Honda Monkey Msz eller Msx Grom (eller inget)

En billig lösning är att köpa en Lifan-topp och smälla dit. Kommer funka men då har du kinaskit istället för japanskt.

Haft ett gäng motorer med den liggande cylindern och det har varit mycket fel på gjutningen. Dock bara kört kinagrejer. De som funkat har funkat bra men 50% har pajat i godset.
Passar lifan toppen rakt av? Har en sprillans ny lifan 72 cc i en romet pony i garaget. Kina skit är jag inte bekymrad över. Lifan producerar en del prylar i asien. Daytona 190cc som sitter i Ohvale gp-0 är väl kinesiskt om jag inte misstar mej.
En sån vore mysigt…

När plånkan är tom åker varvstoppen tillbaka förmodar jag. :tummenupp

När det begav sig och man var optimist med lustgas skjöt jag två motor på två helger. närmare $9,000 att fixa. Sista 500 på varvtalet är rätt onödigt om man inte kör på strippen.
Ja plånkan har fått jobba genom åren?. Bara kört turbo på strippen?. Aldrig gas.
Det verkar dyrt å farligt??

Passar lifan toppen rakt av? Har en sprillans ny lifan 72 cc i en romet pony i garaget. Kina skit är jag inte bekymrad över. Lifan producerar en del prylar i asien. Daytona 190cc som sitter i Ohvale gp-0 är väl kinesiskt om jag inte misstar mej.
En sån vore mysigt…
En lifan 125 topp passar rakt av, ja. Är en kopia av hondan.

En lifan 125 topp passar rakt av, ja. Är en kopia av hondan.
Kalas. Lämnade precis in toppen för byte av ventil, styrning, tätning. Dom trugade på att plana den också så det känns som en seriös verkstad. 192 Euro kostar kalaset.
8 dagar tills delarna dyker upp från Honda. Blir det kanske åka till nästa helg igen?.

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026