Hojåka i Örebrotrakten - the original!

:mad: :huvet :finger :kulspruta :6surkart :machinegu :finger

Förbannade satans jävla helvetes skitförsäkringsbolagsjävlar!!!!!!!! :huvet

Ingen del av MC-försäkringen gäller överhuvudtaget så fort man är på inhägnat område och kör. :mad:
Detta verkar gälla samtliga bolag såvitt jag förstått.
Inga allmänhetens åkningar i år m.a.o Känns ju SKITBRA!!... VERKLIGEN!! :mad:

Som hämnd på samhället tänker jag köra riktigt jävla skitgrisfort och brutalt överallt på allmän väg i år.

Det är ju märkligt att de ska lyckas ta bort det enda vettiga sättet att få "köra av sig" lite utan att riskera både sitt eget och andras liv och hälsa.

Fy helvette vad arg jag är just nu.

blom skrev:
jag fick ett sms av stefan kl 08,00 där han frågade när vi skulle åka på motarden idag och vilka som skulle med. då frågar jag om han vill med och jag får svaret att det är förtidigt på morgonen???
stefan vad ville du igentligen? är du rädd så kan du ju ringa , jag har ju sagt det åt dig :)
Jag skrev faktiskt att jag skulle jobba till lunch.
Hade kunnat följa med om de var senare på dagen.

Kyckling skrev:

Ingen del av MC-försäkringen gäller överhuvudtaget så fort man är på inhägnat område och kör. :mad:

Som hämnd på samhället tänker jag köra riktigt jävla skitgrisfort och brutalt överallt på allmän väg i år.

Det är ju märkligt att de ska lyckas ta bort det enda vettiga sättet att få "köra av sig" lite utan att riskera både sitt eget och andras liv och hälsa.

Hos Folksam hade de inget emot att man körde bana så länge det inte var i tävlingssamanhang.

Kyckling skrev:

Licenskursen kanske inte hade varit så dum ändå...?

Tengil skrev:
Den jag tänkte på var inte mattias utan Nygren, en lumparpolare. (MC ordonans)
Men han var inte hemma så då tänkte jag åka hem till morsan och snikäta lite. På vägen dit kom jag på att Mattias och Åsa bor ju alldeles här och vill säkert att jag kommer förbi och brummar lite för dom. :) Trevligt.
tyvär blev det ingen mat hos mamma för hon va inte hemma... Så jag åkte hem men på vägen dit bor en gammal jobbarkompis. Erik vet väm han ä... "Vår gemensamma vän"(Persa).
Sen åkte jag till en annan kompis, Erik vet oxå vem det är... (Lillle John) och hämtade ett USB minne han lånat.
Sen åkte jag hem och hämtade min rygga så jag kunde handla käk. (fick inge av morsan som nämts vid ett flertal gånger i texten ovan)
Efter att ha snotihop en av värdens bästa köttfärssåser så kunde jag äntligen läggamig och sova sött och drömma om kurviga vägar med bra asfalt. :tummenupp

För övrigt tog jag hojen till jobbet i dag.

Det var fan vad du ska blanda in mig i dina dumheter hela tiden... :D

Gaffa-mannen skrev:
Jag var också på väg ut, men det var precis slut med ström i batteriet. Då blev jag sned och gick hem och surade. :gnissla
Har tid på besiktningen på lördag.

Spring igång skiten

Stefan skrev:
Hos Folksam hade de inget emot att man körde bana så länge det inte var i tävlingssamanhang.
Där räddade ju du min dag kan jag säga. Ett hopp i mörkret. :tummenupp
Tyvärr är de 6000:-dyrare än min nuvarande :(

Kyckling skrev:
Där räddade ju du min dag kan jag säga. Ett hopp i mörkret. :tummenupp
Tyvärr är de 6000:-dyrare än min nuvarande :(
vad är problemet igentligen????????????????????????????????????????????
vill du köra bana så är det väl bara att köra bana? du har ju desutom krasch kåpor.. så länge du inte kör under 1,15 på G-åsen så går det ju inte så fort och då trillar du kanske inte heller :D

blom skrev:
vad är problemet igentligen????????????????????????????????????????????
vill du köra bana så är det väl bara att köra bana? du har ju desutom krasch kåpor.. så länge du inte kör under 1,15 på G-åsen så går det ju inte så fort och då trillar du kanske inte heller :D
Problemet är att arrangören av bandagen kanske inte släpper ut mig på banan överhuvudtaget eftersom jag saknar allt vad försäkring heter.
OM jag vurpar och skadar mig så får jag inte en spänn från någon annan än försäkringskassan... Och de ska tydligen inte vara så generösa.
Och om jag kör på någon annan så den personen blir skadad så kommer jag få slita resten av livet med att betala till honom...

Bortsett från de små sakerna så är det inget problem :tummenupp

Vad rekomenderar ni för däck, Diablo eller Supercorsa?
Diablo är 200:- billigare och det verkar ju som inte jag kommer få köra bana i år ( :( ) så Jag funderar på om billigare är bättre i just det här fallet?
Vet inte om de kanske räcker några mil längre också?

Kyckling skrev:
Vad rekomenderar ni för däck, Diablo eller Supercorsa?
Diablo är 200:- billigare och det verkar ju som inte jag kommer få köra bana i år ( :( ) så Jag funderar på om billigare är bättre i just det här fallet?
Vet inte om de kanske räcker några mil längre också?

Hur mysigt var det att åka på sämre däck med kissen? Hur långt åker du den här säsongen? Snåla inte nu! :7peta

rainman skrev:
Hur mysigt var det att åka på sämre däck med kissen? Hur långt åker du den här säsongen? Snåla inte nu! :7peta
Njae... Tänkte inte så riktigt...
Menade snarare att däck som är bäst på bana kanske inte är så bra på vanlig väg eftersom de kanske inte får upp nån bra temp.
Sitter Michelin pilot race på nu och de borde ju finnas grepp som s*t*n i
men jag har (Läs: hade i höstas när jag köpte hojen) svårt att få upp värme i dem = pissdåligt grepp med ett par otäcka toksläpp som följd.

Så frågan är vilket av de nämnda som är bäst för rent gatåka = Får upp värmen fortast/lättast och behåller den även vid rakare partier.

Så har alla förstått? Eller ska jag ta det igen? :D

erik skrev:
Spring igång skiten
Har man en startmotor i ramen är det ju inga problem. Men nu snackar vi Motor... Jag måste upp på trean för att inte bakhjulet ska låsa upp sig. Och när jag väl får fart på motorn måste jag deaktivera immobilizern med fjärren innan den börjar tända. :tummenupp

Gaffa-mannen skrev:
Har man en startmotor i ramen är det ju inga problem. Men nu snackar vi Motor... Jag måste upp på trean för att inte bakhjulet ska låsa upp sig. Och när jag väl får fart på motorn måste jag deaktivera immobilizern med fjärren innan den börjar tända. :tummenupp
byt hoj..

Kyckling skrev:
Problemet är att arrangören av bandagen kanske inte släpper ut mig på banan överhuvudtaget eftersom jag saknar allt vad försäkring heter.
OM jag vurpar och skadar mig så får jag inte en spänn från någon annan än försäkringskassan... Och de ska tydligen inte vara så generösa.
Och om jag kör på någon annan så den personen blir skadad så kommer jag få slita resten av livet med att betala till honom...

Bortsett från de små sakerna så är det inget problem :tummenupp
men du verkar ju helt nere nu kyckling.. så mycket bana har du väl inte kört tidigare heller, eller?

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!