Highland Supermoto Cup 2006

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
RookieSM skrev:
2244644 Nervös? ;)

Nja, dock har har jag aldrig kört i regn och det vore ju bättre att lära sig det på en träning och inte på race.... Sen har jag bara en uppsättning fälgar så om vädret är lite osäkert kan det bli stressigt om däckbyten behövs. Får väl kolla om kyckling lånar ut sina fälgar som reserv.

erik skrev:
2245506 Nja, dock har har jag aldrig kört i regn och det vore ju bättre att lära sig det på en träning och inte på race.... Sen har jag bara en uppsättning fälgar så om vädret är lite osäkert kan det bli stressigt om däckbyten behövs. Får väl kolla om kyckling lånar ut sina fälgar som reserv.
ähh det blir inte regn och blir de det så vetufan hur jag ska ghöra.. hinner jag kränga däck eller ska jag köra på slicks :tungan

blom skrev:
2246197 ähh det blir inte regn och blir de det så vetufan hur jag ska ghöra.. hinner jag kränga däck eller ska jag köra på slicks :tungan

Ja, hinner man inte får man köra på slicks eller ge fan i att köra...

Nu är listorna uppdaterade!!

Det är fullt i rookie men platser finns i open & 450 för den som känner för att köra.

/HW

Hur många varv körde vi förra deltävlingen? Såg att det var 7 nu och fick för mig att det var fler varv förra gången men det kanske det inte var.

Edit: Kollade på mylaps.com och det verkar som att vi i rookie körde 8+6.

Last edited:
8 varv var det tänkt men ni körde så djävla sakta så schemat höll inte. Nu blir det 7 istället så får vi se hur det går till tävling nr 3.

/HW

ps. det kördes för sakta i alla klasser så det var inget rookie-påhopp.

Jag kommer att närvara för att fota litegrann. Bara hojta till om ni vill snacka.
Kommer att beinna mig i Jocke Weidenius #169 depåtält eller ute på banan.
Ses där :)

MikkE skrev:
2248995 Jag kommer att närvara för att fota litegrann. Bara hojta till om ni vill snacka.
Kommer att beinna mig i Jocke Weidenius #169 depåtält eller ute på banan.
Ses där :)

Kan du inte vara flaggvakt då, och stå vid hoppet?
Då kan du ju fota oxå!! :tummenupp

Vi saknar funkisar...utan funkisar blir det ingen tävling....:(

Wheeliegirl skrev:
2249173 Kan du inte vara flaggvakt då, och stå vid hoppet?
Då kan du ju fota oxå!! :tummenupp

Vi saknar funkisar...utan funkisar blir det ingen tävling....:(

Ursäka mig, men jag hoppas inte flaggvakter tillåts fotografera samtidigt.

Barrett skrev:
2249227 Ursäka mig, men jag hoppas inte flaggvakter tillåts fotografera samtidigt.

Man står fler på varje postering och kan därför turas om att flagga. Den som håller i flaggorna gör enbart detta naturligtvis!

Är du hellre utan tävling?

Har du någon du kan ta med dig?

Wheeliegirl skrev:
2249287 Man står fler på varje postering och kan därför turas om att flagga. Den som håller i flaggorna gör enbart detta naturligtvis!

Är du hellre utan tävling?

Har du någon du kan ta med dig?

Ok, i det fallet kan jag väl köpa det. Har bara egen erfarenhet av tävlingar där det är en pers per post. Eftersom en fotograf som regel vill ha koll åt helt motsatt håll som en en flaggvakt är det ju då direkt olämpligt ur det avseendet.

Ingen jag kan garantera, så räkna inte med det. Men ev. följer en kompis med för att hjälpa mig i första hand. Men givetvis tvingar vi honom att flagga om det skulle vara så. Men som sagt, det är ganska osäkert om han ens följer med så...

Barrett skrev:
2249338 Ok, i det fallet kan jag väl köpa det. Har bara egen erfarenhet av tävlingar där det är en pers per post. Eftersom en fotograf som regel vill ha koll åt helt motsatt håll som en en flaggvakt är det ju då direkt olämpligt ur det avseendet.

Ingen jag kan garantera, så räkna inte med det. Men ev. följer en kompis med för att hjälpa mig i första hand. Men givetvis tvingar vi honom att flagga om det skulle vara så. Men som sagt, det är ganska osäkert om han ens följer med så...
SJÄLVKLART får han inte fota SAMTIDIGT!!

Nejdå, vi tvingar ingen såklart! Det löser sig ändå! :tummenupp
Men tack för erbjudandet! :)

Självklart blir det tävling! :banana

En mkt bra dag var det i Linköping!

Dock undrar jag hur det gick med Kaj Karlsson #21, någon som vet?

Slängde upp kameran på en hundradel när jag såg krocken mellan två hojar, tog ett foto i farten när jag var på väg att hoppa åt sidan innan han kom tumlandes förbi mig. Det var otäckt att se kroppen helt slapp och huvudet studsandes som en gummiboll. Jag var först på plats (typ 2 sekunder) och försökte få kontakt med han, inget svar. Kollade efter ambulansen som bara stod där, sprang åt sida lite för att de skulle se mig som pekade och viftade med atmarna. (De var inte snabba måste jag säga, inte funkisen heller). Får nu kontakt med Kaj och han har ont. Skinnstället var uppslitet på vänster sida om midja/revben.
Hoppas det gick bra.

/Micke

Bifogat

• IMG_8909.jpg
    IMG_8909.jpg
    85.4 KB · Visningar: 170
  • IMG_8914.jpg
    IMG_8914.jpg
    106.1 KB · Visningar: 164
Last edited:
MikkE skrev:
2255936 En mkt bra dag var det i Linköping!

Dock undrar jag hur det gick med Kaj Karlsson #21, någon som vet?

Slängde upp kameran på en hundradel när jag såg krocken mellan två hojar, tog ett foto i farten när jag var på väg att hoppa åt sidan innan han kom tumlandes förbi mig. Det var otäckt att se kroppen helt slapp och huvudet studsandes som en gummiboll. Jag var först på plats (typ 2 sekunder) och försökte få kontakt med han, inget svar. Kollade efter ambulansen som bara stod där, sprang åt sida lite för att de skulle se mig som pekade och viftade med atmarna. (De var inte snabba måste jag säga, inte funkisen heller). Får nu kontakt med Kaj och han har ont. Skinnstället var uppslitet på vänster sida om midja/revben.
Hoppas det gick bra.

/Micke

Usch, fan va otäckt sånt här är. :(
Pratade lite med Christian Nilsson & Kaj hade ont i sidan på bröstet & hade inget minne av vad som hade hänt. Togs till sjukan för undersökning & sannolikt lite röntken osv. Verkade nog inte så allvarligt trott allt, men han måste ju sopat i huvudet duktigt. Håller tummarna för att det gått bra!! :Bugar

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back