Softishman
Fixare
Någon som har några tips på hur man luftar kopplingen? Har tryckt i olja från luftnippeln tills det kommer upp i behållaren men handtaget går fortfarande för lätt... (har bytt till stålomspunnen slang..)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har några tips på hur man luftar kopplingen? Har tryckt i olja från luftnippeln tills det kommer upp i behållaren men handtaget går fortfarande för lätt... (har bytt till stålomspunnen slang..)
Tjena!
Finns det limp home läge på SP1:an?
Jag har monterat en beg PC3r, nya Micronblås och Durbahnluftburk.
Nu har jag varvtalsstopp på ca 5-6000rpm.
Tvärdör när jag öppnar spjällen lite mer.
Jag antar att det är bara att lämna in för injustering...
/Micke
På KTM brukar man få pumpa vätskan fram och tillbaka med sprutan.
Och även ibland skruva loss hela arrangemanget och hänga det lodrätt med öppen kopp i ett par dygn.
Prova utan PC3 och se vad som händer, fungerar den bra så ladda in grundmappen i PCn och se om det fortfarande fungerar.Softishman:
Lågdragna titanMicron och PCIIIr med mapp från nån us spec sp1 med Moriwakiblås.
Har pc3 suttit på en sp1 eller sp2? Vad för årsmodell på rc51?Softishman:
Lågdragna titanMicron och PCIIIr med mapp från nån us spec sp1 med Moriwakiblås.
Lågdragna eller högdragna micron? Kolfiber? PC3 usb? Du måste nog bara mappa om den....
Hur menar du? Fram o tillbaka?!![]()
Någon som har vägarna förbi uppsala och vill hjälpa till lite? Fika bjuds det på!
Ja precis. Se till att ingen luft är i sprutan och att den är full. När det sedan börjar rinna över i koppen pumpar du lite fram och tillbaka. Då ser man alltid ett par bubblor komma efter ett tag. Se bara till att du inte drar tillbaka för långt så att det suger i ny luft i koppen.




Nu är premiären avklarad nybesiktigad och nyservad
Den går som en dröm![]()

har du vägarna förbi? Har en inte alltför bra sk "pump" så det blir lite svårt.... Ska kopplingshandtaget vara i normal läge (ute) eller indraget när man gör detta?![]()
Hej
Har inte vägarna förbi just nu tyvärr.
På KTM så ska handtaget vara ute, det borde vara samma princip på alla hydrauliska kopplingar.
Ang. pumpen så kolla på biltemas 82-399 byt ut röret på den pumpen mot en urborrad nippel. Ta bort nippel på slavcylindern och skruva fast pumpen.
Är den inte för liten? Kan jag inte bara sätta på en slang som passar på luftnippeln som jag bara öppnar?![]()
Det har inte hänt om inte bilder kan visas!!!!![]()
Jag kan i alla fall visa upp bevis från i söndags. En sväng ut till Rosenhill, som vanligt
PS. tack till fotograferna i "fotokurvan"
Jag kan i alla fall visa upp bevis från i söndags. En sväng ut till Rosenhill, som vanligt
PS. tack till fotograferna i "fotokurvan"
Hej
Är man tvungen att göra hål i sidokåpan för att få dit krashpuckar? eller finns det någon annan lösning?
Softishman... tack för uppladdningen, super
Mvh
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |