Hojåka i Örebrotrakten - the original!

Kyckling skrev:
Vad rekomenderar ni för däck, Diablo eller Supercorsa?
Diablo är 200:- billigare och det verkar ju som inte jag kommer få köra bana i år ( :( ) så Jag funderar på om billigare är bättre i just det här fallet?
Vet inte om de kanske räcker några mil längre också?
köp gts eller vad fan dom nu heter du tyckte ju att dom var bra :)

Kyckling skrev:
Förbannade satans jävla helvetes skitförsäkringsbolagsjävlar!!!!!!!! :huvet

Ingen del av MC-försäkringen gäller överhuvudtaget så fort man är på inhägnat område och kör. :mad:
Detta verkar gälla samtliga bolag såvitt jag förstått.
Inga allmänhetens åkningar i år m.a.o Känns ju SKITBRA!!... VERKLIGEN!! :mad:

Som hämnd på samhället tänker jag köra riktigt jävla skitgrisfort och brutalt överallt på allmän väg i år.

Det är ju märkligt att de ska lyckas ta bort det enda vettiga sättet att få "köra av sig" lite utan att riskera både sitt eget och andras liv och hälsa.

Fy helvette vad arg jag är just nu.
Jag har nu dragit igång världens utredning på Folksam (med bl.a skadechefen) för att få reda på EXAKT hur de ställer sig till det här. Trafikskadelagen, om man tolkar den som de kommer göra, säger att trafikdelen EJ täcker körning på bana. Trafikskadelagen är skriven på ett sånt sätt att tolkningen man gör är att ALL åkning jämställs med tävling. Detta är inget som är unikt för nåt bolag utan det är en lag. Jag bad morsan kolla med skadechefen lite noggrannare vad man måste göra för att ha ett skydd mot personskador och skita i skador på hojen.

Intressant i sammanhanget är vad hemförsäkringen täcker eftersom jag förra året fick ersättning på ställ mm därifrån. Visserligen en ny självrisk men det hjälpte ju trots allt en hel del.

Jag bad även om att skadechefen skulle tycka lite själv om det här eftersom jag lovade att folk kommer DÖ (vilket är sant) pga den nya texten i trafikskadelagen. Ska bli intressant...

Glöm inte heller att det här funkar på samma sätt som när vi ringer runt och kollar premierna. Samma skada kommer behandlas på tre olika sätt om du ringer tre gånger till samma bolag...

Watch this space !!!

Last edited:
Supermoto skrev:
Jag har nu dragit igång världens utredning på Folksam (med bl.a skadechefen) för att få reda på EXAKT hur de ställer sig till det här. Trafikskadelagen, om man tolkar den som de kommer göra, säger att trafikdelen EJ täcker körning på bana. Trafikskadelagen är skriven på ett sånt sätt att tolkningen man gör är att ALL åkning jämställs med tävling. Detta är inget som är unikt för nåt bolag utan det är en lag. Jag bad morsan kolla med skadechefen lite noggrannare vad man måste göra för att ha ett skydd mot personskador och skita i skador på hojen.

Intressant i sammanhanget är vad hemförsäkringen täcker eftersom jag förra året fick ersättning på ställ mm därifrån. Visserligen en ny självrisk men det hjälpte ju trots allt en hel del.

Jag bad även om att skadechefen skulle tycka lite själv om det här eftersom jag lovade att folk kommer DÖ (vilket är sant) pga den nya texten i trafikskadelagen. Ska bli intressant...

Glöm inte heller att det här funkar på samma sätt som när vi ringer runt och kollar premierna. Samma skada kommer behandlas på tre olika sätt om du ringer tre gånger till samma bolag...

Watch this space !!!
det är helt otroligt hur det är igentligen. dom har ju inte precis någon mall att gå efter.
och som du säger man kan få tre eller fler olika uppgifter från samma bolag??
det man ska göra är väl igentligen att få det utskrivet från den man snackar med om man nu är nöjd med det som sades.
jag vet inte själv vad dom sagt på mitt bolag men jag kör på och ser glad ut nu harjag ju oxå licens och är försäkrad därigenom vilket är bra.

blom skrev:
det är helt otroligt hur det är igentligen. dom har ju inte precis någon mall att gå efter.
och som du säger man kan få tre eller fler olika uppgifter från samma bolag??
det man ska göra är väl igentligen att få det utskrivet från den man snackar med om man nu är nöjd med det som sades.
jag vet inte själv vad dom sagt på mitt bolag men jag kör på och ser glad ut nu harjag ju oxå licens och är försäkrad därigenom vilket är bra.
Du är inte försäkrad genom din RR-licens så fort du befinner dig på en bana. Bara om det är organiserad träning/tävling såklart. Värt att tänka är oxå att försäkringen vi får genom SVEMO är JÄVLIGT dålig och bör kompletteras med ytterliggare försäkring/ar.

blom skrev:
men du verkar ju helt nere nu kyckling.. så mycket bana har du väl inte kört tidigare heller, eller?
Kanske inte men jag har kört tillräckligt mycke för att veta hur skoj det är och att jag vill köra iaf ett par ggr i år.
Köpte ju en R6 just för kunna blåsa på så mycket jag övehuvudtaget törs på bana och aldrig nånsin behöva känna att det är hojjen som sätter gränser. :3freak

Känns lite som ett felköp just nu, kunde ju lika gärna köpt en Z1000 istället :kär

Gaffa-mannen skrev:
Har man en startmotor i ramen är det ju inga problem. Men nu snackar vi Motor... Jag måste upp på trean för att inte bakhjulet ska låsa upp sig. Och när jag väl får fart på motorn måste jag deaktivera immobilizern med fjärren innan den börjar tända. :tummenupp

äsch då, min 125:a 2-takt låser också hjulet om jag försöker springa med för låg växel i (1:an alltså...)

Kyckling skrev:
Kanske inte men jag har kört tillräckligt mycke för att veta hur skoj det är och att jag vill köra iaf ett par ggr i år.
Köpte ju en R6 just för kunna blåsa på så mycket jag övehuvudtaget törs på bana och aldrig nånsin behöva känna att det är hojjen som sätter gränser. :3freak

Känns lite som ett felköp just nu, kunde ju lika gärna köpt en Z1000 istället :kär

Utan någon form av försäkring blir man säkert inte utsläppt på en allmän åkning. Jag TROR att banans egna försäkring täcker vid sådana tillfällen då andra försäkringar inte gäller, så var det i alla fall för licensierade förare som åkte på en icke svemo-godkänd bana (t.ex. Kinnekulle) där tävlingslicensens försäkring inte gäller. Sen om den försäkringen är bra eller inte är en helt annan sak.

Supermoto skrev:
Du är inte försäkrad genom din RR-licens så fort du befinner dig på en bana. Bara om det är organiserad träning/tävling såklart. Värt att tänka är oxå att försäkringen vi får genom SVEMO är JÄVLIGT dålig och bör kompletteras med ytterliggare försäkring/ar.

Jag har en olyksfallsförsäkring i folksam som jag har genom att jag sparar pengar på ett konto där men den betalar nog bara begravningen om jag dör...

Sen har jag försäkringen på MCn och en olycksfall genom Metall typ 25kr mån(som gäller för allt) och en olycksfall via hemförsäkringen (gäller dock inte för alla sporter, typ flygning) och en via Svenska Skärmflygförbundet som gäller för allt... Man kan aldrig vara nog olycksfallsförsäkrad. :mattias

En flygkompis till mig krachade i Turkiet och bröt ryggen. Tur som det var blev han inte lam men det kostade honom ganska presis 100 000kr för sjukhus i Turkiet och resa hem... :död Man kan försäkra stefans hoj 2år för dom pengarna! :rofl

Supermoto skrev:
det är sant men du blir ju ialf inte rövknullad ända till roten om det händer något

Olof fick elräkning på 32 031 kronor

I slutet av 2002 flyttade Olof Löfstrand in i den lilla trävillan i Hedesunda. Han eldade med ved, värmde mat i mikron och använde energisparande glödlampor.Nyligen damp elräkningen ned i postlådan: 32 031 kronor!

blom skrev:

I slutet av 2002 flyttade Olof Löfstrand in i den lilla trävillan i Hedesunda. Han eldade med ved, värmde mat i mikron och använde energisparande glödlampor.Nyligen damp elräkningen ned i postlådan: 32 031 kronor!
nästan som stefans försäkring ju :D

blom skrev:

Och badade bastu bara fem ggr i veckan eller? :rolleyes:

Halvkul att betala en sån räkning.

Fick en kompletterande räkning på 4500 den här månaden, det är alltså utöver dom vanliga elräkningarna... :mad:
Jävla idioter på sydkraft! :död

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...