Hittar ingen hoj som fyller mina önskemål. Är jag för kräsen???

Är själv ute efter något liknande. Just nu står väl valet mellan Firestorm, SV1000 och TL1000R.

SV1000 får man riktigt bra pris på hos Suzuki Märkesförsäkring via länsförsäkringar, har inte kollat upp TL1000R ännu, firestormen känns för dyr med tanke på vad man åker(beror på min ålder) :P

Samma här och har typ bestämt mig för TL1000R bara jag hittar en med "bra" pris, Märkesförsäkring hel/hel var 5k nånting för mig, sthlm, 31 år. :tummenupp

Va egentligen inte därför jag skrev från början. Men kom på att polaren ska sälja sin gula Suzuki TL1000R -98. Finns på blocket.
http://www.blocket.se/jonkoping/Suzuki_TL1000R_27508772.htm?ca=17&w=1&last=1

Ducati 996 är hojen för dig!

Alla saker du beskriver har den.
Ingen annan hoj för dom pengarna har samma sex appeal
Ingen annan hoj har samma renodlad avskalad körglädje
Fullsmetat med öhlinare, brembo o inställningsmöjligheter till förbannelse
Högt dragna Termignonidämpare som låter som åskan går

Jag kan sträckköra iaf ett par tankar med min, fast jag är ju lite kortare än vad du är (180cm). Damen brukar bli lite stel och vilja ta en bensträckare efter ca 15-20mil. Men det är ju rimligt.

I min bok är det fan så mycket roligare att ha en hoj som man älskar med hela hjärtat fast som kanske inte är kanon på en 100milatur än en japse som är skitbra o åka långt med men som man inte känner en uns av kärlek när man tittar på den...

Du VET att det är en hypersport du egentligen vill ha, och alltid drägglat över. Slå till!

Last edited:
Tycker du ska provköra en Superduke! Den har ganska sportig körställning, iaf om man jämför med min supermoto. Bra försäkring, massa krut i motorn, busvänlig och massa attityd :)

Tycker du ska provköra en Superduke! Den har ganska sportig körställning, iaf om man jämför med min supermoto. Bra försäkring, massa krut i motorn, busvänlig och massa attityd :)

Vart är det bra försäkring på Superduke? Om man inte är 45 och bor på landet för då är allt "billigt" spelar inte motorcykeln så stor roll.

benelli-tornado-large.jpg

Buell 1125R kanske?

Försäkringen går att leva med och den kan leverera det du vill ha ut av en sporthoj..

Ducati 996 är hojen för dig!

Alla saker du beskriver har den.
Ingen annan hoj för dom pengarna har samma sex appeal
Ingen annan hoj har samma renodlad avskalad körglädje
Fullsmetat med öhlinare, brembo o inställningsmöjligheter till förbannelse
Högt dragna Termignonidämpare som låter som åskan går

Jag kan sträckköra iaf ett par tankar med min, fast jag är ju lite kortare än vad du är (180cm). Damen brukar bli lite stel och vilja ta en bensträckare efter ca 15-20mil. Men det är ju rimligt.

I min bok är det fan så mycket roligare att ha en hoj som man älskar med hela hjärtat fast som kanske inte är kanon på en 100milatur än en japse som är skitbra o åka långt med men som man inte känner en uns av kärlek när man tittar på den...

Du VET att det är en hypersport du egentligen vill ha, och alltid drägglat över. Slå till!

JAAAA! Jag vet att det är en 996:a jag vill ha...:banana men det finns ju inga vettiga till försäljning. Den måste vara röd och helst vill jag ha en under 2500mil, men får vara glad om jag hittar en som gått under 3600mil.

Får leta upp ett reg nummer och kolla försäkringen på dem bara så den inte är lika dyr som en modern sporthoj bara. Då kan jag lika gärna slå till på en K7-K8.

//KaliZ

Här är en twin med alla rätt.
2 liter
Harley
Sportster
200 hk
Fräsigt funktionell design
AFR-logger
Torrkoppling
Stötstänger
Luftkylt

[YOUTUBE-ID]hwDSRagM07k[/YOUTUBE-ID]

Attityd
V-twin
Körglädje
Sittställning
Billig försäkring
Köregenskaper..... Kan hålla på i alla evighet , så masa dig iväg o provkör:tummenupp

7458932625.jpg

Härligt! Bara att sluta förneka:)

Jag betalar 10lax hel/hel på min. 26år, Uppsala. Länsförsäkringar

sen om det är billigt eller inte...

Härligt! Bara att sluta förneka:)

Jag betalar 10lax hel/hel på min. 26år, Uppsala. Länsförsäkringar

sen om det är billigt eller inte...

Du ska ju givetvis ha en [SAMMA MODELL SOM SVARANDE ANVÄNDARE KÖR], för den är [SAMMA ARGUMENT SOM ALLA ANDRA SVARAR MED].

Provkör :tungan

Här är en twin med alla rätt.
2 liter
Harley
Sportster
200 hk
Fräsigt funktionell design
AFR-logger
Torrkoppling
Stötstänger
Luftkylt

[YOUTUBE-ID]hwDSRagM07k[/YOUTUBE-ID]

TS tyckte att en 916, 996 skulle innebära för många "driftstopptimmar", tror inte den där har färre :tungan. Sen verkar markfrigången vara bristfällig också. :crash

-

Vet inte varför, men när jag läste första inlägget slog mig tanken "Aprilia Falco".
Ingen aning om det är en bra hoj, men Biscaya har en "ny" 01:a för 80 papp...

Bifogat

• falco.jpg
    falco.jpg
    73.4 KB · Visningar: 52
Duccen är ett solklart bra val..
- 916/996 är bra value for money, speciellt -98 och äkldre om man ringer rätt försäkringsbolag. Min SPS kostar 3500 hel/hel med 3k i självrisk.
MÅNGA olika varianter.. S/SP/SPS/R är "värre"
- SS 900/1000ds är bra hojar, men lika extrem körställning som 916. Dock har jag flera polare som är 190+cm som åker SS. Mindre än 900 bör du inte titta på.
- ST? Ducces "Sports Touring" hojar är undervärderade! Ta en ST4s så får du en 996 spis i bra chassie med mer komfort. Ses också på banan i mellan till snabba grupperna med bra fart.
ST2 - 944cc 2-valve SOHC - Lite seg..
ST3 - 944cc 3-valve SOHC - nyare men fortfarande lite låg effekt
ST4 - 916cc 4-valve DOHC - Samma spis som Ducati 916
ST4s - 996cc 4-valve DOHC - Samma spis som Ducati 996, finns även med prisbelönt ABS.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT