Honda NSR 125 R 1989/90

NSR:en är ökänt törstig, så inget konstigt. Det kan vara så att det är 10 liter inklusive 2 liter reserv också, jag minns fan inte nu. 😂 Den går att köra snålare, men det är både självplågeri och motorplågeri känns det som, den gillar INTE att vistas under 8000 varv.

Jag tror man får dom att dra minst om man ligger på pipans varvtal för då får du minst blowby och oförbränt ut i avgasröret och har effektivast förbränning. Men att man gör det utan att ligga på fullgas för då dricker den ju mycket soppa.
Bara spekulation men det kanske drar mindre om man ligger en växel lägre mitt i powerbandet på lätt gas än att ligga på en högre växel och fullgasa på låga varv.

Mina hojar ligger också runt 0,6l/m.
Suzuki K50 som är 86cc.
Suzuki GP125.
GasGas 280.

Jag tror man får dom att dra minst om man ligger på pipans varvtal för då får du minst blowby och oförbränt ut i avgasröret och har effektivast förbränning. Men att man gör det utan att ligga på fullgas för då dricker den ju mycket soppa.
Bara spekulation men det kanske drar mindre om man ligger en växel lägre mitt i powerbandet på lätt gas än att ligga på en högre växel och fullgasa på låga varv.

Mina hojar ligger också runt 0,6l/m.
Suzuki K50 som är 86cc.
Suzuki GP125.
GasGas 280.
Precis. Men en NSR125 blir inte så mycket mindre törstig. Det är rätt väl dokumenterat att man kommer cirka 10 mil innan man får slå om till reserven, om man kör som en tvåtaktare ska köras. 😊

Tror det är dags för en video så vi får höra skönheten!

Nyheter
Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer