Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Spontant tänker jag på Scooter...helt suveränt bra.... är jag ute o cyklar??
![]()
Spontant tänker jag på Scooter...helt suveränt bra.... är jag ute o cyklar??
![]()
Ingen aning men om du är det så creds till dig, laptop på styret?![]()
Jepp, väldigt off. Lyssna på "Inner Self" som jag länkade in för ett par inlägg sedan så ser du att det inte är mycket gemensamt med scooter.
Är dessutom rätt övertygad om att det inte är någon av de stora plågorna som scooter, faithless, moby, atb o.s.v.
Coola Ola gör väldigt bra gissningar.Inte rätt tyvär men definitivt inne på rätt spår.
![]()
Har du lyssnat nåt på Leftfield?
Har aldrig hört dem. Ska lyssna lite...
En ledtråd till som jag tappat bort tidigare i tråden är att jag tror att låten/artisten KAN heta något rymdinspirerat.
Jag har nämnligen ett vagt minne av att jag vid något tillfälle under den här tiden laddade hem en WAV-fil som någon använde just som bakgrundsslinga på sin profilsida på den aktuella communityn. Jag har för mig att filen hette något "rymdinspirerat.wav"...
...typ "orbit.wav" eller "satelite.wav" eller "nova.wav" eller vad fan som helst som man kan associera åt det hållet...
Jag har givetvis lyssnat på allt spotify rymmer från just The Orb och Orbital tach vare just denna ledtråd....
- Låten har användes en del på både SVT och SR som bakgrundmusik i en del repportage i typ P3 Transit och liknande.
- Jag hörde melodislingan som bakgrundsmusik på en del profilsidor på nån community runt 2002-2004 så låten är gissningsvis från den eran.
Helt säker på att det inte är Thievery Corporation? "Shaolin Satellite" känns som den är nära?
Kan vara hyffsat nära ljudbildsmässigt men det som saknas är den tydliga melodislingan.
Låten jag söker har en unik och specifik melodislinga...
Gå in på Spotify och lyssna på "Schattenmelodie" och "Inner Self" så hör ni två låtar som är åt rätt håll...
Schattenmelodi är förvrängd, sänkt tempo och pålagt eko o.s.v. så den är rätt difus men jag har fått för mig att den där abstrakta melodislingan är just den jag söker... Tänkt dig den melodislingan men i blip-blop-stuket från melodislingan i "inner self" så börjar vi närma oss.
Efter att ha lyssnat på Spotify-låten ger jag dig denna!!
http://www.youtube.com/watch?v=bZnDzzR2DWE
Den är jävligt nära så jag säger bara.....
ALL HEIL CEASAR!!
(och med Ceasar menar jag mig själv)
Jag vet inte hur man får youtube att bli en video här så det blir så här istället.
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |