Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

jånas

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Ort
Mariestad
Hoj
Suzuki vz 800 Marauder, Kawasaki z1000, kawasaki z650, Zundap Apollo 50cc 1953
Jo men original är det 115 i ytter förgasarna och 118 i mitten förgasarna original, därför undrade jag.
Man blir ju lite förvirrad ibland när man inte får förklaring till den knepiga modden.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Jo men original är det 115 i ytter förgasarna och 118 i mitten förgasarna original, därför undrade jag.
Man blir ju lite förvirrad ibland när man inte får förklaring till den knepiga modden.
På -98:an är det 120 i alla 4 main jet orginal!
 

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
Är det krångligt att byta nålarna ?
Hur mycket ska man ta bort innan man
kommer fram till nålarna?
min tank är ku redan av så man kanske
Skulle passa på att se vad det är för nålar
i nu om det sitter andra nålar i går det att
se på dom?
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Skaffa dig en verkstadshandbok, du kan få PDF av mig. Skicka PM med mailadress.

Av med tanken, lossa fuggarna från insugsrören. Stoppa trasor i rören så du inte tappar ner halva garaget, ta en planka och lägg över ramen, upp med fuggarna och skruva isär skiten.
Det är inte så bökigt utom att få tillbaka fjädern. Jag va bra irriterad innan jag fick dit den igen :mad: Nån kanske har ett bra tips på hur man gör detta enklast?
 

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
Skaffa dig en verkstadshandbok, du kan få PDF av mig. Skicka PM med mailadress.

Av med tanken, lossa fuggarna från insugsrören. Stoppa trasor i rören så du inte tappar ner halva garaget, ta en planka och lägg över ramen, upp med fuggarna och skruva isär skiten.
Det är inte så bökigt utom att få tillbaka fjädern. Jag va bra irriterad innan jag fick dit den igen :mad: Nån kanske har ett bra tips på hur man gör detta enklast?


Har hört att det sliter på fuggarna när man gör så, varför?
har skickat pm med min adress
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Har hört att det sliter på fuggarna när man gör så, varför?
har skickat pm med min adress

Frågan är väl snarare hur det skulle kunna slita på förgasarna?

Momenten är i alla fall att ta bort tank, lyftburk, förgasarbrygga och gasvajern.
En bit gladpack och en gummisnodd för att skit inte ska trilla ner i trattarna, eller en handduk eller vad du nu har tillgängligt.
Sedan gör man resten i köket, nålarna är enkla att lossa, kommer inte ihåg att jag hade problem med att varken montera isär eller få ihop.
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Hej pojkar och flickor!

Har gått och köpt mig en CBR 900 -92 i jäkligt bra skick. Min första sporthoj då jag bara kört offroad och Motard innan. Var ute på en liten premiärtur och jäkligt skönt att köra en hoj där man inte tappar känseln i pungkulorna på motorvägen. Det var också en jäkla skillnad på fart mot min ktm, fan vad den gick när man varvade lite.

Sen gör det inget att försäkringen gick på 1300kr/år.:tummenupp
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Hej pojkar och flickor!

Har gått och köpt mig en CBR 900 -92 i jäkligt bra skick. Min första sporthoj då jag bara kört offroad och Motard innan. Var ute på en liten premiärtur och jäkligt skönt att köra en hoj där man inte tappar känseln i pungkulorna på motorvägen. Det var också en jäkla skillnad på fart mot min ktm, fan vad den gick när man varvade lite.

Sen gör det inget att försäkringen gick på 1300kr/år.:tummenupp
Här har vi en bild på skönheten.
uploadfromtaptalk1330965270902.jpg

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Vet att det var billigt. Den kommer iaf inte lemlästas av en idiot med tyskrövsfetich ;)
Min önskan var att den skulle förbli original och nu hamnade den hos en familj med guldvinge cbx1000 och cb750 i garaget och det var inget snack om något annat än att det skulle inhandlas en som var i originalskick.

Jag gav 17 och lade ut totalt 6 med däck kåpor bromsar service mm. Den kostade mig med andra ord 6.5på tre år och ~1800 mil. Helt ok :)
 
Last edited:

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Vet att det var billigt. Den kommer iaf inte lemlästas av en idiot med tyskrövsfetich.

Jag gav 17 och lade ut totalt 6 med däck kåpor bromsar service mm. Den kostade mig med andra ord 6.5på tre år och ~1800 mil. Helt ok :)
Fan ligger dom så lågt i pris. Tycker aldrig man lyckas hitta något vettigt under 20'. Känns som att jag betalat ett rejält överpris för min men har varit på jakt efter en 92 sen i höstas. Hörde faktiskt av mig till dig men då hade du redan sålt den. Blev så jäkla sugen när den här dök upp (som dessutom var i superfint skick). Troligtvis kommer nog iofs 92:eek:rna gå upp lite i pris nu när man kan veteranförsäkra dom.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Så länge du inte la över 25 så har du inget att gräma dig över. Det trevliga är att de inte kostar något att bruka :)
 

jånas

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Ort
Mariestad
Hoj
Suzuki vz 800 Marauder, Kawasaki z1000, kawasaki z650, Zundap Apollo 50cc 1953
då var 135 munstyckena inhandlade, ska skaffa ett par m3 brickor och modda luftburken. Sedan får vi se om DR Bike (R.I.P) hittade en bra modd till bladen.
 

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
Tur att smaken är som röven den är
Klöven tänk om alla hade åkt omkring
Med helt orginal hojar fy fan va tråkigt
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top