Honda CR 500 Supermoto

Tjena, hur går det med ditt bygge? Har eventuellt planer på att hämta en lv-reggad cr500 från Tyskland, men om du fixar att få din Lv-reggad kanske jag får tänka om:tungan

Nu blåser jag liv i min gamla tråd igen. :)

Blev tyvärr inget förra året men skam den som ger sig. Blev till slut att jag sålde det fälgsetet och köpte ett annat istället. Som är till Honda crf och borde med relativt enkla medel passa denna. Så just nu är jag igång och river den igen. Skall plocka ur motorn imorn då den skall renoveras. Eller iaf kolvbyte och sådant. Sedan läcker det från ett skvallerrör innanför vattenpumpen så misstänker en packning där.

Planerna för framtiden är just nu att jag skall prova på motard med denna i originalramen.

Sedan står det en lv reggad VOR ram och väntar på att jag skall bygga plast, tank mm till den. Den väntar också på en Öhlins framgaffel. Kommer starta en speciell tråd om det bygget senare.

Kan även passa på o fråga om det är någon som har en motor att sälja så är jag intresserad. (en CR 500 motor givetvis)

Det var allt så länge

har kört bana nu ett par gånger med min 500 tard..och som en del säger blir det lite svårkört med två-takts registret men det funkar.

har 15 - 38 drevning nu och det är inte att rekomendera, ska gå ner till 42 tror jag. 14 - 45 låter bra till go-kart bana men inte om du ska hålla 150 blås

Tja, vad tror du om drevningen 15/40 ???

Tja, vad tror du om drevningen 15/40 ???
Räkna inte med svar. Gammal tråd!

15/40 blir lagom för gata har ja ju sagt te di ;)

Ska du sen köra gocartbana så tar du bara mindre framdrev.

En sak jag inte tänkte på när vi snackade drevning var iof att du har en standardmotor. Min är portad och har mer bottendrag och vridmoment, men jag tycker ju att min är lite för lågt drevad ändå så...

Räkna inte med svar. Gammal tråd!

15/40 blir lagom för gata har ja ju sagt te di ;)

Ska du sen köra gocartbana så tar du bara mindre framdrev.

En sak jag inte tänkte på när vi snackade drevning var iof att du har en standardmotor. Min är portad och har mer bottendrag och vridmoment, men jag tycker ju att min är lite för lågt drevad ändå så...

Ja det var därför jag sökte mer svar pga standardhästen.´

Får helt enkelt testa, bara köpa nytt annars..

BÖR få alla delar denna eller nästa vecka!

Nya däck, drivpacket, soppaslangar (de gamla var hårda som en spade), bromsklossar m.m

Det kommer upp en bild när den är klar!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...