Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Hur kan de va dags för nytt drivpaket för dig redan?..

Jag torrkör fett i garaget :fakta

Skämt och sidor - jag skall dreva om hojen och tänkte då passa på att gå från 530-> 520. Orginalpaketet (1800km prick) får ligga i en låda tillsammans med alla andra orginalprylar som redan ligger där.
 
Någon som har en repair maunal till cbr 1000rr 04?
har ej hittat eller kunnat ladda ner den här på sporthoj?
 
när det ändå pratas avgassystem. hur gör ni med avgas ventilen i den bakre delen av avgassystemet, jag har ett yoshimura liggandes till min 1000rr e de helt enkelt bara till att skita i vajrarna o gömma dom under tiden man kör med annat system?
 
när det ändå pratas avgassystem. hur gör ni med avgas ventilen i den bakre delen av avgassystemet, jag har ett yoshimura liggandes till min 1000rr e de helt enkelt bara till att skita i vajrarna o gömma dom under tiden man kör med annat system?

Jag skruvade bort "vajrarna" från servot, men servot är fortfarande inkopplat=inga felkoder. :tummenupp
 
Dax för nytt drivpaket. Vart köper jag ett vettigt sådant? (520 15/42).

Kedja har jag ny DID erv-2 x-ring 120 länkar (guldkedja) 15-43 har jag åxå framdrevet dock mycket lätt begat. Men jag hörde att det inte blir bra med 15 fram kedjan, ligger an släpan på svingen (nån som vet nåt annat eller har provat) Kolla pris så blir det billigare.

OBS! OBS! Behöver en vä övre kåpdel (fram) original, får vara sprucken, repig kanske en liten bit borta men inget mycket. Till vad då tänker ni, 1000 rr -04 -05 ska visst va samma på dem årsmodellerna. Hoj på er:tummenupp

Precis.. ge fan i servot och ta bort vajrarna så de inte fastnar i något av misstag.

Hörde en annan grej också om detta. Ska ni byta avgassystem till ett öppnare (mer ljud) = ommappning av ecu annars ingen större vinst effektmässigt. Då bör man även ta bort insugsburken (under tanken) med spjällen och vajrarna annars bromsar det upp. Ett litet tips till bara av en snålgubbe, dreva om i stället till en kostnad av några hundra. Inte ofta man åker 300 km/t inte så kul heller (tycker jag). Men vi lever i ett fritt land å man gör vad man vill med sina surt förvärvade dollars:D
 
Last edited:
Kedja har jag ny DID erv-2 x-ring 120 länkar (guldkedja) 15-43 har jag åxå framdrevet dock mycket lätt begat. Men jag hörde att det inte blir bra med 15 fram kedjan, ligger an släpan på svingen (nån som vet nåt annat eller har provat) Kolla pris så blir det billigare.

OBS! OBS! Behöver en vä övre kåpdel (fram) original, får vara sprucken, repig kanske en liten bit borta men inget mycket. Till vad då tänker ni, 1000 rr -04 -05 ska visst va samma på dem årsmodellerna. Hoj på er:tummenupp



Hörde en annan grej också om detta. Ska ni byta avgassystem till ett öppnare (mer ljud) = ommappning av ecu annars ingen större vinst effektmässigt. Då bör man även ta bort insugsburken (under tanken) med spjällen och vajrarna annars bromsar det upp. Ett litet tips till bara av en snålgubbe, dreva om i stället till en kostnad av några hundra. Inte ofta man åker 300 km/t inte så kul heller (tycker jag). Men vi lever i ett fritt land å man gör vad man vill med sina surt förvärvade dollars:D

Har kört 15-42 i 2-år utan problem
Du kan inte mappa om orginal ECU, men du kan hänga på en PCIII eller dyl.
Nej, man skall inte ta bort insugsburken under tanken
 
Har kört 15-42 i 2-år utan problem
Du kan inte mappa om orginal ECU, men du kan hänga på en PCIII eller dyl.
Nej, man skall inte ta bort insugsburken under tanken

Utgick i från att de flesta har pc3, vet nog att det blir besvärligt att mappa om en original cdi.
Hur fort går den med 15/42? borde bli mycke resning i utgångarna. Själv tänkte jag prova 15/45 på Midlanda (inte så många rakor där). Nån som vet av nån bra drevning på g-åsen? På min förra 600rr-03 vart det kanon att bara byta fram drev till 15/46, från 14/46 på midlanda(kör mest där)

Ingen Rookie direkt som tipsade om spjällburken. Han meckar i ett WSBK team Leo Larsen. Vill inte vara nån besserwisser, smaken kan va delad och jag har inte provat själv så osvuret e bäst.:tummenupp
 
Glodde runt lite på specarna för 520-kit och även om man inte vill stirra sig blind på siffror så anges det att den rekommenderade effekten bör ligga runt 120-130hk?? Mår den vekligen så bra av ~185hk?
 
Någon som vet vilken storlek på bobbins jag ska ha till depåstödet till min CBR 600 RR 07..? Hojen e borta på vinterförvaring så jag kan inte mäta.. Tänkte slippa åka till garaget en extra gång.. M6, M8 eller M10?

Thanx!
 
Service manual till cbr600rr 2007

Tjena,

Har precis köpt en cbr 600rr årsmodell 2007 som ska gå bana 2008, så jag undrar om det är någon som vet var man kan få tag på verkstadsmanual alternativt servicemanual till hojen att ladda ner?

/christer
 
Skall man ha full tank när man ställer av hojen för sessongen??

Om du har hojen i ett kallgarage eller ett utrymme där temperaturen varierar mycket, är det lämpligt att fylla upp tanken för att undvika kondens som blir vatten som blir rost i tanken. Du kan också täta alla tilluftsslangar och toppa tanken med kvävgas så blir det ingen kondens. Frågan är vad som är enklast. :D
 
Nyheter
Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Back
Top