Honda Monkey Msz eller Msx Grom (eller inget)

Materialfel eller konstruktionsfel. För klen ventilfjäder kan orsaka ventilstuds och/eller ventilfladder. Höglyftande trimkan? Isf lateral utmattning av skaftet. Nåt man får räkna med när man har kul...
Ja, jag misstänker att insugsfjädern inte orkat och tröttat ut någon del.
Varvat långt över 10000 med ecu’n jag har( borttaget varvstopp) och varit medveten om att just det kan hända. Raset kom när jag skulle ta en kvällsrunda i lugn takt och skulle lägga i 4:an från kanske 7000 varv.
Måndag imorgon så det blir å uppsöka verstad som kan byta styrning och beställa nya prylar. Sonen beställde 170cc kittet från thailand igår med 4v topp. Där matchar prylarna så det kommer förhoppningsvis att hålla. Blir å pillra ihop i vår?
Vill tillägga att kör man original och ska ha en sån här att pendla med är den nog helt skottsäker. Varv och värme brukar ta livet av luftkylda motorer enligt min erfarenhet och det har visat sig stämma ännu en gång.
 
En billig lösning är att köpa en Lifan-topp och smälla dit. Kommer funka men då har du kinaskit istället för japanskt.

Haft ett gäng motorer med den liggande cylindern och det har varit mycket fel på gjutningen. Dock bara kört kinagrejer. De som funkat har funkat bra men 50% har pajat i godset.
Passar lifan toppen rakt av? Har en sprillans ny lifan 72 cc i en romet pony i garaget. Kina skit är jag inte bekymrad över. Lifan producerar en del prylar i asien. Daytona 190cc som sitter i Ohvale gp-0 är väl kinesiskt om jag inte misstar mej.
En sån vore mysigt…
 
När plånkan är tom åker varvstoppen tillbaka förmodar jag. :tummenupp

När det begav sig och man var optimist med lustgas skjöt jag två motor på två helger. närmare $9,000 att fixa. Sista 500 på varvtalet är rätt onödigt om man inte kör på strippen.
Ja plånkan har fått jobba genom åren?. Bara kört turbo på strippen?. Aldrig gas.
Det verkar dyrt å farligt??
 
Passar lifan toppen rakt av? Har en sprillans ny lifan 72 cc i en romet pony i garaget. Kina skit är jag inte bekymrad över. Lifan producerar en del prylar i asien. Daytona 190cc som sitter i Ohvale gp-0 är väl kinesiskt om jag inte misstar mej.
En sån vore mysigt…
En lifan 125 topp passar rakt av, ja. Är en kopia av hondan.
 
En lifan 125 topp passar rakt av, ja. Är en kopia av hondan.
Kalas. Lämnade precis in toppen för byte av ventil, styrning, tätning. Dom trugade på att plana den också så det känns som en seriös verkstad. 192 Euro kostar kalaset.
8 dagar tills delarna dyker upp från Honda. Blir det kanske åka till nästa helg igen?.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top