ingetnamn
Medlem
- Gick med
- 16 Mar 2013
- Hoj
- na
Hej!
Har precis köpt mig en Kawasaki KZ650-D4 som ska bli till en café racer. Är helt ny på hojbyggen så en del frågor kommer säkert att dyka upp med tiden. Den första frågan gäller sportluftfilter som givetvis är ett måste för att få bort luftburken och en mer "strippad" look.
Förgasarna som sitter på hojen är Mikuni VM24ss. Är det bara att montera på filtren eller är det något jag ska tänka på? Kommer förgasarna behövas bestyckas om (gärna teknisk förklaring varför? Har det med motstånd att göra?) ?. Om så är fallet, tips på annan lösning? Är dessa förgasarna så kallade vakuum förgasare, hur ser man skillnad på vakuum och en "klassik" förgasare?
Här följer en länk till service manualen för den som vill se den: http://jarlef.no/Kawasaki/PDF/Z650/Files/KZ650-1981manual.pdf
Tack på förhand!
Har precis köpt mig en Kawasaki KZ650-D4 som ska bli till en café racer. Är helt ny på hojbyggen så en del frågor kommer säkert att dyka upp med tiden. Den första frågan gäller sportluftfilter som givetvis är ett måste för att få bort luftburken och en mer "strippad" look.
Förgasarna som sitter på hojen är Mikuni VM24ss. Är det bara att montera på filtren eller är det något jag ska tänka på? Kommer förgasarna behövas bestyckas om (gärna teknisk förklaring varför? Har det med motstånd att göra?) ?. Om så är fallet, tips på annan lösning? Är dessa förgasarna så kallade vakuum förgasare, hur ser man skillnad på vakuum och en "klassik" förgasare?
Här följer en länk till service manualen för den som vill se den: http://jarlef.no/Kawasaki/PDF/Z650/Files/KZ650-1981manual.pdf
Tack på förhand!