Hjälp! Installation sportluftfilter (konfilter)

Jag hade en z550 -81 och det räckte med en liiten spricka i gummit mellan förgasare och luftburk för att
den skulle gå illa, så man förstår att det är problem med att byta filter. Jag satte på separata filter, fast större
av skumgummimodell av bra kvalité. Det är inte bara motståndet som är problemet, burken fungerar lite som
utjämnare av insugspulserna också, vilket inte separata filter gör.

För övrig refererade min verkstadshandbok till problemet med att få loss förgasare samt passa in luftburken
som i princip ogörbart, och bad läsarna och hjälp ifall någon hittade på ett knep. Haynes:3freak:hihi

Slutade grina och tog tag i görat! Orginal huvudmunstycke var 102.5, provade nu först 115 och då gick hojen MYCKET bättre den fick dock kämpa lite kändes det som. Svårt att höra på bara ljudet då jag inte är van vid ljudet av konfiltren. Stiftet var lite lätt vitt på toppen så jag jag ska nog prova att gå upp till 118.5 eller 120.

Flyttade ner klipset på nålen (dvs höjde den), tyvärr blev det ingen provkörning. Återkommer med resultat när jag testat lite mer.

Kommer säker behöva mer hjälp så har startat en hojbyggartråd, gå gärna in och kom med feedback.

Länk: http://www.sporthoj.com/forum/showt...E9-racer-light&p=5772152&posted=1#post5772152

Hej intressant tråd
Har exakt samma problem med min gsx 1100-84
Den startar med full choke sedan när man försöker gasa dör den
har 4.1 och typ KN filter
sitter 120 org i munstycke gick upp till 130 men det blev inte bättre, den gick sämre.
Jag tror man måste labba med luftskruven .
Jag undrar om det är någon som vet om man måste Dynojett kitta fuggarna
eller om någon har gjort detta förut som kan komma me :).
Assvalten är ju snart torr, man vill ju gasa.

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort