Hjälp mig hitta en hoj!

Babomba

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2013
Hoj
Yamaha XT660X, Yamaha YZF 250, Honda CBR600
Tjenare!

Nu i sommar ska jag ta MC kort och håller på att titta runt på Motorcyklar och håller på att bli galen med dom nya reglerna. Jag är 21 år och är då som ni vet begränsad till 35KW. Sporthojar verkar vara alldeles för dyra i försäkring och är inte så sugen på att strypa en hoj som kommer gå dåligt.

Så det som verkar passa mig bäst verkar vara en Supermotard. Kravet som jag har är att man ska kunna skjutsa på den samt att priset inte drar iväg alldeles för mycket.

Tacksam för tips och hjälp mig nu finna den rätta hojen till mig! :kär

Mvh.

Last edited:
Men den är såååååååååååå jävla slö, och tung.
Då hade jag mycket häldre lagt pengarna på en ktm 640,625 eller 660, alternativt 690 SM.

jag har själv gjort tabben att köpa en 660, fixade en massa modds men den vart fortfarande slö och tung sen skaffade jag en gammal 640 från 2003 och den var 20 gånger roligare att köra, samma försäkringspeng, bra serviceintervall.

Då hade jag mycket häldre lagt pengarna på en ktm 640,625 eller 660, alternativt 690 SM.

jag har själv gjort tabben att köpa en 660, fixade en massa modds men den vart fortfarande slö och tung sen skaffade jag en gammal 640 från 2003 och den var 20 gånger roligare att köra, samma försäkringspeng, bra serviceintervall.

Har tittat lite på 625 men finns så få av dom samt brukar dom kosta en del. 640 är ju brutalt snygg! kom med flera tips! :D

Viktigt att notera är att du nog menar att du köpte en Yamaha Xt660 om KTM 640 var 20ggr roligare.
En KTM 660 är nämligen 20ggr roligare än en original 640.

Men KTM 625 640 och 660 är endast reggad för en person? Alltså får inte skjutsa.

Men KTM 625 640 och 660 är endast reggad för en person? Alltså får inte skjutsa.

Menar du det som står på transportsstyrelsens hemsida, isf så står det så på alla som jag har kollat på. Även fast de har haft fotpinnar och gott om plats för en passagerare.

Vill minnas att efter 2005 så får man skjutsa på 625 (tror det gäller 660 med), 640 är det nog tidigare än så. Men särskilt bekvämt lär det ju inte vara och de nyare modellerna springer gärna iväg i pris.

Vill minnas att efter 2005 så får man skjutsa på 625 (tror det gäller 660 med), 640 är det nog tidigare än så. Men särskilt bekvämt lär det ju inte vara och de nyare modellerna springer gärna iväg i pris.

Om det är bekvämt eller ej är lite skit samma bara det går att skjutsa :gnissla Men som du säger så drar det iväg i priset rätt så fint om man ska kolla på dom lite nyare modellerna.....

Om det är bekvämt eller ej är lite skit samma bara det går att skjutsa :gnissla Men som du säger så drar det iväg i priset rätt så fint om man ska kolla på dom lite nyare modellerna.....

DRZ400SM finns ju också, där får du ta passagerare och de funkar på A2 vad jag vet.

DRZ400SM finns ju också, där får du ta passagerare och de funkar på A2 vad jag vet.

Jo helt okej hoj dock så hittade jag bra en på blocket.....

Går lite i tankarna om att köpa en Aprilia RS 125cc och trimma den. Så som ny Cylinder från Polini som är 154cc mm.

Skulle det vara något?

hmm nä kom och tänka på att det inte skulle vara någon vidare.
Men tittade lite igår och såg en Suzuki GS 500 som jag tycker var riktigt snygg trots sin ålder, och ser god potential att kunna fräscha upp den.
Samt så behövs den ej strypas då effekten inte överstiger 35KW! :banana

ER6

Sportig, går o åka två utan problem, snygg, ubber bilig o försäkra...

Min e till salu på säljesdelen ;)
Ska ha mt01 eller streetfighter därför ja säljer...:yoparty

Fz6n 98hk! helt klart en kvickare och roligare hoj än er6an enl mig!

billig i försäkring, lätt att strypa, skön kör ställning & inga problem att åka 2 på!

//FA

ER6

Sportig, går o åka två utan problem, snygg, ubber bilig o försäkra...

Min e till salu på säljesdelen ;)
Ska ha mt01 eller streetfighter därför ja säljer...:yoparty

billig i försäkring, lätt att strypa, skön kör ställning & inga problem att åka 2 på!

//FA

Riktigt snygga hojar dock så drar priset iväg en del på dom samt så vill jag undvika att strypa. Ska jag komma upp i dom prisklasserna skulle jag faktiskt hellre valt valt en KTM Duke 390 som ska komma ut i år. Såg den på MC-mässan så sjukt snygg!

23399_10151256398842399_456969909_n.jpg

Tänk på att om du tänker strypa en hoj så får inte original effekten vara med än 70 kW.
Om du tänker använda din hoj och övningsköra på och sedan köra upp med den, måste effekten ligga mellan 25 - 35 kW

Tänk på att om du tänker strypa en hoj så får inte original effekten vara med än 70 kW.
Om du tänker använda din hoj och övningsköra på och sedan köra upp med den, måste effekten ligga mellan 25 - 35 kW

Jag vill helst av allt köpa en hoj som jag inte behöver strypa. Men det där med att det inte fick vara mer än 70kW hade jag ingen aning om :rodnar Tackar för tipset!

Kom även på en grej, såg att vissa hojar låg på 36kW godkänner dom det eller sågas det helt?

Det finns många hojar som du kan köpa billigt och som även har en billig men bra försäkring. På bilsport och mc kan du försäkra hojar som är minst 20år gamla för ca 1500/år helförsäkring oavsett hur gamal du är. Det finns gamla hojar som går lika bra som dom nyare men som kanske inte ser lika sportiga ut, men dom är billiga att försäkra och det är kanske det som spelar mest roll när man inte haft kortet så länge.

den överstiger 70 kw så det spricker med A2kortet dåvva...

men den går lätt att skjutsa med, det har du rätt i, jag har kört en del i sommar med tjejjen bakpå. :)

//FA

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back