Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej på er
Jag var inne på en 1000RR men har snubblat över en 600RR -07. hur stor skillnad är det mellan dessa hojar rent storleksmässigt? någon som sett dem sida vid sida?
Jag är 185 cm, 90 pannor & är lite nojjig över att 600:an skulle upplevas som liten.
Dock så inser jag ju att den lägre vikten har sina uppenbara fördelar!
Tack
Ja i recensioner säger de att 1000 känns som en 600 och 600 känns som 250, osv.. En hoj på 180kg är inte lika lätthanterlig som en på 160kg.
Nu tror jag iofs att Biltmore ville veta om en 600 kommer kännas för liten.
Nu är jag ju några kilo lättare runt 67 och 177 lång så jag kan inte riktigt hjälpa där, standardsvaret blir väl att provsitt en men storleksmässigt skiljer det ju väldigt lite mellan 600 och 1000 i längd/bredd/höjd.
Kör du uteslutande mest gata skulle jag nog säga köp 1000cc.
Hej på er
Jag var inne på en 1000RR men har snubblat över en 600RR -07. hur stor skillnad är det mellan dessa hojar rent storleksmässigt? någon som sett dem sida vid sida?
Jag är 185 cm, 90 pannor & är lite nojjig över att 600:an skulle upplevas som liten.
Dock så inser jag ju att den lägre vikten har sina uppenbara fördelar!
Tack
För att svara på mig själv; ja, det passar, möjligtvis med lite modifikationer av höger nerkåpa eftersom kåporna på 06-07 är smalare än på 04-05
Herrejösses vad den här tråden är död förövrigt, den fyller just ingen funktion alls, ens när det händer nåt i den.
Blir helt klart att hänga på 1000rr-net istället, där finns ju iaf lite vettiga saker att läsa.
Hade tex missat tre av dom vanligast moddarna på CBRen, ramair-spjället, PAIR-slangarna och vacuum-canistern. =) *tipsar*
Faaan va det är jobbig design på 08an, ej roligt att tappa skruvar i batterilådan eftersom dom rullar ner under allt jävla skit!
Ser fram emot att skruva av passagerarpinnarna också, nååt![]()
Sugen på ett par SATO street hooks? Ligger oanvända i garaget...
hej hej!
har hört att IF har samma premie på en 600RR och en 1000RR om man kör med deras märkesförsäkring.... stämmer detta? *hoppas*![]()
Jepp...
Dock ska du tänka på att sjävrisken på märkesförsäkringen är inte att leka med.. hehe..


hehe jo jag vet, min ligger på 50 loppor på min 600 rr satt tror inte de kan bli mkt värre
men vad bra då, då blire kanske en Bläjd till sommarn då![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |