Honda msx (nya monkeybiken)

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Var iväg och kollade på en MSX i helgen - så jäkla ball hoj!
Tror dock att användningsområdet för mig här uppe är begränsat tyvärr.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag tycker Duke 390 är riktigt häftig att gasa med på krokiga småvägar. Den klarar med lätthet av farter på 100 + utan att gå fullgas. Den borde passa bättre på gokartbanor eftersom den kan acca ut ur hårnålarna betydligt bättre. än msx 125 (43 hk istället för 10 hk).
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag tycker Duke 390 är riktigt häftig att gasa med på krokiga småvägar. Den klarar med lätthet av farter på 100 + utan att gå fullgas. Den borde passa bättre på gokartbanor eftersom den kan acca ut ur hårnålarna betydligt bättre. än msx 125 (43 hk istället för 10 hk).

Du har helt rätt, vi slutar diskutera Hondan här i tråden nu tycker jag, och går helt över på vilka andra hojar som är snabbare.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Var hittar jag uppgraderingarna till denna moppen billigt och bra på nätet? Tänker primärt på yoshimura carbon slipon.

Vilken tail tidy funkar bra med svensk nummerplåt?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Var hittar jag uppgraderingarna till denna moppen billigt och bra på nätet? Tänker primärt på yoshimura carbon slipon.

Vilken tail tidy funkar bra med svensk nummerplåt?

Kolla in hondacitys pimpade. Den har ju yoshi mm. Måste ju fråga, blev lite sugen på en själv. Får man jobba satan å komma upp på slangen? Eller kanske inte ens går med dessa?
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Kolla in hondacitys pimpade. Den har ju yoshi mm. Måste ju fråga, blev lite sugen på en själv. Får man jobba satan å komma upp på slangen? Eller kanske inte ens går med dessa?

Kan man slanga lär det inte vara några problem? Själv har jag väl gjort max en handfull oavsiktliga powerwheelies i mitt liv, och har inte ens försökt wheela denna. Finns många filmer på tuben med folk som wheelar den då.
 

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Ort
Södermanland
Hoj
Fazer One
Så jäkla cool den där lilla moppen! Skulle lätt vilja ha en stå o skräpa i garaget:) de beggade verkar ha ramlat ner till runt 25kkr nu
 

Mantraslider

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Malmö
Hoj
2014 Honda MSX
Hade inte tid att köra min street triple längre (2 småbarn) så jag bytte in den mot en MSX.
Jag har roligare på den än på nån av mina tidigare hojar!! Snabb som tusan till jobbet också.

Jag kommer köpa en stor hoj igen så småningom men kommer definitivt behålla MSXen.

Vinka om ni ser en tjockis på en leksakshoj :yoparty
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top