Honda CRF 450

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
tjena,
min polare har problem med sin 450 crf -06a att den är helt galet svårkickad då den är varm! vad kan vara fel? jag tror på tändstiften lr luftfiltret? kan det vara mkt annat? obs, helcross


Vet inte om det är samma på 06 som på 04, men om det är det så kolla spelet på autodecompen (med två bladmått, 1 på höger avgasventil och ett på autodecompen om jag minns rätt, står den fel blir den nog svårstartad)

/Robban
 

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
västerås
Hoj
Ingen hoj nu
Vet inte om det är samma på 06 som på 04, men om det är det så kolla spelet på autodecompen (med två bladmått, 1 på höger avgasventil och ett på autodecompen om jag minns rätt, står den fel blir den nog svårstartad)

/Robban


eller så lägger man ihop måtten på undre spelet så får man samma mått i slutändan:D
 
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Såg precis att kolvarna blivit dyrare nu, från 1500:- till över 1800.- för Prox, och över 2200:- för original.

Äntligen ramlade skattepengarna in på kontot så nu är det dags att kosta på Hondan lite. Har för mig att jag läst att -04:ans kolv passar i 02-03 också och att den ska ge lite högre komp än org.kolven till 02-03. Någon som kan bekräfta det?
 

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
västerås
Hoj
Ingen hoj nu
ska själv byta kolv. men köper nog inte orginal.
Blir nog från lellesmc en vertex kolv (c kolv) för 1800kr pga cylindern bör väll blivit lite sliten efter 5år.

Men som du säger så är det en brytning vid 03-04 så en kolv från 04 KANSKE har bättre komp.
 
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ok, antar att du mäter upp cylindern innan du köper den kolven? Min är ju också 5år så jag borde ha liknande slitage på den...
 

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
västerås
Hoj
Ingen hoj nu
nej jag tänker inte mäta cylindern. kör ändo.

ska mäta kolven som sitter i innan jag beställer
Vem vet de kanske redan sitter en öd kolv på sen tidigare
 

danne@sde

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Östersund
Hoj
2003 Honda Crf 450 HM
Lås???

Nån som vet vart orginallåset ska sitta... Fick med ett på sidan om när jag köpte hojen. Är som en tapp som ska gängas in.......... nånstans :va
 

axelsson_vpg

Guest
Tjenare,

vet att det här är en CRF tråd, men ja frågar lite om min yzf iaf... :p

den "hugger" på högre varv på 4e växeln, som om den slirar på koppligen och släpper och håller på så vid gaspådrag..

Kollade till koppligs vajjern och spände den lite, verkar inte som att vajjern går tillbak helt riktigt. Vad kan de annars vara för fel? jag har iallafall bestället en ny fjäder som ska dra tillbaka koppligen, känndes som om den ja har på ny var lite "slapp"..
någon som vet om dom ska sitta hårt som fan lr "slappt" ? tacksam för svar!!
 

lassou

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
uddevalla
Hoj
kawa kx 250
tjena har kollat runt lite på blocket på just crf 450 har hittat en intressant maskin de är en 02:a . Men kompisen sa att han inte skulle köpt en så tidig modell , så nu frågar jag er om ni har haft dåliga erfarenheter av 02.:an

tack på förhand
 

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
västerås
Hoj
Ingen hoj nu
tjena har kollat runt lite på blocket på just crf 450 har hittat en intressant maskin de är en 02:a . Men kompisen sa att han inte skulle köpt en så tidig modell , så nu frågar jag er om ni har haft dåliga erfarenheter av 02.:an

tack på förhand


tror honda 450 kom -03 isofall är det en sen -02.

Beror vad du ska ha den till? cross/motard /enduro?

cross= toppen hoj:tummenupp

Motard= inte vad jag rekomenderar. köp isf en ktm 525

Enduro= inge jag rekomenderar. köp en yamaha 250/426 eller ktm 250/450/525 eller dyg istället.

Varför inte en honda 450 som motard eller enduro??
Dålig elsystem. bara en påbyggt cross. framlampa som en stearinljus.
Utväxling väldigt låg avsedd för cross allså måste drevas för motard. mycket slir på 1an vid rödljus.

om du ska en hoj som enduro eller motard så köp en riktigt fabriksbyggd så slipper du bli av med framljuset när du bromsar. krångel med utväxling.
samt avgasljud. hondas gatu dämpare stryper nästan 10hk. cross dämparen låter som fan för gata. jag själv är orolig för böter snart:D
 

lassou

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
uddevalla
Hoj
kawa kx 250
tror honda 450 kom -03 isofall är det en sen -02.

Beror vad du ska ha den till? cross/motard /enduro?

cross= toppen hoj:tummenupp

Motard= inte vad jag rekomenderar. köp isf en ktm 525

Enduro= inge jag rekomenderar. köp en yamaha 250/426 eller ktm 250/450/525 eller dyg istället.

Varför inte en honda 450 som motard eller enduro??
Dålig elsystem. bara en påbyggt cross. framlampa som en stearinljus.
Utväxling väldigt låg avsedd för cross allså måste drevas för motard. mycket slir på 1an vid rödljus.

om du ska en hoj som enduro eller motard så köp en riktigt fabriksbyggd så slipper du bli av med framljuset när du bromsar. krångel med utväxling.
samt avgasljud. hondas gatu dämpare stryper nästan 10hk. cross dämparen låter som fan för gata. jag själv är orolig för böter snart:D
Hade tänkt ha den som cross så de verkar ju nice vad du skrev ovan . Men de jag igentligen undrade var om de tidigare års modellerna var dåliga på nått sätt
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hade tänkt ha den som cross så de verkar ju nice vad du skrev ovan . Men de jag igentligen undrade var om de tidigare års modellerna var dåliga på nått sätt

Det enda barndoms felet jag kan påminna mig om för -02:an va luftboxen som kunde läcka. Men håller man bara koll på den och tätar vid behov så ska det inte vara några problem.
Dock är det ju en 6 år gammal hoj med allt det innebär.
 

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Ort
Lycksele
Hoj
Triumph Daytona T595
Fotpinnar...

Tjena,

Tänkte höra om någon här har monterat fotpinnar för passagerare på sin hm -03? Fattar faan inte hur dom ska sitta..

Enormt tacksam för svar! :bow
 

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Ort
Lycksele
Hoj
Triumph Daytona T595
Nån som vet vart orginallåset ska sitta... Fick med ett på sidan om när jag köpte hojen. Är som en tapp som ska gängas in.......... nånstans :va


Är det styrlåset du menar? Då ska den sitta på nedre styrkronan.. Byt ut bulten som sitter där och skruva in "tappen" där. Kan skicka en bild om du vill se..
 

hondacrf

Enduro åkare gör det i skithålet!!!
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Mariefred
Hoj
Yamaha XJ600S, TWS PRO R2 2005
Är det styrlåset du menar? Då ska den sitta på nedre styrkronan.. Byt ut bulten som sitter där och skruva in "tappen" där. Kan skicka en bild om du vill se..

Precis. Ta bort den undre bulten på nedre styrkronan och ersätt den med
den långa styrbulten istället, sedan ska styret stå till vänster och stål pinnen ska riktas mot spåret i ramen och lås delen ska sättas fast på styrbulten.

Angående fot pinnarna ska man ta bort bultarna som håller fast bakramen i huvudramen och montera skjutspinnarna där och lägga överfallet runt bakramen och skruva fast allt.

Jag kan ta lite bilder på detta om önskas, skicka pm isåfall :yoparty .

// Peter
 

lassou

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
uddevalla
Hoj
kawa kx 250
crf köp

Tjenare var och kollade på en crf 450 , den var hur fin som helst osv men jag fann ett knepigt ljud från toppen i motorn ,ett hårt ljud som jag tyckte inte låt som de skulle de hördes tydligare när choken var på och jag hållde för avgasröret och de hördes bäst från högersidan av hojen ( nu vet jag inte hur en nyare fyrtaktare skall låta) men jag var inne på youtube och lyssnade på ljud även från andra märken och fann samma ljud så jag är lite nojjig just nu :( nån som kan skriva några rader om hur de skall låta och inte

tack på förhand
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top