Hitta låten - svårighetsgrad: SVÅR

ja vaffan allt detta tjohej för todadidatodadida.. Jag förväntade mig ett smorgosboard av moelodiska orgasmer.

Hörde en låt i vintras typ, en form av rocklåt, och mitt i så lät de som de va smurfar som sjöng.. rolig låt, nån som vet va den heter`?

Vad heter låten som spelas i 3:s nya reklam för mobilt bredband och telefoni?

"telefonjack, nej tack".

Jag återanvänder min gamla tråd i jakt på en ännu äldre electro/techo-dänga.. eller iaf från ungefär samma århundrade..
Den låt jag söker är den som ligger i bakgrunden och låter lite som någon typ av stämningsfullt klockspel.
För en kort sekund fick jag för mig att det var Night Train men även om åldern är ungefär densamma så är det helt fel.

Ni kan höra den i bakgrunden om ni besöker denna sida och spelar upp denna långa mix.
http://samurai.fm/groovepleasure/groove-pressure-presents-slyde
(I brist på tidsangivelse: Spola fram till det parti som visas på bilden)
wav.gif

Edit:
Lyssna inte klart på låten för då för ni inte starta den igen utan inloggning...
(Vilket jag givetvis inte har :huvet )

Last edited:
Jag återanvänder min gamla tråd i jakt på en ännu äldre electro/techo-dänga.. eller iaf från ungefär samma århundrade..
Den låt jag söker är den som ligger i bakgrunden och låter lite som någon typ av stämningsfullt klockspel.
För en kort sekund fick jag för mig att det var Night Train men även om åldern är ungefär densamma så är det helt fel.

Ni kan höra den i bakgrunden om ni besöker denna sida och spelar upp denna långa mix.
(I brist på tidsangivelse: Spola fram till det parti som visas på bilden)
View attachment 360488

Edit:
Lyssna inte klart på låten för då för ni inte starta den igen utan inloggning...

Det där partiet på din bild är ju ganska långt... Exakt vilken del är det du menar?

Det där partiet på din bild är ju ganska långt... Exakt vilken del är det du menar?

Den delen dit den rosa/lila markeringen nått(tredje partiet från höger)... Det till höger om markeringen är ju mörkt och alltså inte spelat ännu..
Om man börjar spela låten kan man dra markören till det aktuella partiet...

Last edited:

(I brist på tidsangivelse: Spola fram till det parti som visas på bilden) (markeringen på bilden visar hur långt fram ni skall.)
View attachment 360488

Edit:

Är det ingen som vet? Jag hörde att de spelade den i Globen nyss. Typ fem minuter in i matchen spelade de just den låten i ett spelavbrott.

Tidsmässigt och soundmässigt ligger den relativt nära APK - Resurrection som var låten jag sökte när jag startade denna tråd. Den låt jag söker nu är lite "mörkare" och har en mindre framträdande melodi..

Äntligen!!!
En sissådär 50 youtube-videos senare har jag hittat den. Efter att ha sökt spellistor med klassisk techno/electro från åren däromkring och med någon titel från snarlika låtar hittade jag den till slut, halvägs in i någon spellista....

Klassisk och skön. Så stämningsfull med dova "klockorna" i bakgrunden och en rätt funkig orgel på det.

....
...
Och vilken är det då?

...
....
...

...
...
..

...
...
...

Jaydee - Plastic dreams

http://www.youtube.com/watch?v=jy1YDMBNfdU

förväntade mig något fetare än det där efter all väntan!

förväntade mig något fetare än det där efter all väntan!

Fet är inget ord jag hade använt för att beskriva den.. Skön, stämningsfull men inte fet.. Däremot är irritationen över att inte komma på vilken låt det är man söker, trots att man hört den ett otal gånger, djävligt fet..

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back