Highland Supermoto Cup 2006

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
HW skrev:
Det är en motionsklass, det hänger mer på förarna än på hojarna. Detta besvarar även "Migael":s fråga. Du kan säkert köra med en 125:a men tänk på att Linköpings bana är Sveriges snabbaste med flera långa snabba partier och en 125:a oavsett effekt har väldig låg toppfart. Toppfarten på banan ligger runt 200km/h.

/HW
Å andra sidan slutade väl en motard 3a i RR 125jr på den banan?

Ja vet inte om jag missförstod nu men kommer elit och amatör köra samtidigt?

Olof Eriksson skrev:
Å andra sidan slutade väl en motard 3a i RR 125jr på den banan?

Jo givetvis när han tävlade mot andra 125:or. Alla hade lika långtråkigt på raksträckan.

/HW

Jocke W skrev:
Ja vet inte om jag missförstod nu men kommer elit och amatör köra samtidigt?

Nej, hur fick du till det? Elit har 2 klasser som kör i olika heat, Motion har 2 grupper som kör samma heat men med olika tidtagning.

/HW

Tamtech skrev:
Nä..."runtime error" :argpådato

Måste vara SBS för 4 personer har lyckats registrera sig på några timmar.

/HW

RookieSM skrev:
Jag läste precis igenom Inbjudan, det står att engångslicens går att lösa på plats, hur har ni löst det? Är det inte krav på SuperMotolicens i år och den kan man inte få innan man genomgått utbildning?

Den där frågan har vi inte diskuterat klart ännu. Vi vill ju inte riktigt låsa oss vid SM-seriens licensregler utan lämnar elitklasserna öppna även för b-förare.

To be continued....

Last edited:
HW skrev:
Jo givetvis när han tävlade mot andra 125:or. Alla hade lika långtråkigt på raksträckan.

/HW
Jag har ju inte sett bansträckningen för supermoto men använder man hela den långa raksträckan? Isåfall blire nog ganska trist med min best också.

Finns det nån bild på motardsträckningen?

Neutral skrev:
Det var en kul syn men en standard Aprilia 125 gör inga 200 heller och har betydligt mindre hästar än KTM:en. :)
Ahh, jag trodde inte det skiljde mer än fem hästar eller så! Hursomhelst fränt, "min ordinarie hoj gick sönder och då stod den här i garaget så vi tänkte vafasen, det är väl bara köra". Stack några av RR-killarna i ögonen dock ;D

Last edited:
Man använder inte Hela rakan men tillräcklingt mycket för att varva ur hojen, oavsett märke och cylindervolym.

/HW

Olof Eriksson skrev:
Jag har ju inte sett bansträckningen för supermoto men använder man hela den långa raksträckan? Isåfall blire nog ganska trist med min best också.

Finns det nån bild på motardsträckningen?
Så här är bansträckningen om jag inte tänkt fel.

Bifogat

• sviestadmotard.jpg
    sviestadmotard.jpg
    34.6 KB · Visningar: 125
Olof Eriksson skrev:
Ahh! Måste gå gode fort då, som midlanda ungefär gissar jag? Måste ju gå rätt fort efter S-kurvan där också!

Prostock-fort går det.
Funderar på en Maico 685 till i vår. Det borde räcka. :D

Olof Eriksson skrev:
Ahh! Måste gå gode fort då, som midlanda ungefär gissar jag? Måste ju gå rätt fort efter S-kurvan där också!

6e växel fullgaaaaaaaaaas, 170-180 nånting. Lind hade nog 190 :4skrika

Såhär kommer vi förhoppningsvis göra om banan.

/HW

Edit: Öppna bilden så syns mina blå streck bättre! :tomten

Edit 2: Faan, ska man inte bli stadig på hand efter en öl och en grogg? :öl

Bifogat

• sviestadmotard.jpg
    sviestadmotard.jpg
    30.8 KB · Visningar: 146
Last edited:
HW skrev:
Såhär kommer vi förhoppningsvis göra om banan.

/HW

Edit: Öppna bilden så syns mina blå streck bättre! :tomten

Edit 2: Faan, ska man inte bli stadig på hand efter en öl och en grogg? :öl

Det blåa strecket på långrakan efter det vanliga gruspartiet, där blir grus och ett platåhopp förhoppningsvis...

/Sara-stadig på hand

Jag vill ha hög fart jag, blir stiligare bilder i inbromsningarna då. :rolleyes:

Jahapp, så då måste man kanske trimma ändå.

Olof Eriksson skrev:
Jag vill ha hög fart jag, blir stiligare bilder i inbromsningarna då. :rolleyes:

Jahapp, så då måste man kanske trimma ändå.

Äsch då med din vikt så ligger du ett antal hk före de flesta ändå. Rakan är inte såå lång...

HW skrev:
Nej, hur fick du till det? Elit har 2 klasser som kör i olika heat, Motion har 2 grupper som kör samma heat men med olika tidtagning.

/HW

jaha det 2 grupper i klasserna, fråga mig inte hur fan ja läser :gnissla

:va Det kanske är lite tidigt att bekymra sig över det och det kanske inte ens ÄR ngt bekymmer för det står någonstans, men för oss som planerar att köra motionsklassen, är det något krav på speciella färger på bottenplatta/siffror?

Än så länge kan jag skylla på att jag är rookie OCH tant och om inte det hjälper så fortsätter jag med att jag är senil och närsynt...

Yasha skrev:
:va Det kanske är lite tidigt att bekymra sig över det och det kanske inte ens ÄR ngt bekymmer för det står någonstans, men för oss som planerar att köra motionsklassen, är det något krav på speciella färger på bottenplatta/siffror?

Än så länge kan jag skylla på att jag är rookie OCH tant och om inte det hjälper så fortsätter jag med att jag är senil och närsynt...
Hur det är i Highlandcupen kan jag inte uttala mig om(antar att det är helt fritt som förra året?) men du ska säkert köra fler tävlingar och då gäller svart på vitt för 450 och svart på gult för Open, samma gäller för både A- och B-förare enligt reglementet.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing