Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Kosken

2 fast 4 u
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
såld
Fel Slip on?

Köpte mig en 600rr i söndags,jävla kul hoj!.Kom precis hem efter en tur så dom ädlare delarna är lite frusna men det får man ta.Det sitter ett arrow slip on på och sitter som det ska i fästena,när man kollar på hojen bakifrån så pekar slip onnet åt vänster.Är slip onnet till en annan hoj?Kan väl inte vara tänkt så!
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
Tja, K&N filter ger samma effekt eller tom mindre än orginal....
Och Yoshi är ett av dem sämsta system till 1000rr...?????

hur har du kommit på de???
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Köpte mig en 600rr i söndags,jävla kul hoj!.Kom precis hem efter en tur så dom ädlare delarna är lite frusna men det får man ta.Det sitter ett arrow slip on på och sitter som det ska i fästena,när man kollar på hojen bakifrån så pekar slip onnet åt vänster.Är slip onnet till en annan hoj?Kan väl inte vara tänkt så!

Mje då e de te fel hoj, ba tage ett annat slipon o satte på, de ska sitta rakt om de e rätt...
 

Kosken

2 fast 4 u
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
såld
Om man bara kunde ta ett annat slipon så hade jag gärna gjort det,men det får nog sitta lite snett.Låter ju gött ändå!
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Om man bara kunde ta ett annat slipon så hade jag gärna gjort det,men det får nog sitta lite snett.Låter ju gött ändå!

Hade ett acra helsystem på min 600 -03 å det satt snett åxå. Men hojen gick ju av bara satan så då bryr man sig icke, kanske nån moppekille bryr sig på parkeringen eller så. Det ska ju va så, vore värre om skallen hamna lite på sned efter en vurp (skämt på det sista). Arrow äju kanongrejer det.:tummenupp
 

Kosken

2 fast 4 u
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
såld
Hade ett acra helsystem på min 600 -03 å det satt snett åxå. Men hojen gick ju av bara satan så då bryr man sig icke, kanske nån moppekille bryr sig på parkeringen eller så. Det ska ju va så, vore värre om skallen hamna lite på sned efter en vurp (skämt på det sista). Arrow äju kanongrejer det.:tummenupp

Instämmer,den får sitta som den sitter.
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Jagade och köpte nya fälgar till min -05 förra vintern.
Fick då veta att till 03-06 passar allt rakt av, till 07(-08?) måste man byta hjullager.
Källa: engelsk handlare på e-bay, köpte inte av honom men fick tipset när jag frågade.
Aah, OK å tack för svar! :tummenupp
Det borde ju va hanterbart att byta lager men sen har vi väll distanser också....
Marknade blir ju i alla fall endel större om det funkar med 03-06. :)

Inte för att jag handlat hoj än men spånar inför ev. köp.

Verkar stämma att det är hjullagren som skiljer på 03-06 och 07(-08).
Fick detta till svars från en tysk.
Verkar som det är hjulaxeln som är "klenare" på 07(-08).
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Har samma problem.

Köpte en 03:a och plockade ner den direkt. satt org dämpare på då.
Fick med ett acra system som jag var riktigt sugen på att få dit. men väl monterat så vete fan om det får sitta kvar.... ser ju för taskigt ut....:mad:
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jag har ett LeoVince- det låter skönt och sitter rakt - skulle aldrig acceptera nåt annat.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top