Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Kolfiber goddiness från afrika i julklapp, nytt ramair-intag till hojen. =)
 

Bifogat

  • IMG_5341.jpg
    IMG_5341.jpg
    233.1 KB · Visningar: 96
Sweet! Blir du av med solenoid valvarna då eller va dom heter?

Funderar på om jag ska modda mina, ska tydligen ge hojen lite aggressivare ljud :yoparty

Väntar ivrigt på mitt slip-on :gnissla
 
Japps, "flapper"-modden, få bort insugspjället och allt krafs som sitter ivägen, nytt helsystem i titan väntar också i garaget, och en PC3a, minskar förhoppningsvis vikten längst upp på hojen lite samt ger jämnare gaspådrag.
 
Mmmmm, taylormade-systemet är snyggt på -08an.
Jag kontrar med mitt titansystem.
Hela systemet väger strax under 4kg vilket är ung vad bara orginalslutburken väger =)
Slutburken är lite lång, men det finns planer på att lösa det vad det lider också...
 

Bifogat

  • dsc00323.jpg
    dsc00323.jpg
    239 KB · Visningar: 93
  • dsc00325.jpg
    dsc00325.jpg
    242.6 KB · Visningar: 87
:tummenupp
Mmmmm, taylormade-systemet är snyggt på -08an.
Jag kontrar med mitt titansystem.
Hela systemet väger strax under 4kg vilket är ung vad bara orginalslutburken väger =)
Slutburken är lite lång, men det finns planer på att lösa det vad det lider också...

Fett! 4kg va ju inte mycket! :tummenupp
 
mrspl:mja, kanske det om jag orkar, finns iofs fleratlet beskrivningar hur man gör på nätet och på 1000rr.net, men en före och efter bild ska det bli iaf...
 
Såja, då har jag knåpat ihop en avgas-servo-eliminerare av en enchippare, nu ska den bara sluttestas och gjutas in så har jag spart 2,5hg till =D
 

Bifogat

  • IMG_5440.jpg
    IMG_5440.jpg
    236.2 KB · Visningar: 96
ulflj: Är det möjligtvis ett sato racing titan system? ser likadant ut som mitt sato titan iaf.. fick du med db-killer? isf var köpte du?
Behöver en annars blir man nog portad på 90% av banorna i sommar :banana

edit: såg att det var ett jardine när jag kikade lite närmare men ser fortfarande ut som samma dämpare..


SHIFTLIGHT
Någon som har koll på vilken kabel man kopplar på signalkabeln från shiftlighten till ECUn.. 1000rr -05
 
Last edited:
rodz:jardine ja, mjo, noisekiller lär vara ett måste, jardines egna noisekiller är bara en ring med ett mindre hål man sätter i änden, så att göra en själv i aluminium klär inte vara allt för svårt, kör inte så mycket på bana heller.... (sviestad som är närmsta banan härifrån kräver ändå ORGINAL-system så (och inte för min folksam-försäkring tillåter körning med några andra än SMC heller för den delen)) =)

Finns det inte shiftlight på instrumentpanelen på -05an?
Elelr vill du bara dra ut den till nåt annat?
 
Får försöka snickra ihop ngt verkar svårt o hitta killers i min diameter...

Ingen shiftlight i panelen men förra ägaren monterade en extern utan o koppla in signalkabeln..
 
Ok, har ingen koll på det, är det bara en tåt som ska anslutas?
Borde ju vara nån av dom som går til varvräknaren då, tyvärr är det ju en tjock härva till instrumentet...

kollat på 1000rr.net
 
pysch: inte så avancerat, enchipsdatorn bara låsas vara ett servo, som ju består av en vanlig DC-motor och en potetntiometer för positionering.

programmet kollar bara om motorkontrollern vill öka eller minska läget och lägger ut en signal efter det.

huvudloopen i programmet ser ut så här: (atmel attiny, AVR GCC)

Code:
  while (1)
  {
   //check servoinput 1 (read lead - increase)
   if (PINB & SERVO_UP)
     pwm++;
   //else check servoinput 2 (blue lead - dencrease)
   else if (PINB & SERVO_DOWN)
     pwm--;

   //copy the current value to the compare-register
   OCR0A=pwm;
   
   //wait right amount of time to get the korrekt curve-slope, about 1,3 ms in this case before next loop
   _delay_us(1289);  // 256steps/330ms=1.289 ms
  }
Finns även en tråd på 1000rr.net där dom använt en pic enchippare istället.
 
Lite bilder:
bild1: gammla insuget på hojen
bild2: nya insuget ihop med lufboxadaptern (jävligt najs passning)
bild3:ur annan vinkel
bild4:samma vinkel på gammla insuget
bild5:bonusbild på vart PAIR-slangarna som ska pluggas sitter, den vänstra sitter kvar, den högra är bortmonterad.
bild6,7:en hel del saker måste bort och kylaren krokas av för att få ut gamla insuget..
 

Bifogat

  • IMG_5455.jpg
    IMG_5455.jpg
    235.3 KB · Visningar: 80
  • IMG_5454.jpg
    IMG_5454.jpg
    240.5 KB · Visningar: 72
  • IMG_5453.jpg
    IMG_5453.jpg
    239.7 KB · Visningar: 67
  • IMG_5452.jpg
    IMG_5452.jpg
    244 KB · Visningar: 62
  • IMG_5448.jpg
    IMG_5448.jpg
    234.5 KB · Visningar: 65
  • IMG_5451.jpg
    IMG_5451.jpg
    241 KB · Visningar: 63
  • IMG_5449.jpg
    IMG_5449.jpg
    233.9 KB · Visningar: 79
pysch: inte så avancerat, enchipsdatorn bara låsas vara ett servo, som ju består av en vanlig DC-motor och en potetntiometer för positionering.

programmet kollar bara om motorkontrollern vill öka eller minska läget och lägger ut en signal efter det.

huvudloopen i programmet ser ut så här: (atmel attiny, AVR GCC)

Finns även en tråd på 1000rr.net där dom använt en pic enchippare istället.

Men när man inte kan något om "enchipsdatorer" är det lite klurigare :gnissla
 
Lite bilder:
bild1: gammla insuget på hojen
bild2: nya insuget ihop med lufboxadaptern (jävligt najs passning)
bild3:ur annan vinkel
bild4:samma vinkel på gammla insuget
bild5:bonusbild på vart PAIR-slangarna som ska pluggas sitter, den vänstra sitter kvar, den högra är bortmonterad.
bild6,7:en hel del saker måste bort och kylaren krokas av för att få ut gamla insuget..

Kul att någon bemödar sig med att skriva och lägga upp lite bilder i denna tråden :tummenupp

Har hojen ståendes i ett kallförråd och har ingen koll på hur mkt glykol det är i kylaren, har varit ner mot -30 grader här som kallast så det är bara att hoppas på det bästa :näsblod
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top