Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Om du har hojen i ett kallgarage eller ett utrymme där temperaturen varierar mycket, är det lämpligt att fylla upp tanken för att undvika kondens som blir vatten som blir rost i tanken. Du kan också täta alla tilluftsslangar och toppa tanken med kvävgas så blir det ingen kondens. Frågan är vad som är enklast. :D

ok men jag har den i ett varmt garage,behöver jag inte göra nått då???
 
ok men jag har den i ett varmt garage,behöver jag inte göra nått då???

Nej, mig veterligen är toppfyllning av tank endast för att minska mängden vattenhaltig luft när kondens kan förkomma. Hade du haft en förgasarmotor skulle tömning av förgasarna varit en fördel också eftersom bensinen blir gammal över vintern, dvs. lätta produkter i bensinen dunstar och kvar blir de tunga svårtända delarna som gör hojen svårstartad.

Om du söker på avställning på sporthoj kansken du kan hitta fler tips om vinteråtgärder. http://www.mcvaruhuset.se/ har lite tips.
 
Komplett orginal svart kåpset (exl. tankdummy) säljes CBR1000RR -04 - -05 10000:-
Säljer inga delar löst !
PM:a för info/intresse.
 
Last edited:
SNÄLLA! Ingen som har en kåpbit till 1000rr-04-05 vä övre (den med blinkersfästet) över/till salu. Gärna skrapad eller sprucken men lagbar. pm:a eller ring 0703384317:tummenupp
 
Nej, mig veterligen är toppfyllning av tank endast för att minska mängden vattenhaltig luft när kondens kan förkomma. Hade du haft en förgasarmotor skulle tömning av förgasarna varit en fördel också eftersom bensinen blir gammal över vintern, dvs. lätta produkter i bensinen dunstar och kvar blir de tunga svårtända delarna som gör hojen svårstartad.

Om du söker på avställning på sporthoj kansken du kan hitta fler tips om vinteråtgärder. http://www.mcvaruhuset.se/ har lite tips.

oki tack så mycke :tummenupp
har kollat på sidan dom säger att man skall ha battariget på ladninn hala vintern :confused: kan de verkligen stämma??
 
Någon här som har testat Sharks slipon ??
Har fått ett bra pris på ett men vet inte om man ska slå till eller ej ...
 
oki tack så mycke :tummenupp
har kollat på sidan dom säger att man skall ha batteriet på laddning hela vintern :confused: kan de verkligen stämma??

Bly-syra-batterier tål egentligen inte någon urladdning alls. Det är därför de passar så bra som batterier till motorfordon där de kontinuerligt laddas. Ett bly-syra-batteri klarar ungefär 25 totalurladdningar sedan är det helt slut och för varje urladdning når det aldrig upp till den toppkapacitet det hade innan urladdningen. En switchad laddare av typen CTEC är helt optimalt att använda som laddare hela vintern, ingen risk för urladdning och ingen risk för överladdning. En enklare laddare av typen "POWERTECH", "EINHELL" eller dylikt riskerar att ladda batteriet för mycket och vattnet kan koka och försvinna med minskad kapacitet som följd. Investera i en CTEC, det är väl använda pengar. Att byta batteri vart 4-5 år är bara dåligt underhåll. Om jag inte har helt fel för mig så går det prismässigt två CTEK på ett batteri så det är bara att välja.
 
Hej!
lite tips på bra slipon
jag har Lazer Duo-tech med 2 olika inlägg typ om jag skulle råka skjutsa min svärmor :D
sen för att resa upp baken så köpte jag fendereliminator från USA för 1200:- sek, i paketet ingick 2 blinkers sladdar plattor för värme skydd regg plåt hållare, reg belysning ..mm........ men då kom det helt plötsligt tull avgift på det me 300:- totalt 1500:-, men billigare än att köpa det i sverige iaf.
nu står jag mellan valet och kvalet, vissa säger att man ska kapa värme skölden som är över röret (alltså ca:5cm bakom där bulten för fästet sitter till burken) och spreja den svart för att det inte ska synas, andra säger typ "äähh.. ta bort den helt och hållet".
jag är nog lite för feg för att riskera Tacksam för lite tips och råd ni som har gjort det och har erfarenhet av det.här kommer bilder på mina saker för vinter pill :)
Ha det bäst!!

Mvh/ Arash
 

Bifogat

  • 1h1002ltd.jpg
    1h1002ltd.jpg
    17.5 KB · Visningar: 68
  • laseeerrr.JPG
    laseeerrr.JPG
    49.4 KB · Visningar: 76
Hej!
lite tips på bra slipon
jag har Lazer Duo-tech med 2 olika inlägg typ om jag skulle råka skjutsa min svärmor :D
sen för att resa upp baken så köpte jag fendereliminator från USA för 1200:- sek, i paketet ingick 2 blinkers sladdar plattor för värme skydd regg plåt hållare, reg belysning ..mm........ men då kom det helt plötsligt tull avgift på det me 300:- totalt 1500:-, men billigare än att köpa det i sverige iaf.
nu står jag mellan valet och kvalet, vissa säger att man ska kapa värme skölden som är över röret (alltså ca:5cm bakom där bulten för fästet sitter till burken) och spreja den svart för att det inte ska synas, andra säger typ "äähh.. ta bort den helt och hållet".
jag är nog lite för feg för att riskera Tacksam för lite tips och råd ni som har gjort det och har erfarenhet av det.här kommer bilder på mina saker för vinter pill :)
Ha det bäst!!

Mvh/ Arash

Det är bara att slänga bort värmeskyddet, dock får du passa dig för att stå still allt för länge på tomgång...
 
hej där är , undrar vart man kan fixa workshop manual på nätet någonstans

till min cbr600rr 06:a
 
Last edited:
Fälgar cbr600rr 2007

Är det någon som vet om fälgar från cbr600rr 2004-2006 även passar till en 2007???

/Christer
 
funderar på att byta hoj! nya cbr1000rr skulle ja inte ha nått emot:tummenupp Finns det nån som vet hur dyr försäkringen blir?
gillar utblåsets dragning!!! hoppas att det kommer ett med lite mer ljud bara!!!
 
funderar på att byta hoj! nya cbr1000rr skulle ja inte ha nått emot:tummenupp Finns det nån som vet hur dyr försäkringen blir?
gillar utblåsets dragning!!! hoppas att det kommer ett med lite mer ljud bara!!!


Kolla med If som har Honda försäkring, finns länk från www.hondamc.com
Avgasrör kommer garanterat i samma veva som hojen finns i butik.
 
Bly-syra-batterier tål egentligen inte någon urladdning alls. Det är därför de passar så bra som batterier till motorfordon där de kontinuerligt laddas. Ett bly-syra-batteri klarar ungefär 25 totalurladdningar sedan är det helt slut och för varje urladdning når det aldrig upp till den toppkapacitet det hade innan urladdningen. En switchad laddare av typen CTEC är helt optimalt att använda som laddare hela vintern, ingen risk för urladdning och ingen risk för överladdning. En enklare laddare av typen "POWERTECH", "EINHELL" eller dylikt riskerar att ladda batteriet för mycket och vattnet kan koka och försvinna med minskad kapacitet som följd. Investera i en CTEC, det är väl använda pengar. Att byta batteri vart 4-5 år är bara dåligt underhåll. Om jag inte har helt fel för mig så går det prismässigt två CTEK på ett batteri så det är bara att välja.

oki då har man fått lära sig nått nytt...:tummenupp
 
Nån som kan nåt om styren 1000rr -04-05

Säkert flera styren som passar på min CBR 1000 rr -04, men från vilka Honda modeller då??? Ska va 50mm gaffelben:tummenupp
 
Hej på er...
Jag har en cbr1000 med helsysten och pc3 men den går ojämt eller hackigt till 3000 varv därefter går den jätte bra frågan är skall de va så eller behöver jag ställa in pc3 nått????:va
 
funderar på att byta hoj! nya cbr1000rr skulle ja inte ha nått emot:tummenupp Finns det nån som vet hur dyr försäkringen blir?
gillar utblåsets dragning!!! hoppas att det kommer ett med lite mer ljud bara!!!

Jag har för mig att du är gubbtjyv precis som jag :D. Jag betalar 8200:-/år för halvförsäkring på en -07 i zon2. Folksam SMC-förskring. Jag funderar dock på att köra av- och påställbar försäkring nästa år.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top