Hjälmförvaring hemma?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Hur förvarar ni hjälmarna hemma? Jag har letat efter lämpliga krokar att sätta på väggen, men inte hittat några som verkar vettiga :va :confused:
Kom med tips om hur ni gör! :)

Hoztic skrev:
Tja!

Hur förvarar ni hjälmarna hemma? Jag har letat efter lämpliga krokar att sätta på väggen, men inte hittat några som verkar vettiga :va :confused:
undersängen? garderoben? som prydnad? ( :hihi )

lägger den uppe på hatthyllan. Funkar fint.

På en hatthylla förvarar jag min hjälm...elr så lägger jag den mitt på golvet på mitt rum...lite olika från dag till dag...:)

köpte en hylla på IKEA med fästen o allt.
Passade perfekt för våra 2 hjälmar.

Har en hemmabyggd konstruktion med trubbiga krokar, kan ta en bild om du vill.

Hoztic skrev:
Tja!

Är en sådan lämplig?
Portacasco från Handelsboden?

Själv lägger jag hjälmen på en pall i hallen med "täcket" på som följde med. (AGV Flyer)

Lägger hjälmen på sadeln på hojen i garaget, handskarna vid panelen och skinnstället och stövlarna brevid på en kista.

Så nu vet ni det. :hihi

Så här står våra... Varför krångla till det?

DSC_1049.jpg

har själv hjälmen i tillhörande påse o sen i lådan som ligger i gardroben kanske lite överdrivet men då man inte kan köra så jätte ofta ändå funkar de fint.

Hoztic skrev:
Tja!

I en bokhylla som står i en garderob

en hylla i hallen, skall byta till glasskivor och sätta spotlights uppe och nere.

en hjälm saknas på bilden.

Bifogat

• P1010327.jpg
    P1010327.jpg
    30.2 KB · Visningar: 470
Just nu står mina hjälmar på hatthyllan och Zebs hjälmar på baren och nån i förrådet. Snart kommer min 3 hjälm och då blir det 6 hjälmar/2 personer här hemma. Tänkte bygga en hängare till alla hjälmar så man kan ha dem hängande i hallen över varandra.

garagegolvet, känns som en tidsfråga innan den åker i backen om den hänger på en krok eller ligger på en hylla??

*/ ?>
Back