Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
50???
Hur då???
Själv hade jag när jag hade märkesförsäkringen 25 vid egenvållad krasch och 15 vid stöld...
50?? är vad hojen är värd väl typ???

jo men den ligger på 25 egentligen men bara för jag är så "ung" (under 25) så är självrisken den dubbla! och ja... det är ungefär vad hojen är värd! Sjukt!
 
jo men den ligger på 25 egentligen men bara för jag är så "ung" (under 25) så är självrisken den dubbla! och ja... det är ungefär vad hojen är värd! Sjukt!

Hur kan man ens teckna en försäkring där självrisken är högre än värdet på hojen?
Är det inte lite mer värt att teckna halvförsäkring nån annanstans då?
 
jo men den ligger på 25 egentligen men bara för jag är så "ung" (under 25) så är självrisken den dubbla! och ja... det är ungefär vad hojen är värd! Sjukt!

A just ja.. O där fick man höra att man är gammal.. Crap.. *asg*

Tror du vinner på att ta någon annan försäkring. Eller att bara ha halv o sätta undan pengar ifall du craschar...
 
Jag går o suger på en god karamell :) Jag går här o velar mellan valet av 1000RR -07 eller -08. På pappret o i alla avseende så borde ju -08:an vara bättre.. men jag tycker att 07:an är betydligt snyggare.
Har provkört en 08:a och tycker det är en underbar hoj, har dock aldrig kört en äldre 1000 RR .
Sen skiljer det ju inte så grymt mycket mellan en 07:a och en 08:a i pris .
Rent prestanda mässigt kan det ju inte skilja så mycket ?? Eller ??
Kom med för o nackdelar ni som vet ...

Har själv en -07 och bytte ifrån en Bläjd -98 som det ser ut som om du också har. Tycker precis som du att -07 är snyggare så jag köpte en sådan. Sen när jag köpte min så var det faktiskt lite pris skillnad mellan -07 och -08. Jag har inte kört någon -08 så jag kan egentligen inte jmf de två. Men för mig som är en glad amatör så är prestandan fullgod på en -07 men ändå var steget från min gammla -98 enormt. chassie, motor och känsla har blivit mycket bättre. Så pja.....hjälpte nog inte så mycket............
 
Tja,

Jag kollar efter en 954rr/1000rr...tänkte höra om någon här har kört båda?

Tycker båda hojarna är snygga, dock är 954an finare =)...tycker färgsättningen på 1000rr 04-05 är tråkig....

Men till min fråga, är man dum om man inte lägger några tusen till och satsar på en 1000rr? får man mycket mer mc för pengarna?...
Jag vet att man ska provköra och jämföra själv, men nu är det mitt i vintern...så vad säger ni som kört båda...?
 
har inte provat varken 954 eller 1000rr 04-05, men 1000rr fick stora uppgraderingar på flera viktiga punkter iom 06-07 iaf. (därför köpte jag en 06a =)
 
Tja,

Jag kollar efter en 954rr/1000rr...tänkte höra om någon här har kört båda?

Tycker båda hojarna är snygga, dock är 954an finare =)...tycker färgsättningen på 1000rr 04-05 är tråkig....

Men till min fråga, är man dum om man inte lägger några tusen till och satsar på en 1000rr? får man mycket mer mc för pengarna?...
Jag vet att man ska provköra och jämföra själv, men nu är det mitt i vintern...så vad säger ni som kört båda...?

Jag har haft både 929 och 954 tidigare och har en CBR1000RR idag.
Viss känns 1000rr lite modernare, men skillnaden är marginell. Effektmässigt så ligger 954:an snäppet efter, men eftersom CBR1000RR är mycket lugnare (tråkigare?) i sitt uppträdande så var 954:an minst lika kul att köra trots lägre effekt.

Har köpt nytt drivpaket med 1 kugg ner i fram och 2 kugg upp i bak och det kommer förhoppningsvis att liva upp 1000rr och få den mer explosiv och wheeliebenägen.

Utseendet är en smaksak, håller med dig om att 954:an är sjukt snygg. Men 1000rr har växt mycket i mina ögon sedan jag köpte den och nu tycker jag den är lika fin som 954:an.

Letade efter en 954:a i höstas men hittade en 1000rr för rätt peng så då blev det en sådan istället, har kört 100mil på den och inte ångrat mig en sekund.

Vilken modell du än väljer kommer du säkert att bli nöjd, det är grymma hojar :tummenupp
 
Slänger in lite bilder på min skönhet :)
 

Bifogat

  • DSC_0013_4459.jpg
    DSC_0013_4459.jpg
    261.7 KB · Visningar: 126
  • bakdel.jpg
    bakdel.jpg
    80.2 KB · Visningar: 108
  • snett framifrån 1.jpg
    snett framifrån 1.jpg
    235.9 KB · Visningar: 119
  • fronten.jpg
    fronten.jpg
    222.2 KB · Visningar: 98
  • Tanken.jpg
    Tanken.jpg
    60.5 KB · Visningar: 81
  • från sidan 2.jpg
    från sidan 2.jpg
    237.3 KB · Visningar: 99
  • från sidan vid hamnen.jpg
    från sidan vid hamnen.jpg
    186 KB · Visningar: 93
  • framifrån 2.jpg
    framifrån 2.jpg
    176.7 KB · Visningar: 75
Slänger in lite bilder på min skönhet :)

Snygg hoj!

Passar på att slänga in en bild på en stylad 08:a.
LagunaSecaFullLarge.jpg


:nicka
 
A just ja.. O där fick man höra att man är gammal.. Crap.. *asg*

Tror du vinner på att ta någon annan försäkring. Eller att bara ha halv o sätta undan pengar ifall du craschar...

haha aj då, sorry :tungan

jo men det som är grejjen är ju det att detta är den billigaste försäkringen på mig, tar jag halv så försvinner IFs märkesförsäkring och då har jag allvarliga problem! då blir det dyrt :död
 
haha aj då, sorry :tungan

jo men det som är grejjen är ju det att detta är den billigaste försäkringen på mig, tar jag halv så försvinner IFs märkesförsäkring och då har jag allvarliga problem! då blir det dyrt :död

Hmmm. Jäklar. Inte enkelt.
Är inte Folksam billigare?? Jag bytte från IF till Folksam och det blev billigare till slut.. dock är jag ju gammal.. haha.. :)
 
Hmmm. Jäklar. Inte enkelt.
Är inte Folksam billigare?? Jag bytte från IF till Folksam och det blev billigare till slut.. dock är jag ju gammal.. haha.. :)

har för mig att jag kollade med dom innan förra säsongen, men kanske får göra det igen nu till våren då! det finns defenitivt pengar att spara! :)
 
Tail Tidy CBR 600RR

Halloj gubbar

Är det ngn som har satt på en R&G Tail Tidy?
Hur fasen fick ni ihop det isf?
Jag funderar på om jag verkligen fick rätt delar med i paketet.

//T
 
Ni som har satt på slip-on på 08an hur har ni gjort med o2 sensorn?

Du kan göra på olika sätt.
Det ena är att du skruvar i lambdan i Sliponet, vilket förutsätter att det finns ett uttag att skruva in den i.
På CBR -08 > sitter Lambdan på bakre delen och inte på grenröret.

Det andra är att du skaffar en O2 eliminator och tar bort Lambdan helt. Detta måste du göra om du tänkt mappa den med en PC3, PCV eller annat "mapp device" senare. Om du har ett uttag för lambda i slip-onet måste du då plugga det med en bult.

Om du ändå håller på och pillar med det så kan du även strypa frisklufttillförseln i avgassystemet då det annars blir fina avgasknallar om du byter till racefilter och öka luftflödet.
Den biten är inte nödvändig dock, men det är rätt irriterande att slå av för ett rödljus och det tre meter framför stopp låter som motorn ska explodera. Lovar att man får blickar från gångare som står och väntar på att gå över.


Då till nästa fråga;
Någon som vet om man kan köpa en sån där o2 eliminator i stockholmsområdet?
 
Last edited:
kimbo:dom flesta mc-butikerna i tokhomlsområdet för väl dynojets sortiment, bara att beställa.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top