Honda CB650-81 Caferacer

tycker att det är lite mesigt att ha 2.25 som bredd bak, smalare än på min hoj och där är det nästan cykelhjul( bortsätt från att det råkar sitta michelin t63:or där) Borde gå att hitta billigare fälgar än för 3000. nästan vad jag gav för min hoj.

Fan att man ska stöta på patrull, trodde inte det skulle vara något problem att hitta billiga clipons, men faan också....

Touringbutiken och Raask har slut och Roffes ligger lite högt i pris ( dock en helt annan kvalitet).

Nån som vet vart det finns billiga clipons att köpa för runt 500-700 kr.

Kan även tänka mig köpa begagnat om nån har liggandes men då får det vara rätt pris.

Även orginal clipons från nån gammal häck kan vara av intresse.

Dom skall vara för 35 mm gaffel
"Greven" har clip-on i aluminium.
p_20060219155939.jpg

Snyggt och lätt men dyrt.
Billigaste är att fixa till Laverdastyret som du har.
Näst billigast är att vänta på Raask.

Fan att man ska stöta på patrull, trodde inte det skulle vara något problem att hitta billiga clipons, men faan också....

Touringbutiken och Raask har slut och Roffes ligger lite högt i pris ( dock en helt annan kvalitet).

Nån som vet vart det finns billiga clipons att köpa för runt 500-700 kr.

Kan även tänka mig köpa begagnat om nån har liggandes men då får det vara rätt pris.

Även orginal clipons från nån gammal häck kan vara av intresse.

Dom skall vara för 35 mm gaffel
Sist jag var hos Anderbergs, Fleninge mc- skrot, hade de ett gäng Raask-clipons liggande i lådan med styrhalvor. Kromade, "små" dimensioner, låg i par. Letade till 41 mm då och de här var mindre. Ett tips i all välmening! Inte alltid man kan få dem till att kolla i gömmorna, menmen.
Får se om den här tråden också dör efter att jag gjort min röst hörd här, vad gör jag fel?

Var hittar man en sån här front kåpa?

Ny eller beggad spelar ingen roll.

Bifogat

• 5609405215.jpg
    5609405215.jpg
    64.9 KB · Visningar: 216
Last edited:
Det spelar nog ingen roll om du lyckas hitta en sådan kåpa, den är ändå olagligt ful och bestraffas på plats med batong!

Det spelar nog ingen roll om du lyckas hitta en sådan kåpa, den är ändå olagligt ful och bestraffas på plats med batong!

:7peta Ja öööh, men hur skall jag göra då, snyft, kanske man ska försöka hitta en X-Kjell i stället, då du tycker den här typen, är såååå ful.

Nä fan jag gillar den, skall försöka få tag i en på stört:tummenupp

Ny eller beggad spelar ingen roll.

Det där är en kåpa från en Ducati 750-900ss beveldrive.
Finns att köpa hos en classicracing-glasfiberåterförsäljare nära dig :tummenupp

Danne

Bifogat

• Dukeinframe2.jpg
    Dukeinframe2.jpg
    26 KB · Visningar: 194
:7peta Ja öööh, men hur skall jag göra då, snyft, kanske man ska försöka hitta en X-Kjell i stället, då du tycker den här typen, är såååå ful.

Nä fan jag gillar den, skall försöka få tag i en på stört:tummenupp
Googla efter "cafe racer fairing" eller liknande så får du en hel hög med svar.

Och ja, sån halvkåpa är snygg på en caferäser.

Googla efter "cafe racer fairing" eller liknande så får du en hel hög med svar.

Och ja, sån halvkåpa är snygg på en caferäser.

:nicka

Gjort på rätt sätt är de ruggit coola. imho :)

Bifogat

• dayto_cafe-3.JPG
    dayto_cafe-3.JPG
    99 KB · Visningar: 260
Jävlar! den Trajan var frän!!! :tummenupp

Nu blir jag ruskigt inspirerad, ska precis inhandla en Cb650 som i denna tråd...original förutom stålomspunnet & 4-1 system.

Det är väl bara fräsa ut till IKEA & inhandla frukskål..eller bakdel menar jag..

Jag hoppas det är OK att jag kommer imitera dig lite hehe!

Objektet:

Bifogat

• 5932773621.jpg
    5932773621.jpg
    61.9 KB · Visningar: 141
Jävlar! den Trajan var frän!!! :tummenupp

Nu blir jag ruskigt inspirerad, ska precis inhandla en Cb650 som i denna tråd...original förutom stålomspunnet & 4-1 system.

Det är väl bara fräsa ut till IKEA & inhandla frukskål..eller bakdel menar jag..

Jag hoppas det är OK att jag kommer imitera dig lite hehe!

Objektet:

Hehe har visst startat en trend!

Närå kör på bara, men tänk på att det är ruggigt tunnt material i den där Ikea prylen och att den är i rostfritt.
Killen som hjälper mig med tigsvetsningen grät när han såg hur tunnt material det var att jobba i, och då står han och tiggar i tunnt rostfritt material nästan varje dag.
30-40 cm tog cirka en timme att svetsa pga värmeutveckilngen i det tunna materialet.
Nu har den jäveln ryggskott och de sista bitarna jag lämnade iväg har "legat och vilat" i 1½ vecka nu, fan, jag som var på G nu.

Annars har jag fått hem lite prylar, kromat framlyse, styrändsspeglar, lucas baklyse och nya gummihandtag.

Inväntar uppföljning med spänning.
Hur funkar maskinen annars i denna hoj? dom verkar vara väl ihopsatta.

Köper lite grisen i säcken med min hoj....:rolleyes:

Inväntar uppföljning med spänning.
Hur funkar maskinen annars i denna hoj? dom verkar vara väl ihopsatta.

Köper lite grisen i säcken med min hoj....:rolleyes:

Honda är Honda så är det och har alltid varit, kvalitet på alla bitar, och delar finns i överflöd om nåt skulle hända.

Kommer nog att byta ut min TDM900 mot en Cb1300SA nästa sommar.

Har bara kört den nån kilometer sen jag köpte den i vintras, så... om eller när den blir körbar igen så skall den mest användas för glassinköp och kortare fikaturer.

Är annars en skitslö maskin som inte på något sätt går att jämföra med moderna grejor.

Men feeeeeeeeeeeeeeelingen och musiken från enkelkams motorn är fenomenal.:tummenupp

Honda är Honda så är det och har alltid varit, kvalitet på alla bitar, och delar finns i överflöd om nåt skulle hända.

Kommer nog att byta ut min TDM900 mot en Cb1300SA nästa sommar.

Har bara kört den nån kilometer sen jag köpte den i vintras, så... om eller när den blir körbar igen så skall den mest användas för glassinköp och kortare fikaturer.

Är annars en skitslö maskin som inte på något sätt går att jämföra med moderna grejor.

Men feeeeeeeeeeeeeeelingen och musiken från enkelkams motorn är fenomenal.:tummenupp

Kollade på fruktskål stainless sist jag var på Ikea, men den va ju gigantisk? Sågar man ner allt för mycke blir väl inte radien riktigt bra? Eller var det nån mindre modell du använde kanske?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT