Honda CB650-81 Caferacer

tycker röven ska ha mer det här stuket.
 

Bifogat

  • Image00003.jpg
    Image00003.jpg
    62.3 KB · Visningar: 296
Jaha då har det karvats lite mer, lite smalare,kortare och lägre har det blivit under dagen och nu tror jag att jag börjar komma i närheten av en slutgiltig form på akterpartiet. Om jag jämför med första versionen så kan jag bara konstatera av jag var helt fel ute.
 

Bifogat

  • Image00001.jpg
    Image00001.jpg
    68.8 KB · Visningar: 201
  • Image00002.jpg
    Image00002.jpg
    72.3 KB · Visningar: 196
  • Image00003.jpg
    Image00003.jpg
    63.8 KB · Visningar: 217
  • Image00004.jpg
    Image00004.jpg
    71.1 KB · Visningar: 186
  • Image00005.jpg
    Image00005.jpg
    77.4 KB · Visningar: 240
  • Image00006.jpg
    Image00006.jpg
    103.7 KB · Visningar: 297
Jaha då har det karvats lite mer, lite smalare,kortare och lägre har det blivit under dagen och nu tror jag att jag börjar komma i närheten av en slutgiltig form på akterpartiet. Om jag jämför med första versionen så kan jag bara konstatera av jag var helt fel ute.

nu börjar de likna nåt..
ev något något mindre ändå(enligt min smak) men de där skulle funka ändå :tummenupp
 
Mmmm, den mytomspunna Zagato-Guzzin från Davida-reklamen :Bugar

Den hojen är och bör vara en inspiration för alla!

Här har ni några bilder till :tummenupp :tummenupp

Mvh
Danne
 

Bifogat

  • Zagatoguzzi.jpg
    Zagatoguzzi.jpg
    98.4 KB · Visningar: 541
  • Zagatoguzzi2liten.JPG
    Zagatoguzzi2liten.JPG
    47.1 KB · Visningar: 383
  • ZAGbadgeoilFillerliten.JPG
    ZAGbadgeoilFillerliten.JPG
    48.6 KB · Visningar: 222
Upate

Jaha då var det dags för en liten update.

Som så många andra har man svårt att få tiden att räcka till allt man vill men nu har jag i fått ett par kvällar i verkstan.

Har spacklat lite på sadeln men inte riktigt bestämt mig för om den skall få agera plugg för gjutning eller helt enkelt bara plastas rakt på. Börjar väl ta hyfsad form men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig.

Sen vete fan om jag slagit i huvet i nåt, men jag tror fan att jag skall använda en del av den gamla bakskärmen.
 

Bifogat

  • Image00002.jpg
    Image00002.jpg
    84.1 KB · Visningar: 212
  • Image00001.jpg
    Image00001.jpg
    90.1 KB · Visningar: 180
  • Image00003.jpg
    Image00003.jpg
    83 KB · Visningar: 168
  • Image00004.jpg
    Image00004.jpg
    87.7 KB · Visningar: 189
Skall du ha kvar skärmen så tycker jag den bör vinklas ner. Bästa vore en kraftigare böj på den.
Baklyse?
 
Skall du ha kvar skärmen så tycker jag den bör vinklas ner. Bästa vore en kraftigare böj på den.
Baklyse?

Hojen står på centralstödet så hjulet hänger ned litegranna, skärmen är kapad ca 2 dm och följer samma linje som original, så det blir nog bra om jag bestämmer mig för att behålla den.

Hoppar över baklyse för jag är så jävla outlaw, man kanske ska överväga tyskröv när man ändå håller på.

Nä skämt o sido så vet jag inte riktigt, har ett alternativ i Allright katalogen, ett litet runt med inbyggt skyltlyse och som levereras med eller utan skylthållare, vilket man nu väljer.
 
jag hade skippat skärmen, bara haft en pytteliten stänkavvisare en bit under baken, elelr använda skylten som skärm och sätta ett litet smalt lyse ovanför.
 
Om du ska ha skylten bak kan du ha en liten skärm, men den är lite för lång som den är :hihi

Snyggast är nog ändå att skippa den och använda skylten som "skärm".
:)
 
Använder själv ett "Cat eye" av smala modellen.
Stod i valet och kvalet mellan detta och ett runt.
På din hoj funkar det nog bättre med ett runt, lite Laverda 750 SFC.
Tycker det är svårt att få till det med en sådan bakände som du valt.
Är inte klar med min (TR1) ,hänger upp sig på baklyset och nummerskylten.
Vill inte köra utan.
Funderar på att kapa sadeln rakt, sätta en plåt i bakkant med "stora" miniskylten och upp-o-nervänd baklykta.
Skall prova, men är skeptisk..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top