Hhaahhahahahahahahahäöööö

Köp ett helt gäng... sätter man flera på rad blir effekten säkert ännu bättre......

Denna är dock lite mer realistisk än min favorit... Den eldrivna kompressorn som du kopplade in på batteriet och stack in en slang i insuget och sen skulle du använda den då du behövde effektökning.....

andersson turbo skrev:
Eller vad säger du Brinken , ska vi köpa varsin /QUOTE]

:hihi Fast just nu har jag inte "råd", jag lär fram ragga en vevaxel och rota igenom högen med gamla vevlager. Motorn torskade idag, iofs inte oväntat...

Hehe, schyssta 35 placebo-hästar dom luskat fram ur skiten. Tror jag köper en direkt :tummenupp

Can I use more than one in my vehicle?

Yes, in Fuel Injection/E.F.I. vehicles, up to three Turbonator's have been installed by automotive enthusiasts that race their vehicles.

Yippie! Då kan jag ju börja rejsa med min renault r8 gordini replika -65.
Utan att bygga ny maskin tilll den.
Kanske blir vassare än hojjen med turbonatorn :rolleyes:

Last edited:
Är ingen turbokille eller allt för vass på engelska motortermer heller för den delen......

Undrar bara om jag förstått det hela rätt: Turbonatorn eller va fan den hette är en fläkt som trycksätter luftburken och på detta sätt får man upp till 35 hästar till? Antar att den fungerar enligt samma princip som en luffarturbo då eller?
Gör en insats och upplys en novis :tummenupp

Is it easy to install?
Yes, five minutes and a screwdriver is all it takes. In fact, it is so easy one of Turbonator.com's employees gave one, with the included instructions, to his fourteen year old daughter who installed it in under five minutes!

:rofl :rofl :rofl

den här turbonator har funnits i många år nu! men inte direkt blivit en storsäljare!!! undrar varför :va

andersbrink skrev:
Om en energibesparande funktion inte är originalmonterat på något fordon... kan man ju fråga sig - varför inte?

Därför att alla världens motorkonstruktörer som lägger många miljarder om året på forskning allihop är så dumma att de inte klarar av att konsturera denna manick såklart.....
:rofl

guruville skrev:
Can I use more than one in my vehicle?

Yes, in Fuel Injection/E.F.I. vehicles, up to three Turbonator's have been installed by automotive enthusiasts that race their vehicles.

Yippie! Då kan jag ju börja rejsa med min renault r8 gordini replika -65.
Utan att bygga ny maskin tilll den.
Kanske blir vassare än hojjen med turbonatorn :rolleyes:

Oj! Å om du sätter 3 st så då kan du ju få en effektökning med hela 105 hk!!! :3freak

Har ingen bra bild på bilen för stunden.
Men så här kommmer den att se ut när den är klar.
http://www.mcracingsa.com/renault8ailes7et8pouces.jpg
Ska knacka framnya skärmar efter bilden.Blir nog 16 eller 17" fälgar dock. Djuuupa!
Lyfter in preppade transaxeln idag sen blir det bes.
Ska bygga 16v 2.0 turbomaskin till den i vinter.
Har en bes motor på 80hk (50hkorg)tillsvidare...
Bilen väger 750kg orginal :)
Med 300hk i baken nästa sommar så blir den nog en trevlig skattesmitare
:banana
Sorry att jag tjatar bil på ett hojforum.

Last edited:
Borsiin JR skrev:
Därför att alla världens motorkonstruktörer som lägger många miljarder om året på forskning allihop är så dumma att de inte klarar av att konsturera denna manick såklart.....
:rofl

Ja, kan de inte skriva ett papper på det där, och dra det vid nästa SAE-kongress... Vilka muppets.

Å andra sidan, om folk "märker en skillnad", så ge dem vad de vill ha, man kan ju nästan säga att de förtjänar det...

/J

guruville skrev:
Ska knacka framnya skärmar efter bilden.Blir nog 16 eller 17" fälgar dock. Djuuupa!
Lyfter in preppade transaxeln idag sen blir det bes.
Ska bygga 16v 2.0 turbomaskin till den i vinter.
Har en bes motor på 80hk (50hkorg)tillsvidare...
Bilen väger 750kg orginal :)
Med 300hk i baken nästa sommar så blir den nog en trevlig skattesmitare
:banana
Sorry att jag tjatar bil på ett hojforum.

Neeeej, inte förstöra en av motorsportvärldens ikoner!!!
Det blir INTE snyggt med för stora fälgar på en gammal bil, jag förstår att du jagar fäste, men du får tillräckligt med fäste med feta omönstrade 14".

Jag har sett mer än en Gordini med hjullyft av startplattan i rallycross, detta ofta på illa sopad asfalt och på den tiden oftast med ovärmda däck.

Men om orginal var 50hk så kanske det bara är en vanlig R8 du bygger på, då gör det mindre, även om jag helst hade sett att du behöll normalstora fälgar IAF (jag kräks på bling), och istället satsar på att bygga den till en Gordini.

Vad kör du för låda i den, R8, Gordini eller VW/Porche?

Jag har en drömbil som jag skulle vilja bygga på, BMW 700 Sport Coupé, stoppa en vass motor i den och du har en ultimat sleeper...
Den är dessutom lättare än din rälsbuss :hihi

GuW skrev:
Neeeej, inte förstöra en av motorsportvärldens ikoner!!!
Det blir INTE snyggt med för stora fälgar på en gammal bil, jag förstår att du jagar fäste, men du får tillräckligt med fäste med feta omönstrade 14".

Jag har sett mer än en Gordini med hjullyft av startplattan i rallycross, detta ofta på illa sopad asfalt och på den tiden oftast med ovärmda däck.

Men om orginal var 50hk så kanske det bara är en vanlig R8 du bygger på, då gör det mindre, även om jag helst hade sett att du behöll normalstora fälgar IAF (jag kräks på bling), och istället satsar på att bygga den till en Gordini.

Vad kör du för låda i den, R8, Gordini eller VW/Porche?

Jag har en drömbil som jag skulle vilja bygga på, BMW 700 Sport Coupé, stoppa en vass motor i den och du har en ultimat sleeper...
Den är dessutom lättare än din rälsbuss :hihi

Nja det är ju en major r8 från början så det är inget helgerån.
Fast lite trots allt den har ju bara gått ca 8000 mil sen den var ny och var helt orginal när jag köpte den. Motorn var rasad men jag fick pynta bra ändå för den :( .
Vxlådan som jag lyfte upp idag är en r8 låda med r12 drevsats med r8 slutvxl dock 4vxl.
Riktiga lådan blir betydligt hårigare med Renault r5 alpine delar inuti och 5vxl
med r10 vxlådshus. fälgstorleken jag kommer köra med beror mest på att det är både dyrt och svårt att få tag i vettiga bredäck till mindre tumstrl.
Det här ska bli min sommarbruksbil som kan tvåla till en nyare ferrari/porsche på en raksträcka :yoparty

Jeg har hatt en Simca Rallye II i min barndom. Vi satte i en 1600 motor og kjørte i 3 år før jeg krasade med en lastebil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*/ ?>
Back