Honda CRF 450

Droppar det där är det väl packboxen innanför impellern som är kass, vilket oxå är vanligast. Den bytar du enkelt genom att bara montera av impellern. Är den inre packboxen kass kommer det in vatten i motorn. Är lite omständigare att byta, så vänta med det till behov eller när du har i sär motorn så långt nästa gång.

Byt den på en gång. Risken är att den börjar läcka mkt utan att du märker det. Motorn gillar inte att köra helt utan vatten ;)

Okej då vet jag iallafall vad det kan bero på, kanon. Det är bara att ta isär pumpen och kolla om det är den yttre p-boxen som är kass alltså? Sen gör jag som du sa och byter den inre vid nästa "tillfälle" :tummenupp

Hehe jaa att köra utan vatten lär väl inte bli nån succé :gnissla då får man väl byta mer än bara packboxar :tungan

Tack för hjälpen!
 
Kan va ett tips till alla andra oxå att köpa en en packbox o ha i reservdelslådan.

Fyll sen på med destilerat vatten o grykol (alt. destilerat vatten o waterwetter eller pumpsmörjning om man ska köra supermoto på bana).
 
Tjena!
har hunnit med å renovera bottendelen nu, riktat stake, ny kolv, nya lager å boxar.
toppen var fräsh så den gav jag fan i än så länge.
Har aldrig skruvat i en stånka tidigare och har inte nån instruktionsbok, har kört på "sunt" förnuft.
Den startade väldigt lätt efter renoveringen, men har ett helveeetes ventil tick, låter riktigt otäckt, och eftersom toppen är helt orörd så vet jag inte riktigt vad det kan vara.

Är det nån CRF åkare som kan ha en teori?
Oljan har åkt runt hela motorn, motorn är korrekt nollad hoppas jag, mitt mellan bokstäverna och strecken på svänghjulet.
Kan ventilspelet ha ändrats, har inte hunnit kolla än.
Lät inte mer än andra crf tidigare, så det är nånting som hänt vid ihopmontering.
Mvh Andreas
Det är en 03a
 
Svårstartad efter ljuddämparbyte....

Tjena!!

Har nyss varit och införskaffat en -03:a Satt crossdämpare monterad när jag hämtade den.. Har nu satt på orginal.. Blev tjurig å få igång efter de.. Nån som har nån idé.. Måste man byt munstycke i förgasaren eller göra nån annan justering.. Sälja kanske :)
 
Tjena!!

Har nyss varit och införskaffat en -03:a Satt crossdämpare monterad när jag hämtade den.. Har nu satt på orginal.. Blev tjurig å få igång efter de.. Nån som har nån idé.. Måste man byt munstycke i förgasaren eller göra nån annan justering.. Sälja kanske :)

Du ska nog ta o stycka om förgasaren med.
 
Tycker det låter lite skumt, min är lättstartad och går bra både med crossljudämpare och lv-dämparen utan att man bestyckar om den?
 
Tjena!
har hunnit med å renovera bottendelen nu, riktat stake, ny kolv, nya lager å boxar.
toppen var fräsh så den gav jag fan i än så länge.
Har aldrig skruvat i en stånka tidigare och har inte nån instruktionsbok, har kört på "sunt" förnuft.
Den startade väldigt lätt efter renoveringen, men har ett helveeetes ventil tick, låter riktigt otäckt, och eftersom toppen är helt orörd så vet jag inte riktigt vad det kan vara.

Är det nån CRF åkare som kan ha en teori?
Oljan har åkt runt hela motorn, motorn är korrekt nollad hoppas jag, mitt mellan bokstäverna och strecken på svänghjulet.
Kan ventilspelet ha ändrats, har inte hunnit kolla än.
Lät inte mer än andra crf tidigare, så det är nånting som hänt vid ihopmontering.
Mvh Andreas
Det är en 03a

Har du ljudet bara vid tomgång eller följer det varvtalet?
 
Skumt.. Den går som fan med crossdämparen men ojämt och halvslött med hm-dämparen...

Apropå ljud.. Visst är det ett lite "skavande" ljud när man står på tomgång... Va lite misstänksam första dagarna.. Har kikat runt lite å de verkar som dom låter så.. Typ såhär: http://www.youtube.com/watch?v=3rKcC7h3Mm8
 
Last edited:
Ja så låter det här med:)

Angående blinkers, bromsljus, reg-skylt.. nån som vet något färdigt kitt att köpa? Känner inte för att juxa ihop något själv.
 
tjena,
min polare har problem med sin 450 crf -06a att den är helt galet svårkickad då den är varm! vad kan vara fel? jag tror på tändstiften lr luftfiltret? kan det vara mkt annat? obs, helcross
 
någon som har koll på en bra bestyckning (storlek på munstycken) på förgasaren med HM dämparen monterat.

Kör med cross dämparen nu men fan vad den låter. bättre effekt med cross men jag kör bara på bakhjulet och framhjulet hela tiden så effekten behövs iaf inte.
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top