva fast pumpen.

Är den inte för liten? Kan jag inte bara sätta på en slang som passar på luftnippeln som jag bara öppnar? :confused:
 
Är den inte för liten? Kan jag inte bara sätta på en slang som passar på luftnippeln som jag bara öppnar? :confused:

Det ska absolut räcka eftersom man låter nivån åka upp och ner i koppen och koppen kan inte rymma mycket. Viktigt är att ha koppen i våg när man gör detta.
Jag har provat med nippeln som satt i slavcylindern förut och tyckte att det gick för trögt, därför borrade jag upp en nippel och hade i sprutan.
 
Hej

Är man tvungen att göra hål i sidokåpan för att få dit krashpuckar? eller finns det någon annan lösning?

Softishman... tack för uppladdningen, super:tummenupp

Mvh
 
Last edited:
Hej

Är man tvungen att göra hål i sidokåpan för att få dit krashpuckar? eller finns det någon annan lösning?

Softishman... tack för uppladdningen, super:tummenupp

Mvh

Tyvärr är det så att man måste borra.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top