Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Vet inte om detta är rätt tråd men jag gör ett försök.

Jag skall få tag i ett par delar till min Honda CBR1000F-88 men det verkar vara lite knepigt att hitta dessa.

1. svart kåpglas, std höjd eller förlängt glas, helst svart
2. 4-1 system
3. hel svart sadel eller omklädnadsskinn

Det verkar vara svårt att hitta delar till denna :huvet pga ålder och kort modellår, 87-88 är samma kaross.

Någon som har tips var jag kan hitta dessa delar eller kanske en "skrotad" reservdelsbåge?

1. svart kåpglas, std höjd eller förlängt glas, helst svart -Japp det har jag ett nytt std. höjd, svart 400:-

3. hel svart sadel eller omklädnadsskinn -Har ett svart till -89an, kanske kan passa med lite våld? 300:-
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Hej!

Första gången jag skriver i den här tråden.

Tänkte fråga er som kör 1000RR-07. Vad är ett rimligt pris för just en Honda 1000rr-07?
Förstår att det beror på mil och skick m.m... men på ett ungefär!?

Om ni är nöjda med hojen behöver jag säkert inte ens fråga.. det är ju en Fireblade! :) :tummenupp
 
Last edited:

toby_81

CBR you R that you R
Gick med
21 Nov 2007
Ort
ängelholm
Hoj
honda cbr 600rr 06
tjaa kriss, dax och byta igen he he??


Hej!

Första gången jag skriver i den här tråden.

Tänkte fråga er som kör 1000RR-07. Vad är ett rimligt pris för just en Honda 1000rr-07?
Förstår att det beror på mil och skick m.m... men på ett ungefär!?

Om ni är nöjda med hojen behöver jag säkert inte ens fråga.. det är ju en Fireblade! :) :tummenupp
 

Niki

Evolution
Gick med
22 Sep 2008
Ort
nära :)
Hoj
Yamaha FZ6a
Du får egentligen inte ändra nått på hojen eftersom de är helfordonsgodkända (tror jag det kallades). Polisen kan bötfälla dig om han är på sånt humör med den skylten, sorri. Sen är de inte alltid så kinkiga förstås jag kör själv runt utan regskyltsbelysning, reflex, etc bara för att det ser för taskigt ut orginal... :gnissla

Tack!
Hoppas på lite tur och en liten dos av mänskligheten hos dem i så fall!

Jag har redan beställt och ska försöka fixa den så att den blir fin och synlig :)
Det är ju det som är så kul med tuningen på hojen eller hur?

:hojcbr
 

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Ort
Scottsland
Hoj
Skeppshult
Hejsan. har en liten fundering.
Köpte min 1000RR i vintras o har klämt ungefär 20 mil.
Åkte zx9r-03 förra säsongen (förgasare) så hondan är den första hojen ja har med insprut.
Ja tycker den är lite ryckig, kanske är så insprutning är så det kanske är en vanesak?? nån mer som upplevt det??
 

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Dala
Hoj
RC211V
Hejsan. har en liten fundering.
Köpte min 1000RR i vintras o har klämt ungefär 20 mil.
Åkte zx9r-03 förra säsongen (förgasare) så hondan är den första hojen ja har med insprut.
Ja tycker den är lite ryckig, kanske är så insprutning är så det kanske är en vanesak?? nån mer som upplevt det??

Jag tycker det blev mindre ryckigt efter att jag höjde tomgången, testa det. :)
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Vilket bolag skulle ni rekommendera för CBR1000 -04?
Fick en premie på 17 hos if, lägre hos trygg. Har ni något bra tips att kolla upp?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Är det nån som har koll på hur storleken och rördimension på ljuddämpare till 1000rr och 600rr skiljer?
Hitta ett jardine rt1 till bra pris, men det var till en 600, det ser dock misstänkt likt ett till 1000 ut, så jag fundera på om dom har samam dimensioner...

edit:modellerna som har centralt avgassystem altså. (04-07)
edit2:hitta ritningar på dom olika systemen hos jardine och burkarna har iaf olika part-no (fanns inga dimensioner i ritningarna dock)
 
Last edited:

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Ort
046
Hoj
1800
Hämtade hem en Fireblade -06 igår (vilket för övrigt är en helt GALEN hoj) och undrar om någon har länk till, eller kan maila/skicka Shop Manual?
Hittade en länk tidigare i tråden, som dock inte verkar fungera.
 

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
En bit utanför stan.
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
Vilket bolag skulle ni rekommendera för CBR1000 -04?
Fick en premie på 17 hos if, lägre hos trygg. Har ni något bra tips att kolla upp?

Har en CBR1000-08 hos folksam med SMC 10% rabatt.
En av och påstälbar ca:2100:- på och ca:500 av helförsäkring 40+
Går jag smc kurs så kan jag teckna en årsförsäkring som kostar 13000:-
Genom folksam dom samarbetar med smc.
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
Hämtade hem en Fireblade -06 igår (vilket för övrigt är en helt GALEN hoj) och undrar om någon har länk till, eller kan maila/skicka Shop Manual?
Hittade en länk tidigare i tråden, som dock inte verkar fungera.


beror på om det är något speciellt, jag har till 04-05 samt 08
mycket e samma på 05 06 men inte allt...

kollat google där hittade jag
 

ekmarcus

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2007
Ort
ludvika
Hoj
Honda CBR 1000RR -08 (funbikes ga demo) KTM 250EXC lv-reg 2t -05
nån som vet några bra sidor till modellanpassad styling m.m till CBR 1000 RR -2006

MVH
 

Mapa

Mapa
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Johanneshov
Hoj
CBR1000RR -06
Idag har man inhandlat sig en ny hoj :) 1000rr -06.

Helt underbar hoj!
 

Bifogat

  • .1.jpg
    .1.jpg
    23.1 KB · Visningar: 73
  • 2.jpg
    2.jpg
    61.2 KB · Visningar: 86

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
mapa: samma här, hämta i trollhättan igår.
Får man fråga vad du fick ge för den och hur långt den hade gått? (jag lär ha prutat för lite iaf =D)
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Sådär äntligen klar, ny kutzkåpa med inbyggt bakljus + blinkers. Kåpan köpt från NGC och bakljuset från clearalternatives.com som egentligen är till en cbr 600 03-06.

Fuckade up lackningen en gång vilket till viss del förstörde underarbetet så lackningen vart sådär.. :näsblod man får titta på håll så ser det nästan bra ut :brinnerup

Har även monterat motorkåpor kålfiber och infällda blinkers fram, snart ryker backspeglarna fast det känns nästan lite för outlaw :tungan

dsc00342.jpg


dsc00340.jpg
 
Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Första vårturen

:banana

Har kört under två dagar nu, efter ombyggnaden av hojen (Kolfiberfälgarna med racedäck kommer på när värmen kommer), Men h-vete vad hojen går efter ombyggnaden, skulle behöva vikter på framhjulet för att hålla nere det på 4:an under acceleration. Har fått hjälp från så många ställen som inte vill skylta med att de hjälpt mig med trimningen, men kan säga att det finns inga prosuperbike med mer bhp, med tanke på de begränsade moddar de får göra.

NOG med skryt!! Jag har monterat en quickshifter och säger bara att alla som har råd och möjlighet att montera en sådan, GÖR DET. Ni kommer inte ångra er. Tusan så mjukt den växlar genom hela registret, inga ryck eller påfrestningar på drivlinan, utan det går så smidigt/mjukt och snabbt, en dröm att köra med.:) :) :) :) :) :) :)
 
Last edited:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
:banana

Har kört under två dagar nu, efter ombyggnaden av hojen (Kolfiberfälgarna med racedäck kommer på när värmen kommer), Men h-vete vad hojen går efter ombyggnaden, skulle behöva vikter på framhjulet för att hålla nere det på 4:an under acceleration. Har fått hjälp från så många ställen som inte vill skylta med att de hjälpt mig med trimningen, men kan säga att det finns inga prosuperbike med mer bhp, med tanke på de begränsade moddar de får göra.

NOG med skryt!! Jag har monterat en quickshifter och säger bara att alla som har råd och möjlighet att montera en sådan, GÖR DET. Ni kommer inte ångra er. Tusan så mjukt den växlar genom hela registret, inga ryck eller påfrestningar på drivlinan, utan det går tusan så mjukt och snabbt, en dröm att köra med.:) :) :) :) :) :) :)

Den ser grym ut...:yoparty

Skulle gärna vilja lägga ett öga på den någon dag... :gnissla
 

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
värnamo
Hoj
Fz1-N -08
Snälla, är det ingen som vet om det går och ha regskylt så långt fram? Jag vet inte om det är tillåtet...:confused:

jag har skylten ganska långt in. men det är tajt med plats. jag har den ganska mycket vinklad men den syns faktiskt väldigt bra! lagligt eller inte.. vet ej. kolla garaget få du se hur det ser ut.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top