Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Jo men original är det 115 i ytter förgasarna och 118 i mitten förgasarna original, därför undrade jag.
Man blir ju lite förvirrad ibland när man inte får förklaring till den knepiga modden.
 
Jo men original är det 115 i ytter förgasarna och 118 i mitten förgasarna original, därför undrade jag.
Man blir ju lite förvirrad ibland när man inte får förklaring till den knepiga modden.
På -98:an är det 120 i alla 4 main jet orginal!
 
Är det krångligt att byta nålarna ?
Hur mycket ska man ta bort innan man
kommer fram till nålarna?
min tank är ku redan av så man kanske
Skulle passa på att se vad det är för nålar
i nu om det sitter andra nålar i går det att
se på dom?
 
Skaffa dig en verkstadshandbok, du kan få PDF av mig. Skicka PM med mailadress.

Av med tanken, lossa fuggarna från insugsrören. Stoppa trasor i rören så du inte tappar ner halva garaget, ta en planka och lägg över ramen, upp med fuggarna och skruva isär skiten.
Det är inte så bökigt utom att få tillbaka fjädern. Jag va bra irriterad innan jag fick dit den igen :mad: Nån kanske har ett bra tips på hur man gör detta enklast?
 
Skaffa dig en verkstadshandbok, du kan få PDF av mig. Skicka PM med mailadress.

Av med tanken, lossa fuggarna från insugsrören. Stoppa trasor i rören så du inte tappar ner halva garaget, ta en planka och lägg över ramen, upp med fuggarna och skruva isär skiten.
Det är inte så bökigt utom att få tillbaka fjädern. Jag va bra irriterad innan jag fick dit den igen :mad: Nån kanske har ett bra tips på hur man gör detta enklast?


Har hört att det sliter på fuggarna när man gör så, varför?
har skickat pm med min adress
 
Har hört att det sliter på fuggarna när man gör så, varför?
har skickat pm med min adress

Frågan är väl snarare hur det skulle kunna slita på förgasarna?

Momenten är i alla fall att ta bort tank, lyftburk, förgasarbrygga och gasvajern.
En bit gladpack och en gummisnodd för att skit inte ska trilla ner i trattarna, eller en handduk eller vad du nu har tillgängligt.
Sedan gör man resten i köket, nålarna är enkla att lossa, kommer inte ihåg att jag hade problem med att varken montera isär eller få ihop.
 
Hej pojkar och flickor!

Har gått och köpt mig en CBR 900 -92 i jäkligt bra skick. Min första sporthoj då jag bara kört offroad och Motard innan. Var ute på en liten premiärtur och jäkligt skönt att köra en hoj där man inte tappar känseln i pungkulorna på motorvägen. Det var också en jäkla skillnad på fart mot min ktm, fan vad den gick när man varvade lite.

Sen gör det inget att försäkringen gick på 1300kr/år.:tummenupp
 
Hej pojkar och flickor!

Har gått och köpt mig en CBR 900 -92 i jäkligt bra skick. Min första sporthoj då jag bara kört offroad och Motard innan. Var ute på en liten premiärtur och jäkligt skönt att köra en hoj där man inte tappar känseln i pungkulorna på motorvägen. Det var också en jäkla skillnad på fart mot min ktm, fan vad den gick när man varvade lite.

Sen gör det inget att försäkringen gick på 1300kr/år.:tummenupp
Här har vi en bild på skönheten.
uploadfromtaptalk1330965270902.jpg

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Vet att det var billigt. Den kommer iaf inte lemlästas av en idiot med tyskrövsfetich ;)
Min önskan var att den skulle förbli original och nu hamnade den hos en familj med guldvinge cbx1000 och cb750 i garaget och det var inget snack om något annat än att det skulle inhandlas en som var i originalskick.

Jag gav 17 och lade ut totalt 6 med däck kåpor bromsar service mm. Den kostade mig med andra ord 6.5på tre år och ~1800 mil. Helt ok :)
 
Last edited:
Vet att det var billigt. Den kommer iaf inte lemlästas av en idiot med tyskrövsfetich.

Jag gav 17 och lade ut totalt 6 med däck kåpor bromsar service mm. Den kostade mig med andra ord 6.5på tre år och ~1800 mil. Helt ok :)
Fan ligger dom så lågt i pris. Tycker aldrig man lyckas hitta något vettigt under 20'. Känns som att jag betalat ett rejält överpris för min men har varit på jakt efter en 92 sen i höstas. Hörde faktiskt av mig till dig men då hade du redan sålt den. Blev så jäkla sugen när den här dök upp (som dessutom var i superfint skick). Troligtvis kommer nog iofs 92:orna gå upp lite i pris nu när man kan veteranförsäkra dom.
 
Så länge du inte la över 25 så har du inget att gräma dig över. Det trevliga är att de inte kostar något att bruka :)
 
då var 135 munstyckena inhandlade, ska skaffa ett par m3 brickor och modda luftburken. Sedan får vi se om DR Bike (R.I.P) hittade en bra modd till bladen.
 
Tur att smaken är som röven den är
Klöven tänk om alla hade åkt omkring
Med helt orginal hojar fy fan va tråkigt
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top