Highland Supermoto Cup 2006

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
MikkE skrev:
2255936 En mkt bra dag var det i Linköping!

Dock undrar jag hur det gick med Kaj Karlsson #21, någon som vet?

Slängde upp kameran på en hundradel när jag såg krocken mellan två hojar, tog ett foto i farten när jag var på väg att hoppa åt sidan innan han kom tumlandes förbi mig. Det var otäckt att se kroppen helt slapp och huvudet studsandes som en gummiboll. Jag var först på plats (typ 2 sekunder) och försökte få kontakt med han, inget svar. Kollade efter ambulansen som bara stod där, sprang åt sida lite för att de skulle se mig som pekade och viftade med atmarna. (De var inte snabba måste jag säga, inte funkisen heller). Får nu kontakt med Kaj och han har ont. Skinnstället var uppslitet på vänster sida om midja/revben.
Hoppas det gick bra.

/Micke

Jag siterar Kaj just nu. Han är vid gott mod, undrar när han kan träna.
Har ont i revben och i sidan har fraktur på några revben och en sk blödning på lungan,men ingen fara med det.En kraftig hjärnskakning och när vi lämnade honom igår vid 23.00 tiden hade han pjukat ca5 ggr.Detta gjorde väldigt onr men mkt morfin hjälper.Kaj hoppas att han inte orsakat Calle ngr skador och han hälsar till alla och hoppas komma hem imorgon.Kaj nås direkt på tel 013-268270.Läkaren har också hittat en spricka på 12:e kotan i ryggen men det märker inte Kaj av alls.Nu hälsar Kaj och Christian som just nu siterar Kaj er alla trvlig midsommar.

C.Nilsson skrev:
2257063 Jag siterar Kaj just nu. Han är vid gott mod, undrar när han kan träna.
Har ont i revben och i sidan har fraktur på några revben och en sk blödning på lungan,men ingen fara med det.En kraftig hjärnskakning och när vi lämnade honom igår vid 23.00 tiden hade han pjukat ca5 ggr.Detta gjorde väldigt onr men mkt morfin hjälper.Kaj hoppas att han inte orsakat Calle ngr skador och han hälsar till alla och hoppas komma hem imorgon.Kaj nås direkt på tel 013-268270.Läkaren har också hittat en spricka på 12:e kotan i ryggen men det märker inte Kaj av alls.Nu hälsar Kaj och Christian som just nu siterar Kaj er alla trvlig midsommar.
Aj aj!
Det var såpass ändå med sprickor. Hälsa han från mig att krya på sig!

Last edited:
MikkE skrev:
2257161 Aj aj!
Det var såpass ändå med sprickor. Hälsa han från mig att krya på sig!

Jag ringde & pratade med honom innan. Jag berättade om alla schysta bilder ni lagt upp på honom så han skulle be om en dubbel dos morfin (det är ju trotts allt midsommar) & sen skulle han kolla om det inte fanns ngn dator att nyttja! :tummenupp

Barrett skrev:
2257179 Jag ringde & pratade med honom innan. Jag berättade om alla schysta bilder ni lagt upp på honom så han skulle be om en dubbel dos morfin (det är ju trotts allt midsommar) & sen skulle han kolla om det inte fanns ngn dator att nyttja! :tummenupp
Be han ta kontakt med mig sen så ska han få några snygga bilder av mig :)
info@mjfoto.net eller bara pm här

Last edited:
C.Nilsson skrev:
2257063 Jag siterar Kaj just nu. Han är vid gott mod, undrar när han kan träna.

Usch, lät inge vidare alls. Tråkigt med vurpor. Krya på dig Kaj, hoppas du blir återställd!

Lms.se kunde kanske vara mer uppdaterad, man får ju leta ihjäl sig efter ett klockslag, och ändå inte hitta något. Det enda jag hittar om supermoto cupen är en flyer från den 11 maj. Det var likadant med RR SM tidigare i år.
Tråkit...

/I

Ps. Men jag kommer ändå!

Itssoeasy skrev:
2377348 Det var likadant med RR SM tidigare i år.
Tråkit...
om jag inte minns helt fel så stod den mesta infon om SM:et på 1:a sidan i Kalendervyn, på Roadracing första sidan och under menyn "Tävlingar"

Jag förstår inte riktigthur man kunde missa...

Itssoeasy skrev:
2377348 Lms.se kunde kanske vara mer uppdaterad, man får ju leta ihjäl sig efter ett klockslag, och ändå inte hitta något. Det enda jag hittar om supermoto cupen är en flyer från den 11 maj. Det var likadant med RR SM tidigare i år.
Tråkit...

/I

Ps. Men jag kommer ändå!

Nu är det fixat!
Finns en länk på startsidan samt info på Supermoto-sidan.

/Sara

håkan skrev:
2377474 om jag inte minns helt fel så stod den mesta infon om SM:et på 1:a sidan i Kalendervyn, på Roadracing första sidan och under menyn "Tävlingar"

Jag förstår inte riktigthur man kunde missa...

Jag kanske har fel, men jag har för mig att datum, klasser och vart man anmäler sig om man ska tävla, var betydligt lättare att hitta än vilka tider som gäller om man ville vara där som åskådare.

Btw, såg nu länken på första sidan, ang supermoto, det var precis en sådan jag önskade! :tummenupp

/I

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back