Hjälp i skinnställsjungeln!!!

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Tänkte handla nytt skinnställ inför nästa sessong (det andra hade ju en tedens till att gå sönder av sig själv :rolleyes: ).
Funderar bara på om jag kanske ska handla separat jacka samt separata byxor istället för helställ. Eller om jag ska köpa ett delbart (som jag hade i sommras). Tänker mest på säkerheten, hur stort skillnad är det på att köra med separata delar kontra ett delbart eller ett helställ?

Och vet några några bra affärer i mellan sverige eller några bra websiter?

Är tacksam för all hjälp jag kan få :tummenupp

Last edited:
Börja med att kika på helställ med mycket vaddering, kevlartyg i grenen, ventilerat och med ordentliga skydd (eller som kan tas ur och ersättas med "safety west" o.d.) och dubbel- eller trippelsömmar och med jämn och fin skinnkvalitet. Lämplig prisnivå är 15.000:- och uppåt :) (finns begagnade rejsställ för en billigare penning)

TomK skrev:
Börja med att kika på helställ med mycket vaddering, kevlartyg i grenen, ventilerat och med ordentliga skydd (eller som kan tas ur och ersättas med "safety west" o.d.) och dubbel- eller trippelsömmar och med jämn och fin skinnkvalitet. Lämplig prisnivå är 15.000:- och uppåt :) (finns begagnade rejsställ för en billigare penning)

"15000:- och uppåt" ehhh.... :kocko Nu när det är lågsäsong får man ett för mycket billigare peng...+mcmässa i vår...

TomK skrev:

Ett jätte fint tips, men jag har tänkt mig lite mer runt 8 000 kr.

Jag köpte ett ställ som heter Dainese Monza. Tvådelat och snyggt, priset var ok ochså: 8495:-

R1bjorn skrev:
"15000:- och uppåt" ehhh.... :kocko Nu när det är lågsäsong får man ett för mycket billigare peng...+mcmässa i vår...

Man får vad man betalar för... (men visst kan man hitta rabatter eller köpa begagnat och få motsvarande prylar)

har ett daniese motodrom, kostade 7995 på yammacenter i götet.... Svinigt gött..... Tjejen har ett dainees monza damvariant..... 8400 kosta hennes tror jag.....RIKTIGT snyggt å verkar va schysst som as....

jag röstar på dajnäse iallfall!!!

det finns billigare ställ med samma kvalitet \/ nedan...

Last edited:
Akora! jag köpte mitt ställ på Yamahacenter i Helsingborg, men det finns garanterat på fler ställen, lelles har med det i sina reklamer nu.
Är riktigt nöjd med det. Men gå inte för mycket på märket.. prova stället och få en uppfattning. Provade ett IXS i samma prisklass, och det satt kasst på mig.
Ett tips jag har fått är att undvika ställ med vitt på.. svårt att hålla rent och snyggt. Men det kanske bara är för posörer? :rolleyes:

köp detta ställ... Skönare ställ hittar du inte!!
430536.jpg

är det snarare inte viktigare att ha bättre skydd om man kör på gata jämfört med bana?

när ja va på mc-kompaniet så påstod dom att ett delat ställ inte behöver vara osäkrare än ett helställ. dragkedjan håller lika bra som skinnet i sig.

lite funderingar bara!

Mvh. Hannes

WASP skrev:
I den prisklassen kan du få helställ Arlen Ness :tummenupp

Har ett Arlen Ness ställ som köptes i våras. Inte en dragkedja är hel. :huvet
Snyggt men grymt dålig kvalite på dragkedjorna.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park