Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Nån som har en cbr 600f från 99 här funderar på att köpa en sån o köra lite men är lite osäker hur dom går just nu kör jag en ktm 660 från 04 men innan har jag kört tl1000r o cbr 900rr hur går 600 f går den att köra bakhjul o leka med eller hjälp mig

Ehm..... vad är det för dimension på däcken bak på 600rr? Jag vill kolla priser NU och har inte hojen i närheten.

puss

Går det att ställa om styrdämparen på en cbr1000 06a?
Jag skulle vilja ha den hårdare ställd.
Det står inget i boken om det men det kanske finns nån hemlig kod man kan knappa in :tungan

går icke.. e bara te att köpa öhlins styrdämpare.. kontakta mej om du är intresserad..

mvh evers

pga lite ändrade byggplaner så finns det en drös Öhlins godis till salu mm till salu. Annons i köp och sälj... :D

mvh evers

snabb fråga... Vid vilken temperatur skall kylfläkten börja jobba på en 600rr -03?

MVH Niclas

snabb fråga... Vid vilken temperatur skall kylfläkten börja jobba på en 600rr -03?

MVH Niclas

Min börjar på 104 grader prick som ett klockverk...
Så mycket jag fattat så ska det vara så... Oxå på en Hondra 600 Hornet från 05 tex så det är nog så på hyndor kanske. :D

Min börjar på 104 grader prick som ett klockverk...
Så mycket jag fattat så ska det vara så... Oxå på en Hondra 600 Hornet från 05 tex så det är nog så på hyndor kanske. :D

Okej. jag får passa på att kika upp detta nu innan garantin går ut =) tack för hjälpen!

Snabbt!

Håller på att göra min cykel lite laglig iaf. Tänkte sätta dit en snygg belysning till reg.skylten.

Tänkte sno ström från baklyktan och det finns 3 att välja på. Vill såklart ha ström dit då jag slår på tändningen.

Färgerna är:
BRUN
GRÖN
GRÖN/GUL

Vilken är 12v ignition?

EDIT: Löste det själv, som tur var så var det samma elschema som på en 954 fireblade.

Last edited:
Håller på att göra min cykel lite laglig iaf. Tänkte sätta dit en snygg belysning till reg.skylten.

Tänkte sno ström från baklyktan och det finns 3 att välja på. Vill såklart ha ström dit då jag slår på tändningen.

Färgerna är:
BRUN
GRÖN
GRÖN/GUL

Vilken är 12v ignition?

EDIT: Löste det själv, som tur var så var det samma elschema som på en 954 fireblade.

Varför inte ta från orginalskyltbelysningen?

Lite hjälp fort tack :P
Vilken distans på framhjulet ska sitta på vilken sida? :D
Jag råkade blanda ihop dem o nu vet ja inte vilken som ska sitta på höger o vilken som ska sitta på vänster :gnissla

Vart hittar jag motornummret på en cbr 600rr -03?

Har kollat överallt tycker jag:confused:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...