Hitta låten - svårighetsgrad: SVÅR

Denna är ju irriterande, kanske rätt?
[YOUTUBE-ID]5U8qS4xnrp8&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Det var en ganska seriös stämning men med den där slingan som loopades. Musiken användes som bakgrund på relativt seriösa reportage. Inte dramatiska reportage men seriösa, typ skildringar av andra länder.
Ledsen att jag trillade in här i tråden så sent, men baserat på din beskrivning så tror jag du letar efter A Warm Place med Nine Inch Nails från skivan The Downward Spiral (1994). Ofta använd som bakgrundsmusik på grund av sin kraftfulla stämning.

[YOUTUBE-ID]G1vxJb6MQ34[/YOUTUBE-ID]

Ledsen att jag trillade in här i tråden så sent, men baserat på din beskrivning så tror jag du letar efter A Warm Place med Nine Inch Nails från skivan The Downward Spiral (1994). Ofta använd som bakgrundsmusik på grund av sin kraftfulla stämning.

Tyvärr inte rätt det heller. :(

Genombrott!!!!!!

Jag tror jag hittat den där förbaskade melodislingan.... Inte säker men det lutar åt det.
Jag satt och rensade en gammal hårdisk och hittade en udda fil. En Midi-fil och jag tror fanimej det är den melodin.

Ta hem filen, byt extension till '.mid', lyssna och ge mig titeln!!!!

Bifogat

Genombrott!!!!!!

Jag tror jag hittat den där förbaskade melodislingan.... Inte säker men det lutar åt det.
Jag satt och rensade en gammal hårdisk och hittade en udda fil. En Midi-fil och jag tror fanimej det är den melodin.

Det var "kill fuck die" med Wasp! Som jag trodde alltså.

Fyra Trisslotter till den som identifierar låten så jag har möjlighet att höra den i dess helhet som mp3:a eller på tuben eller spotify....

Ladda hem textfilen, ändra extension till '.mid'....

Bifogat

Jag vann.

Moahahahahaha :yoparty

Näe, det var ju inte Starchild....
Spela upp midi-filen så hör du ju att det är en helt annan melodi. Dessutom så hör man melodislingan tydligt i den låt jag söker även om det så bara är ett intro eller någon passage mitt i....

Näe, det var ju inte Starchild....
Spela upp midi-filen så hör du ju att det är en helt annan melodi. Dessutom så hör man melodislingan tydligt i den låt jag söker även om det så bara är ett intro eller någon passage mitt i....

ehhh "fäck" oxå

Genombrott!!!!!!

Är det ens en låt?
Superknepig rytmik, och knappast nåt trallvänligt...
Superskum!

Nepp - inte min kopp choklad.

[YOUTUBE-ID]torSobnpVNI[/YOUTUBE-ID]

Nu då !!

00:14 in i låten. Kom igen nu va :D

4 trisslotter till Edge!!!!! :Bugar

PM:a adress så får du dem på posten! SH är så djälva bra!

Det är det där introt som jag sökt. Den första minuten av den där låten har använts i flera radioprogram som bakgrund. fan vad jag funderat och letat.

En av de översta kommentarerna från någon annan som varit i min sits: :hihi

"Finally, this is the version i was after for ages, not the one with the backbeats."

Last edited:
4 trisslotter till Edge!!!!! :Bugar

PM:a adress så får du dem på posten! SH är så djälva bra!

Det är det där introt som jag sökt. Den första minuten av den där låten har använts i flera radioprogram som bakgrund. fan vad jag funderat och letat.

En av de översta kommentarerna från någon annan som varit i min sits: :hihi

"Finally, this is the version i was after for ages, not the one with the backbeats."

vafaen, låten var ju inte ens bra...

:rolleyes:

Den där låten har jag ju lyssnat på tusen gånger medans den här tråden varit uppe. Tom medans jag läst tråden :huvet

Men inte kopplade jag alls.

Vaffan.. Resurrection? Hade du visslat den där slingan hade jag haft den för sex sidor sedan. Det är ju en av de mest kända trancelåtarna genom tiderna, för böveln.

Vaffan.. Resurrection? Hade du visslat den där slingan hade jag haft den för sex sidor sedan. Det är ju en av de mest kända trancelåtarna genom tiderna, för böveln.

1 Jag lyssnar uteslutande på hårdrock
2. Jag kom inte ihåg melodislingan
3. Jag hade aldrig hört mer än den första minuten av låten eftersom just den delen använts som bakgrundsmusik.

1 Jag lyssnar uteslutande på hårdrock
2. Jag kom inte ihåg melodislingan
3. Jag hade aldrig hört mer än den första minuten av låten eftersom just den delen använts som bakgrundsmusik.

Yeah, yeah.. Brukar låta så. :D

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back