Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

DannyStyle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
Södertälje
Hoj
R1 2008
Nya delar

2007 Honda Cbr 1000 dubbla fram broms skivor NYA
slumpas bort för 3500:-
ORG PRIS : 8000:- HOS ÅF

2007 Honda Cbr 1000 RR Batteri helt nytt 500:- ORG PRIS : 1600:- HOS ÅF

Yamaha R1 2006 Bakre Skjuss kåpa Bra skick 1000:- ORG PRIS : 2300:- HOS ÅF

Honda CBR 1000 RR 2007 Defekt kylare går att fixa om man är kunnig säljes
också -BUD
bild kan fås
ORG PRIS : 8800:- HOS ÅF

Honda CBR 1000 RR 2007 Broms OK fram & bak + klossar 4000:-
ORG PRIS : 10 700:- HOS ÅF.
 

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Jag rekomenderar ett akrapovic non streetlegal istället :tummenupp

Har kollat runt på det mesta måste jag säga, bara att jag vill ha något som sticker ut lite... låter gör ju alla systemen men Akra och Yoshi har ju rätt många slängt på sina 600RR och 1000RR... Sen är ju dollarna så jäkla låg nu så ett Akra eller yoshi helsystem kostar ju inte så farligt mycket mer...
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Har kollat runt på det mesta måste jag säga, bara att jag vill ha något som sticker ut lite... låter gör ju alla systemen men Akra och Yoshi har ju rätt många slängt på sina 600RR och 1000RR... Sen är ju dollarna så jäkla låg nu så ett Akra eller yoshi helsystem kostar ju inte så farligt mycket mer...

Beställ ett KR-tuned. Jag va asnära på att göra det men jag vågar inte sticka ut från mängden så det blev ett yoshi.:rolleyes: Passa på medans dollarn fortfarande e låg!!:tummenupp
 

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Beställ ett KR-tuned. Jag va asnära på att göra det men jag vågar inte sticka ut från mängden så det blev ett yoshi.:rolleyes: Passa på medans dollarn fortfarande e låg!!:tummenupp

Det kollade jag på precis nu... Har du hört något om det?? Ser ju rätt "öppet" ut om man säger så... Men det ser fortfarande ut som de flesta andra, dvs att röret går ut under cutsen... Väldigt snyggt men gillar verkligen hotbodies lösning...
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Det kollade jag på precis nu... Har du hört något om det?? Ser ju rätt "öppet" ut om man säger så... Men det ser fortfarande ut som de flesta andra, dvs att röret går ut under cutsen... Väldigt snyggt men gillar verkligen hotbodies lösning...

Gillar du hotbodies lösning så ska du snacka med A3r0 här på forumet. Han har det på sin 1000 rr. Snyggt men inte min smak. Man lär väl klä in rören med en hel del avgasbandage för att inte smälta plasten. Snacka med honom. Han kan säkert ge dig tips:tummenupp
 

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Gillar du hotbodies lösning så ska du snacka med A3r0 här på forumet. Han har det på sin 1000 rr. Snyggt men inte min smak. Man lär väl klä in rören med en hel del avgasbandage för att inte smälta plasten. Snacka med honom. Han kan säkert ge dig tips:tummenupp


Tack för tipset!:tummenupp
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Sådärja då har man fått hem yoshi sliponet och nu e det dags för montering. Har dock lite frågetecken jag behöver reda ut och nån här borde kunna hjälpa mig tycker man:)

Första frågetecknat är värmen som systemet avger. Bör man låta orginalvärmeplåten sitta kvar eller kan man sumpa den. Och ifall man sumpar den, är det nån som fått smältskador på plast/dylikt??

Och det andra frågetecknet är avgasventilen som sitter inunder kutsen. Har inte läst igenom monteringanvisningarna från yoshimura än men jag antar att man helt enkelt tar bort avgasventilen. Borde man inte få ett felmedelande då i sånt fall??

Jaja, vore tacksam om någon med erfarenhet kunde hjälpa mig i ärendet. Är inte så sugen på att lämna in för montering av ett slipon. :rolleyes:

Tacksam för svar// Erik
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top