Honda SP1-tråden

Naej!

Kyla, blåst, bihåleinflammation, regn o feber sätter stopp för alla varvrekord.........:rolleyes:

aj fan...var det så taskigt väder? Surt...har inte haft en enda regndroppe de år jag har varit där.

Några fler styrningar inplanerade?

Jag har sökt men inte hittat...

Någon som vet om Arlanda TT har några öppettider för allmänheten?
Eller var man kan se det.

Arlanda TT är inte öppet för allmänheten, endast SMC. Tyvärr har man efter Ezzo Forsbergs bortgång blivit tvungen att ställa in flertalet körningar resten av sommaren.

Blev ingen uppstart idag heller.... :huvet
Köpte nytt gelebatteri på biltema, lite högre än orginal men efter lite bökande gick det dit... :yoparty

Sen upptäckte jag att en fäst örat till lyset på snorkeln hade spruckit så det blev att plocka ner hela fronten och leta nu snorkel.... Surt.... Sen kan det vara bra att ha toppstaget till kåpan som backspeglarna sitter fast men, mitt var inte helt rakt.... :brinnerup

Så hjälp mig hitta dessa prylar nu....!!!!! :Bugar

Lite bilder från dagen, innan jag upptäckte vissa saker.... :brinnerup
En bonusbild på sommaråket...:rolleyes:

Bifogat

• bild(4).jpg
    bild(4).jpg
    239.1 KB · Visningar: 54
  • bild(3).jpg
    bild(3).jpg
    240.4 KB · Visningar: 64
  • bild(2).jpg
    bild(2).jpg
    237.9 KB · Visningar: 59
  • bild(1).jpg
    bild(1).jpg
    241.4 KB · Visningar: 51
  • bild(10).jpg
    bild(10).jpg
    268.4 KB · Visningar: 62
  • bild(7).jpg
    bild(7).jpg
    249.2 KB · Visningar: 50
Ja, det är samma. Bara färgen skiljer; SP-1 svart och SP-2 silverfärgat.

Är inte det svarta staget från SP1:an tillverkat i stål?
SP:2ans stag är tillverkat i samansvetsade aluminiumrör. Som sedan är natur-eloxerade.

Snorkeln kanske passar, men det är ett kraftigare styrhuvud på 2:an.

Last edited:
Är inte det svarta staget från SP1:an tillverkat i stål?
SP:2ans stag är tillverkat i samansvetsade aluminiumrör. Som sedan är natur-eloxerade.

Snorkeln kanske passar, men det är ett kraftigare styrhuvud på 2:an.

Håller med - SP1 övre kåpstag är i stål och sp2 i aluminium. Kan bytas mellan modellerna (av en händelse har jag ett SP2-stag liggande...).

Snorkeln är samma på båda modellerna.

Till Salu!
Jag måste tyvärr inse att jag använder min SP-2:a alldeles för lite och till fel sak. Det känns fel att ha en sådan hoj till fika med. För det är oftast det jag gör :D.

Det kommer bli otroligt svårt att skiljas från SP:n. På våren 2003 klev Hampus (en kompis till mig) in på AVA-mc och köpte en av de 20st SP-2:or som såldes i Sverige. På sensommaren samma år fick jag ta över ägandet av denna SP :tuttar

I fredags när jag var och besiktade hojen och besiktningsmannen skrev av mätarställningen. Då förstod jag att det var dags att sälja. 1600 mil:rodnar

Om ni vet någon som vill köpa en mycket fin ock välutrustad svensksåld Honda SP-2. Hör då gärna av er. Jag har inte annonserat än. Jag börjar här, så får vi se om någon nappar.

Mvh Roger.

Tel. 0707-63 45 95

Bifogat

• SP-2.jpg
    SP-2.jpg
    186.5 KB · Visningar: 61
Last edited:
Till Salu!
Jag måste tyvärr inse att jag använder min SP-2:a alldeles för lite och till fel sak. Det känns fel att ha en sådan hoj till fika med. För det är oftast det jag gör :D.

Det kommer bli otroligt svårt att skiljas från SP:n. På våren 2003 klev Hampus (en kompis till mig) in på AVA-mc och köpte en av de 20st SP-2:or som såldes i Sverige. På sensommaren samma år fick jag ta över ägandet av denna SP :tuttar

I fredags när jag var och besiktade hojen och besiktningsmannen skrev av mätarställningen. Då förstod jag att det var dags att sälja. 1600 mil:rodnar

Om ni vet någon som vill köpa en mycket fin ock välutrustad svensksåld Honda SP-2. Hör då gärna av er. Jag har inte annonserat än. Jag börjar här, så får vi se om någon nappar.

Mvh Roger.

Tel. 0707-63 45 95

WTF! Nu när jag äntligen fått hem min! :näsblod

Ja, den som köper din får nog den mest välvårdade cykel som kan köpas för pengar.

Nej, det var det inte! Man skall göra som man känner :)

Och snart har ju jag den finaste SPn bland kompisarna :tummenupp

Håller med - SP1 övre kåpstag är i stål och sp2 i aluminium. Kan bytas mellan modellerna (av en händelse har jag ett SP2-stag liggande...).

Snorkeln är samma på båda modellerna.

Vill du sälja ett stag till mig?!:rolleyes::krama
PM:a eller messa pris!

Mvh Fredrik 0730656255

Till Salu!

Mvh Roger.

Tel. 0707-63 45 95

tråkigt.... Men men, livet går vidare! kanske har en som kan vara intresserad, PM:a riktpris till mig samt utrustningslista så ska jag kolla!

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...