Honda msx (nya monkeybiken)

Var hittar jag uppgraderingarna till denna moppen billigt och bra på nätet? Tänker primärt på yoshimura carbon slipon.

Vilken tail tidy funkar bra med svensk nummerplåt?

Kolla in hondacitys pimpade. Den har ju yoshi mm. Måste ju fråga, blev lite sugen på en själv. Får man jobba satan å komma upp på slangen? Eller kanske inte ens går med dessa?

Kolla in hondacitys pimpade. Den har ju yoshi mm. Måste ju fråga, blev lite sugen på en själv. Får man jobba satan å komma upp på slangen? Eller kanske inte ens går med dessa?

Kan man slanga lär det inte vara några problem? Själv har jag väl gjort max en handfull oavsiktliga powerwheelies i mitt liv, och har inte ens försökt wheela denna. Finns många filmer på tuben med folk som wheelar den då.

Så jäkla cool den där lilla moppen! Skulle lätt vilja ha en stå o skräpa i garaget:) de beggade verkar ha ramlat ner till runt 25kkr nu

Hade inte tid att köra min street triple längre (2 småbarn) så jag bytte in den mot en MSX.
Jag har roligare på den än på nån av mina tidigare hojar!! Snabb som tusan till jobbet också.

Jag kommer köpa en stor hoj igen så småningom men kommer definitivt behålla MSXen.

Vinka om ni ser en tjockis på en leksakshoj :yoparty

Köpte mig en msx av den nya 2016 modellen för cirka en vecka sedan och är kanonnöjd.

20160523_160431.jpg20160523_160743.jpg

Nu är ja rätt fet så väger runt 110 pannor. Så med mig gör den runt 94-97km/h vid normal rak väg. Om ja slipper motvind och ligger bakom nån bil i slipstream har ja varit uppe i 105km/h faktiskt.
Men väger man mindre så är de inga problem att ligga stadigt runt 100km/h iaf.

Nu är ja rätt fet så väger runt 110 pannor. Så med mig gör den runt 94-97km/h vid normal rak väg. Om ja slipper motvind och ligger bakom nån bil i slipstream har ja varit uppe i 105km/h faktiskt.
Men väger man mindre så är de inga problem att ligga stadigt runt 100km/h iaf.
Det räcker ju, man kanske ska köpa en och pendla till jobbet på.
Kostar?

Dom ligger på 32.900 ut till kund men ja gav 31.000 för min för den färgen ja ville ha var slutsåld. Den gamla modellen går få för under 29.000 nu tror jag.

Har redan hunnit byta lite grejer på den.
Bytte till fatbarstyre och monterade handtagsskydd. Sen lite fälgtejp gjorde susen på utseendet. Och så tillverkade ja en egen tailtidy och monterade ledblinkers bak.
Rätt nöjd med resultatet hittills.

20160603_170212.jpg20160531_155834.jpg20160531_155824.jpg

Att jämföra med Monkeybike... Denna är väl ändå ett par strl. större? Mellan en monkey och en vanlig hoj ungefär?

Den ska inte jämföras med en monkeybike. Men det är typ en homage till den gamla monkeybiken och dax som va populära på 70 talet.
Denna känns precis som att köra en normalhoj men i mindre förpackning. Men man sitter precis lika bra som på vilken annan hoj som helst.

Det var bara rubriken som drog ihop dessa lite för nära ihop - "Honda msx (nya monkeybiken)"

Gillar både monkey originalet och denna. :)

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back