Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Är sugen på en 1000rr till sommaren och sitter o kikar på de fler och fler annonser som kommer upp på blocket.
Jag är intresserad av en -06 eller -07 som gått under 1000 mil, nån som har åsikt om vad ett vettigt pris för en sån är i sverige?
 

Vladimir

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
Malmö
Hoj
Letar
Va fan! En Movistar till i Malmö! Jaja, då kan vi skylla på varandra när farbror blå säger att de har sett en sådan hoj i för hög fart :hihi

Du får ge mig ditt reg nr så jag kan hänvisa dom till den "movistar" som körde i hög hastighet:D
Förresten fin hoj du har:tummenupp
 

zwirre

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
hässleholm
Hoj
06 honda cbr1000rr
oljebrännare

hej på er alla lyckliga honda ägare!
detta är mitt första inlägg här och de kommer nog inte gillas här!
ja har en honda cbr 1000 rr och jag har bara haft problem! en motor har skurit och en generator har lagt av!
honda har då varit bra att ha med att göra fram tills nu!
den har nu börjat ta olja igen:mad: nu fick jag ju reda på att honda har problem med tidiga 08or att dom dricker en hel del olja pga felhärdade oljeringar!
så min stackars hojj blev renoverad precis i början av 08 så antagligen har jag fått såna ringar i min motor!!! hur skoj som hellst! och nu säger honda bara att jag har kört på bana, vilket jag inte har gjort! så jag får inget på GARANTIN som ska vara i FEM år! de sista honda sa till mej va de kvittar vad du säger för du har bytat ljuddämpare så du får inte någon hjälp av oss!!! så tänk er för när ni bytar något på era cyklar! ja tänkte nog gå vidare med detta till alm.rek.nämnden! så alla ni som har tidiga 08or håll koll på oljeförbrukningen! bara ett tips!:)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Oj, det låter ju inte roligt.
Vad hade dom för argument för att du kört på bana, och gäller inte garantin då altså?
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
hej på er alla lyckliga honda ägare!
detta är mitt första inlägg här och de kommer nog inte gillas här!
ja har en honda cbr 1000 rr och jag har bara haft problem! en motor har skurit och en generator har lagt av!
honda har då varit bra att ha med att göra fram tills nu!
den har nu börjat ta olja igen:mad: nu fick jag ju reda på att honda har problem med tidiga 08or att dom dricker en hel del olja pga felhärdade oljeringar!
så min stackars hojj blev renoverad precis i början av 08 så antagligen har jag fått såna ringar i min motor!!! hur skoj som hellst! och nu säger honda bara att jag har kört på bana, vilket jag inte har gjort! så jag får inget på GARANTIN som ska vara i FEM år! de sista honda sa till mej va de kvittar vad du säger för du har bytat ljuddämpare så du får inte någon hjälp av oss!!! så tänk er för när ni bytar något på era cyklar! ja tänkte nog gå vidare med detta till alm.rek.nämnden! så alla ni som har tidiga 08or håll koll på oljeförbrukningen! bara ett tips!:)


Låter konstigt i mina öron, att byta ut saker har aldrig varit något problem tidigare på Honda, ljuddämparen spelar absolut ingen roll, är cykeln en ren banhoj så kan jag förstå dem och det står klart och tydligt om man läser fakta om vad garantin innefattar.
Att du skulle ha samma ringar i din är inte troligt då det är nya ringar för -08a modellen.
Att gå vidare till ARN är ganska lönlöst, som sagt enl. garantin så "får ingenting bytas" så är ljuddämparen bytt så har du förlorat fallet.. Men om man är trevlig, förklarar felen och pratar igenom det så brukar saker lösa sig, det låter dock som om du tagit i för hårt i tidigare samtal..
Hoppas det löser sig!
 

zwirre

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
hässleholm
Hoj
06 honda cbr1000rr
Låter konstigt i mina öron, att byta ut saker har aldrig varit något problem tidigare på Honda, ljuddämparen spelar absolut ingen roll, är cykeln en ren banhoj så kan jag förstå dem och det står klart och tydligt om man läser fakta om vad garantin innefattar.
Att du skulle ha samma ringar i din är inte troligt då det är nya ringar för -08a modellen.
Att gå vidare till ARN är ganska lönlöst, som sagt enl. garantin så "får ingenting bytas" så är ljuddämparen bytt så har du förlorat fallet.. Men om man är trevlig, förklarar felen och pratar igenom det så brukar saker lösa sig, det låter dock som om du tagit i för hårt i tidigare samtal..
Hoppas det löser sig!

ja va väldigt trevlig tycker ja och va absolut inte arg eller något sånt! men dom va rent av otrevliga mot mej! men dom menar bara att den gått på bana med tanke på att bromsbeläggen är slut och att där sitter ett race däck på bak och att ja bytt ljuddämpare!! ja ja hur som hellst så har de varit mycket klabb med den! inget roligt alls! köpte en honda för att slippa problem! men skit i de ja köper en ny istället!

Oj, det låter ju inte roligt.
Vad hade dom för argument för att du kört på bana, och gäller inte garantin då altså?

nä ingen garanti gäller vid bankörning enligt hondas regler iaf enligt honom jag pratade med! argumenten va att bromsklossarna fram va slut och att där sitter ett race däck på bak! ja så sitter där en laser potta på där bak! så den har inte använts enligt föreskrifterna!
 
Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
All reklam hos tillverkarna går ju ut på bankörning, tester görs mycket på bana, att sen säga att man inte får köra på bana är lite motstridigt.
Jag fick min fireblade utbytt till en "ny" när min gått 3000mil. Jag hade akra evolution ombyggd luftburk, powercommander, annat filter osv.., men jag pratade med impotören direkt. Inte ett ord om bankörning!
 

zwirre

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
hässleholm
Hoj
06 honda cbr1000rr
All reklam hos tillverkarna går ju ut på bankörning, tester görs mycket på bana, att sen säga att man inte får köra på bana är lite motstridigt.
Jag fick min fireblade utbytt till en "ny" när min gått 3000mil. Jag hade akra evolution ombyggd luftburk, powercommander, annat filter osv.., men jag pratade med impotören direkt. Inte ett ord om bankörning!

ja dom har väl dåliga tider dom oxå!:)

Är det med importören eller Honda MC Center du pratat med?

det är inportören!! honda mc center i helsingborg har varit mer än tillmötesgående! inga av handlarna ska ha någon somhellst skyllen för att behandlat mej dåligt!! så inga skuggor över dom! de e väl tack vare dom som ja överväger att byta till en ny honda!!:)
 
Last edited:

Niki

Evolution
Gick med
22 Sep 2008
Ort
nära :)
Hoj
Yamaha FZ6a
Fender eliminator

Hej!
Jag vill äntligen rensa bakdelen av min 600RR '08.
Vet ni kanske om det går att ha en sådan FE i Sverige? Om det går att ha den lite längre fram än vanligt och med såna ljus?

index.php


25 LED BRAKE / RUNNING LIGHT
4 LED MINI BLINKERS
3 LED PLATE LIGHT LICENSE PLATE BRACKET

Tack så hemskt mycket för hjälp med det!
 

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt
har köpt mig en 07a 1000rr nu och tänkte beställa Clear Alternatives bakljus me inbyggda blinkers och såg att bikersneed hade sådana, men står 1000rr 04-06 men ett sådant måste väl passa min 07a också?

tacksam om någon kan svara på de :)


Mvh Johan
 

Barroz

Tvåtaktare
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS250 -96 | TZ250 Replica -91
Hejsan!

Vet inte om detta är rätt tråd att lägga denna posten, men gör ett försök. :)

Nu börjar våren smyga sig fram och det känns som det är dax att fundera på skaffa sig sin första sporthoj inför en välmatad sommar med gott väder
*jag har beställt fint väder så det så*

Men frågan till er som har mer kunskap än mig är, vad hade ni röstat för som första sporthoj när det kommer till beg köp?

Min första tanke var en enkel road maskin på ca 350cc och något ifrån tidigt 90-tal.
men nu har man fått en bredare kassa, så fick jag känsla av att slå till på en drömhoj.

Det jag vill inhandla är en CBR 600 RR -Beg- *HELST*
sedan så är ju frågan då om det finns några fördelar med Honda jämt emot dom andra märkena, eller om det finns någon nackdel med tex 2003 års modellen osv osv..

Som sagt, vad hade ni velat veta mer om som ni inte fick reda på när ni satt i min sits en gång i tiden.
kom gärna med tips och förklaringar till varför jag borde satsa på en honda istället för yamaha, suzuki osv.

MVH
 

TommyA

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Viksjö
Hoj
Kawasaki ZX10R-04
Frågar samma sak egentligen...ska köpa nu i vår med men vad lämpar sig bäst till en som inte kört på länge. Att köpa en 600 eller en 1000? Gillar stilen på dom och verkar som honda är vettiga i försäkringarna med efter vad jag kollat. Kollade R1 med men där var det sanslösa försäkringar. Lägger till lite info jag precis kollade ang försäkring. Kollade tidigare idag en 1000, den skulle kosta 14580 med Hondaförsäkring. För skojs skull kollade jag en 600 med för trodde jag skulle komma billigare undan....nja vart svaret!! Med samma bolag och föräkring vart det 19000!! Hur går den ihop?

Tack för svar...
Hejsan!

Vet inte om detta är rätt tråd att lägga denna posten, men gör ett försök. :)

Nu börjar våren smyga sig fram och det känns som det är dax att fundera på skaffa sig sin första sporthoj inför en välmatad sommar med gott väder
*jag har beställt fint väder så det så*

Men frågan till er som har mer kunskap än mig är, vad hade ni röstat för som första sporthoj när det kommer till beg köp?

Min första tanke var en enkel road maskin på ca 350cc och något ifrån tidigt 90-tal.
men nu har man fått en bredare kassa, så fick jag känsla av att slå till på en drömhoj.

Det jag vill inhandla är en CBR 600 RR -Beg- *HELST*
sedan så är ju frågan då om det finns några fördelar med Honda jämt emot dom andra märkena, eller om det finns någon nackdel med tex 2003 års modellen osv osv..

Som sagt, vad hade ni velat veta mer om som ni inte fick reda på när ni satt i min sits en gång i tiden.
kom gärna med tips och förklaringar till varför jag borde satsa på en honda istället för yamaha, suzuki osv.

MVH
 
Last edited:

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Snart flera stycken
cbr10000-08

Har en helt ny cbr1000-08 svart/röd som jag vill bli av med.
Pris 115.000 men allt går ju att diskutera.

Mattias
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Frågar samma sak egentligen...ska köpa nu i vår med men vad lämpar sig bäst till en som inte kört på länge. Att köpa en 600 eller en 1000? Gillar stilen på dom och verkar som honda är vettiga i försäkringarna med efter vad jag kollat. Kollade R1 med men där var det sanslösa försäkringar. Lägger till lite info jag precis kollade ang försäkring. Kollade tidigare idag en 1000, den skulle kosta 14580 med Hondaförsäkring. För skojs skull kollade jag en 600 med för trodde jag skulle komma billigare undan....nja vart svaret!! Med samma bolag och föräkring vart det 19000!! Hur går den ihop?

Tack för svar...

Låter helt klart skumt kan jag hålla med om. Ska du köpa nytt så kolla om inte handlarn har bra kontakter på försäkringsbolaget. Jag shoppade min Fireblade nu i höstas och kom ner kring 5.000 kr/år i premie genom denna kontakt...
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top