SvartR1a skrev:Tyvärr har du fel,
Och det baserad du på vad??
Med tanke på att Veidec-hojarna kör jämt och ibland tom lite fortare än STCC-bilarna och en Motogp-hoj detroniserar en 600 så tvekar jag på att en BTCC-bil hakar på en Gp-hoj.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SvartR1a skrev:Tyvärr har du fel,
Poacher skrev:hejdlöst en sån okunskap det finns, banor har raksträckor, vad är det som har bäst acceleration där tror ni?
En väldigt liten kurvbana har säkert en btcc bil fördel, men på en öppnare bana har den absolut inget att hämta mot en motogp hoj, ingenting.
Den står i princip stilla när hojen accar mot en överlägsen toppfart.
Det här har diskuterats förr, och alltid kommer tjafset om att bilar har mer gummi i backen, ja det har de men de lutar UTÅT i kurvan, rita lite kraftpilar, hojen lutar inåt i kurvan.
Och kom nu inte dragandes med F1 en hoj kan inte ha downforce på det sättet så det är helt ointressant.
En motogp hoj må vara en väldigt extrem motorcykel, men den har massor mer gemensamt med våra hojar än en F1 bil har med en vanlig bil.
Man kan nästan säga att enda anledningen att kalla F1 för bil är att den har 4a hjul, den är ett väldigt optimalt fordon.
Läser jag fel eller är det kvalificeringstider för Superbike och snittider för BTCC? isf är det lite orättvist jämfört. Det skiljer väl ändock ett par sek. på en kvaltid och varvtid?!Don Quixote skrev:Tider för superbike 2004: (massa siffror)
Och för BTCC 2004: (massa siffror)
sir Urban skrev:kraft eller accelerationspilar?
acc-vektorerna gör att grejerna ska utåt i kurvan. hur kommer gummiytan in i diskussionen?
morlock skrev:Läser jag fel eller är det kvalificeringstider för Superbike och snittider för BTCC? isf är det lite orättvist jämfört. Det skiljer väl ändock ett par sek. på en kvaltid och varvtid?!
morlock skrev:Läser jag fel eller är det kvalificeringstider för Superbike och snittider för BTCC? isf är det lite orättvist jämfört. Det skiljer väl ändock ett par sek. på en kvaltid och varvtid?!
Chefen Alabama skrev:
SvartR1a skrev:Tror vi blev utslagna på KO.Jag har då alltid fått höra att BTCC bilar ska vara ruggit mycket åka med och att tävlingsbilar kör ifrån allt vad motorcyklar heter speciellt på kurviga banor. Men man lär sig något nytt var dag jag känner mig helt klart överbevisad![]()
mr_Pink skrev:1 eller 2 år sen, kommer inte ihåg vilken tidning, Allt om mc eller Bike tror jag, där jämförde dom det årets vinnare av STCC mot vinnaren av RR, tror det var 600, det testet gick inte till vår fördel...
Ledsen att jag är oklar över tidning och när, men innehållet vet jag..![]()
Bollox skrev:All heder åt dig som erkänner att du trott fel och accepterar annat!![]()
Ni ser? Alla Norrlänningar är inte som V-Gurra!![]()
SvartR1a skrev:Är gurra en norrlänning?![]()
mr_Pink skrev:1 eller 2 år sen, kommer inte ihåg vilken tidning, Allt om mc eller Bike tror jag, där jämförde dom det årets vinnare av STCC mot vinnaren av RR, tror det var 600, det testet gick inte till vår fördel...
Ledsen att jag är oklar över tidning och när, men innehållet vet jag..![]()
Bollox skrev:Han påstår att han är snabbast i Norrland så jag antar det.![]()
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |