Hojen såld!!!!

Har lite kontakt med killen som Chille tipsade om, han har inte sålt den ännu.

Om han har kvar den i slutet av Juni så blir det köp!!!
Cutsen och tanken behöver lack. Ramen och gafflarna var raka.
Omkullkörd. 45k

Vem hänger på och hämtar den? Han bor i Strängnäs...

Vägra vurpa skrev:
Har lite kontakt med killen som Chille tipsade om, han har inte sålt den ännu.

Om han har kvar den i slutet av Juni så blir det köp!!!
Cutsen och tanken behöver lack. Ramen och gafflarna var raka.
Omkullkörd. 45k

Vem hänger på och hämtar den? Han bor i Strängnäs...

har jag tid så hänger jag gärna på.

snacka med han OM han har mätt UPP gaffeln eller om han bara tror att gaffeln är rak. Är den bankörd? tävlingshoj? repor i ramen? vad är bytt när han kraschade? stämmer ram nr genetemot bilregistret? servicebok?
hur många nycklar? växellådan?

Gött Chille!! Bra hjälp där alltså, ska fråga han om allt.

Kanske åker nu i veckan innan Fredag, vi får se.

Har fixat 40k, kanske kan låna 5k av syrran.,

Påminnelse!!

Ni glömmer inte att fortsätta leta efter en hoj till mig...
Jag kan ju missa nån i förbifarten...

Gixxer 750-1000 och Rettor....
Kanske nån blejd men då måste den vara relativt ny...-98 och uppåt.

Vägra vurpa skrev:
Påminnelse!!

Ni glömmer inte att fortsätta leta efter en hoj till mig...
Jag kan ju missa nån i förbifarten...

Gixxer 750-1000 och Rettor....
Kanske nån blejd men då måste den vara relativt ny...-98 och uppåt.

äh, tycker du ska skaffa dig en twin :tummenupp

sven666 skrev:
äh, tycker du ska skaffa dig en twin :tummenupp

Hahaha, har faktiskt inte tänkt på det...Hmmm...

Vad är det för fördelar? Den har ett grymt vrid antar jag... Du växlar ju aldrig när vi våldkör... :rolleyes:

håller längre.. lugnare körstil fast det går likafort.. inga hetsvarvningar och växlingar helatiden.. :tummenupp
GRYMT ljud :Bugar

sen att den dricker soppa som en traktor är väl ett litet minus kanske... :tungan

nä men det är väl inga direkt för/nackdelar egentligen.. mest personligen vad man föredrar.. att ha allt vrid genom hela registret eller i en liten kick på toppen...

Last edited:
sven666 skrev:
håller längre.. lugnare körstil fast det går likafort.. inga hetsvarvningar och växlingar helatiden.. :tummenupp
GRYMT ljud :Bugar

sen att den dricker soppa som en traktor är väl ett litet minus kanske... :tungan

nä men det är väl inga direkt för/nackdelar egentligen.. mest personligen vad man föredrar.. att ha allt vrid genom hela registret eller i en liten kick på toppen...

Ok, det tål att tänkas på... Men jag är typ helt besatt av just 2 sporthojar...Vad göra?

Vägra vurpa skrev:
Ok, det tål att tänkas på... Men jag är typ helt besatt av just 2 sporthojar...Vad göra?
mjo... rettorna är fina.. gixxern har jag aldrig gillat dock (utseende asså).. bägge går säkert jättefint, MEN dom har ju inget att sätta emot en Mille tex.. :tummenupp

en mille 98-99 kan väl inte va sååå jävla dyr i tÿskland?

Vägra vurpa skrev:
Hahaha, har faktiskt inte tänkt på det...Hmmm...

Vad är det för fördelar? Den har ett grymt vrid antar jag... Du växlar ju aldrig när vi våldkör... :rolleyes:

Klart du ska ha en twin!!! :tummenupp
Har iofs inte åkt nåt fetare fyrcylindrigt än GSX-F 750 (och för att plocka ut effekten ur den fick man juh varva så man trodde skiten skulle rasa) men jag valde twin därför att:

Gött drag genom HELA registret vilket gör att det blir en lite mer lugnare och bekvämare körstil, behöver inte hetsa på toppvarv för att det ska skjuta på.
PHETARE ljud, (men visst... rettor osv låter rätt hårt på toppvarv oxå :tungan )
Behöver inte vara lika mycket häst i en twin vilket gör att de blir billigare att föräkra. (Gäller inte millen hehe...)

Sen är en nackdel att de blir lite ojämnare gång på dem i låga farter, åka i stan e inge höjdare på twinen... men jag antar att rettan e rätt tråkig på Allegatan oxå.

Själv valde jag ducce lite för att de inte känns lika massproducerade som japsarna, har märkt lite roliga reaktioner oxå... folk som inte är insatta i MC men lite intresserade verkar tro att bara för att det är en Ducati är den snäppet grymmare än allt annat. Inget att slanga med dock....

Aja fan va ja skriver och nu är väl risken att folk hoppar på mej angående jappsar vs pastaräjser också :3freak

Skulle jag köpa en hoj för att slanga o leka o kanske misslyckas med en stoppie skulle jag kolla nåt äldre som man inte behöver vara så petig med, typ GSXR1100 kanske? http://www2.blocket.se/view/2660023.htm?l=0&c=1&city=0

frekke skrev:
Klart du ska ha en twin!!! :tummenupp
Har iofs inte åkt nåt fetare fyrcylindrigt än GSX-F 750 (och för att plocka ut effekten ur den fick man juh varva så man trodde skiten skulle rasa) men jag valde twin därför att:

Gött drag genom HELA registret vilket gör att det blir en lite mer lugnare och bekvämare körstil, behöver inte hetsa på toppvarv för att det ska skjuta på.
PHETARE ljud, (men visst... rettor osv låter rätt hårt på toppvarv oxå :tungan )
Behöver inte vara lika mycket häst i en twin vilket gör att de blir billigare att föräkra. (Gäller inte millen hehe...)

Sen är en nackdel att de blir lite ojämnare gång på dem i låga farter, åka i stan e inge höjdare på twinen... men jag antar att rettan e rätt tråkig på Allegatan oxå.

Själv valde jag ducce lite för att de inte känns lika massproducerade som japsarna, har märkt lite roliga reaktioner oxå... folk som inte är insatta i MC men lite intresserade verkar tro att bara för att det är en Ducati är den snäppet grymmare än allt annat. Inget att slanga med dock....

Aja fan va ja skriver och nu är väl risken att folk hoppar på mej angående jappsar vs pastaräjser också :3freak

Skulle jag köpa en hoj för att slanga o leka o kanske misslyckas med en stoppie skulle jag kolla nåt äldre som man inte behöver vara så petig med, typ GSXR1100 kanske? http://www2.blocket.se/view/2660023.htm?l=0&c=1&city=0

du har helt rätt, får ofta att folk kollar på min hoj med trots att det står honda på tanken "fan va cool, va e de för nåt, en sån har jag aldrig sett innan".. etc etc.. :tuttar

tycker det går utmärkt att krypköra med twinen, på allegatan rör jag inte gasen, duger gott att puttra fram på tomgång :D :tummenupp

ed: plocka hem en mille, regga in den som 40KW så ska du få se på billig försäkring ;) plus att du har en av de grymmaste hojar man kan få :Bugar

Last edited:
sven666 skrev:
mjo... rettorna är fina.. gixxern har jag aldrig gillat dock (utseende asså).. bägge går säkert jättefint, MEN dom har ju inget att sätta emot en Mille tex.. :tummenupp

en mille 98-99 kan väl inte va sååå jävla dyr i tÿskland?

Vad säger du?.. både gixxer1000 och Rettan käkar millen till frukost.

På allmänn väg dvs.

Snackar vi bana så ska du ha mille-R för att den ska åka ifrån Rettan och Gixxarna. Punkt. :fakta

Klart man kör Mille R med kolfiber, Brembo bromsar, Magnesiumfälgar och Öhlins....

Tuffa på tomgång.... Hmm... Funkar inte med en race hoj!! Stendör direkt! Här behövs det varvas... :lol

RSV_R skrev:
Klart man kör Mille R med kolfiber, Brembo bromsar, Magnesiumfälgar och Öhlins....

Tuffa på tomgång.... Hmm... Funkar inte med en race hoj!! Stendör direkt! Här behövs det varvas... :lol

yeah.. tur att man har en touring moppe då :rolleyes:

mille-r är klart värt allt godis, men har man bara 45K kan det bli svårt att hitta en...

Chille skrev:
Vad säger du?.. både gixxer1000 och Rettan käkar millen till frukost.

På allmänn väg dvs.

Snackar vi bana så ska du ha mille-R för att den ska åka ifrån Rettan och Gixxarna. Punkt. :fakta

Jag kan garantera dig att en retta o en gixxer äter en mille-r på banan med.

Tråden börjar komma på avvägar och jag börjar bli nyfiken på hur det går för Vägra_vurpa? Vart är du i tankarna nu? Vad lutar det åt? Nåt på G?

frekke skrev:
Tråden börjar komma på avvägar och jag börjar bli nyfiken på hur det går för Vägra_vurpa? Vart är du i tankarna nu? Vad lutar det åt? Nåt på G?

hehe ja undrar det jag med, fan blir asugen på att skaffa nytt nu jag med :tungan när min hoj ligger i bitar å allt :fatta! hade vart jävligt najs med en mille asså... :rolleyes:

bara att slå en signal om du behöver sälskap att kika på en hoj :tummenupp

Finns en mille R 04:a på mobile.de för 51 000, lite trasig i fronten då men en 04:a är ju inte fel.... Finns annars en lite skadad 99:a för 35 000....

frekke skrev:

Tjena!

Jo, ju mer jag läser vad ni skrivit, desto mer förvirrad blir jag.
Men jag resonerar så här:
En Gixxer 1000 är det jag helst vill ha, men kostar typ 20k till. :kär

En Retta kan jag köpa i slutet av Juni, men jag är skeptisk till kvaliten...(växellådan) :4skrika

En Gixxer 750 måste jag ta upp på slangen med våld på 2:an...
(vill ha det lätt) :D

En "blejd" verkar vara bra kvalitet men kanske lite "tung".... :confused:

En Mille vet jag absolut inget om (förutom att dom är råsnygga)... :rolleyes:

Sven666, Chille, eller nån annan: Vi drar till Strängnäs i slutet av Juni då. Häng på!!!
Det lutar starkt åt Rettan. Vill ha med en "van" kille som vet hur det känns i växellådan när den är slut... :D

Du behöver inte våldta en nyare 750.. lär dig koppla så kommer allt som en dans, men jag kan ju inte det.. men det ska inte vara så svårt.

Vi åker upp och testar Rettan.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...