Hojserie: Long way round

Jag vill oxå rekommendera den här serien starkt för de som har missat den.
Man kan se den om och om igen.

Jag vill gärna ha andra tips på liknande saker som man kan se på?

aaa nice tips
ska kollas in, älskar "Mondo enduro"

fimpa RR åkandet och dra på äventyr kanske, resetarmen suger starkt..

Så där ja nu har man äntligen fått tummen ur röven och dragit i vägen en beställning på ovanstående film, det blev den med 10 avsnitt på 3st dvd'r. Dessvärre fanns den inte i lager så jag får hålla mig i tills den kommer in igen, vilket inte borde ta mer än ca:1v.

Jag vill gärna ha andra tips på liknande saker som man kan se på?
Som jag skrev i mitt förra inlägg så håller Ewan McGregor & Charley Boorman på med en film/serie som heter "Long Way Down" och som enl. hemsidan kommer i september 2007.

Och sen har du "Race To Dakar" där Charley Boorman kör Dakarrallyt, har dessvärre ej själv sett den.

Frasse Fräs skrev:
Finns det någon vänlig själ som har lust att skicka över något avsnitt av den serien?
Sorry mannen jag hade tyvärr slängt de avsnitten jag hade på burken :huvet

//Budde

Bifogat

• 482921.jpg
    482921.jpg
    42.7 KB · Visningar: 87
  • 2147.jpg
    2147.jpg
    42.9 KB · Visningar: 61
Last edited:
Idag kom den..

När jag kom hem efter jobbet idag så låg den filmen där och väntade på mig, så nu har jag 10 sköna avsnitt samt lite extramaterial att titta igenom, till Er alla som ännu inte har sett den så rekomenderar jag den varmt så här i vintermörkret.

Jag beställde min från dvd.se, den gick lös på 205:- (+frakt) och det är den klart värd :tummenupp

Är det någon här som har sett Charley Boorman's "Race To Dakar"? Kommentarer på den?

//Budde

Såg filmen i ett streck i måndags då jag var hemma sjuk, grymt bra film. :tummenupp

Känner sig lite stolt att hoj modellen man själv har klarar av den där resan. :D

Låt i avsnitt n3 ?

I avsnitt nr 3 är det en grupp/snubbe som sjunger , jag känner igen han men kommer inte på namnet , han har lite sprucken hes röst och jag tror att det är två låtar av samma person / grupp i avsnitt 3 , det är två rätt lugna låtar.......Nån som inte har tilt i hjärnan och kommer på vem det är?

Instämmer helt på att det är en skön serie som man gärna ser i ett streck även om det blir ett par timmar...:tummenupp

Såg först några ströavsnitt på Viasat Explorer men de hade helt puckade sändningstider så jag kände mig tvungen att beställa hela DVD serien via Ginza.se och jag ångrar det inte en sekund!

Ps. Hade jag inte lånat ut serien till Mikcar igår så hade jag lätt kollat upp musiken i eftertexterna nu.Ds

Edit: Googla lite snabbt o hitta detta som kan hjälpa? Finns tydligen en CD me soundtrack från filmen att köpa:

Track Listing Long way round
1. RADIOHEAD- 2+2=5
2. COLDPLAY – The Scientist
3. STEREOPHONICS _ Mr Writer
4. BLUR – Tender
5. SINGAPORE SLING – Curse Curse Curse
6. MASSIVE ATTACK – Dissolved Girl
7. STEREOPHONICS - High As The Ceiling
8. 50Hz – Panic Attack
9. HEADLAND – Let’s Hear It For God
10. JEM – Just A Ride
11. BLUR – Coffee and TV
12. GEAR – Crackwire
13. RUPERT GREGSON – WILLIAMS - Mongolian 3 Vox Master
14. TEARS FOR FEARS – Elemental
15. MASSIVE ATTACK - Everywhen

Last edited:
Den är bra men den äldre serien "Mondo enduro" eller "Easy riders" som den kallades av Discovery är 100ggr bättre. Synd bara att den är så svår att få tag på.

gammal tråd ja..

Har du Mondo enduro?

letat frenetiskt på nätet nu utan resultat..

info för er som inte hört talas om Mondo Enduro..

95-96 åkte åtta britter jorden runt, längsta möjliga väg på kortaste möjliga tid, 44000miles.
Utan sponsorer, mobiltele, gps eller internet.

[YOUTUBE-ID]beEXfEdpDrk[/YOUTUBE-ID]

info för er som inte hört talas om Mondo Enduro..
Det där är hardore:yoparty
Nu när jag har ny hoj så kanske man skulle ta sig en långrepa igen. Skulle faktiskt inte tveka att köra samma sträcka igen, men med längre stopp i Mongoliet denna gång.

absolut, om man nu inte hittar den i viken..
ska du ha en kopia sen :tungan :)

Jag vill ha kopia!!!

Edit: Hittade den på Torrentreactor :yoparty

Last edited:
Det där är hardore:yoparty
Nu när jag har ny hoj så kanske man skulle ta sig en långrepa igen. Skulle faktiskt inte tveka att köra samma sträcka igen, men med längre stopp i Mongoliet denna gång.

Jag vill ha kopia!!!

Edit: Hittade den på Torrentreactor :yoparty

njae gjorde du verkligen det?
länkar ju bara till massa betalnerladdningsiter etc..

absolut, om man nu inte hittar den i viken..
ska du ha en kopia sen :tungan :)

Ja, något ska jag väl ha i hittelön?:tungan

Jag har i flera år varit grymt sugen på att köra till Mongoliet och sen rakt norrut genom Sibirien för att se hur långt norrut det går att ta sig på Taymyrhalvön med MC. Det är världens nordligaste fastland och resan från Mongoliet bör bjuda på helt makalösa naturupplevelser. Och tillika makalösa strapatser.

Ja, något ska jag väl ha i hittelön?:tungan

Jag har i flera år varit grymt sugen på att köra till Mongoliet och sen rakt norrut genom Sibirien för att se hur långt norrut det går att ta sig på Taymyrhalvön med MC. Det är världens nordligaste fastland och resan från Mongoliet bör bjuda på helt makalösa naturupplevelser. Och tillika makalösa strapatser.

Kör man genom Ryssland så klarar man lätt att ta sig till Mongoliet på två veckor, kanske tom en vecka om man pressar. Väl i Mongoliet vill man nog ha åtminstone tre veckor fär att slippa stressa runt. Ryssland norr om Mongoliet är inte jättehäftigt precis, men visst är det allti intressant att köra tills vägen tar slut. Risken är ju bara att man blir tvungen att backtracka samma väg tillbaka sen.

Mongoliet är inte så svårt att köra i, men jag kan tänka mig att norra Sibirien är lite tuffare. FInns det vägar där öht så består de nog i bästa fall av två leriga hjulspår. Tom deras BRA vägar ser ut så på flera håll......

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP